2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Siihen vaparin imusarjaanhan menee letku suoraan. Eli cuuleri väliin, niin hyvä tulee. Se imusarjahan osoittaa jo valmiiksi keulaan ikäänkuin cuuleria huutaen.

Tai onnistuisko jollaki silikooniletkulla mitä noissa turpon putkissa käytetään?
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Tee vaan itte parempi ;)
vink,vink http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=20756.0
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Niin no riippuu tietty et mihin sen coolerin sijoittaa. Jos sen laittaa sinne maskin eteen, niin silloinhan tuo lähtö on juurikin oikeassa paikassa, mut jos haluaa vaikeuttaa auton rassaamista ja laittaa coolerin siihen koneen päälle niinku originaali on, niin sitten ei ehkä ole paras mahollinen.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

tiitus sanoi
Jos tosta tulee hyvä, niin olisko kiinnostusta tällasille?
Tietää vaan ajella niitä laippoja sit tarpeen mukaan. :)
Joo, kiinnostusta on kaikkeen, vaparin imusarjaan tai vaihtoehtoisesti laippoihin ja pakosarjan laipoille sekä turbon laipalle :peukku
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Niin joo.. voishan sitä tietty sarjat ittekkin väsätä jos kerta löytyy mies joka pystyy laipat tekkeen. Valitettava tosiasiahan on, että hinta ratkasee aika paljon.

edit: ihan uteliaisuuttani kysyn, et teetkö/ teetätätkö laserilla vai jyrsimellä nuo laipat?
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Pakokaasun lämpötilan mittaaminen on järkevämpää.
Saiskohan tuolta vielä?-> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=20354.0

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=2676&postdays=0&postorder=asc&highlight=pakokaasun+l%E4mp%F6mittari&start=0
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=988&highlight=pakokaasun+l%E4mp%F6mittari

Muutenkin mielenkiintoista luettavaa jokaiselle dieselin virittäjälle-> http://www.holysmoke.fi/
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Minä laitoin noin väliaikais version,ennen kuin saan uuden coolerin keulille.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Kun ajoin niillä säädöillä mitä oli eli ahtoo 0,8 bar ja vähän modattu pumppua (oikeastaan vaan lisärikastuksen alun säätöä) niin parempi ja veto alue muuttui ylemmäksi.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Onko nuo imusarjat samanlaisia sekä L300 että L200 vapareissa?
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Niko Päivinen sanoi
Onko nuo imusarjat samanlaisia sekä L300 että L200 vapareissa?

En itse ainakaan näe mitään syytä mikseivät olisi samanlaiset, mutta aivan varma en ole L300:n moottorin erilaisen sijoituksen takia, se kellä on varma tieto kertokoon sen tässä topikissa :)
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Taitaa mennä jo ohi tän aiheen voin poistaa kuvat jos joku haluaa,mutta ei ainakaan ahdista imu/ahto putkiston koosta ihan heti.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Ota hyvä ihminen tuo ilmaputki pois tuosta lokasuojan sisältä. Siis tuo mistä "raitis"ilma tulee ja käännä putkenpää ennemmin vaikka maskin taakse. Saat kaikki hiekka yms. pölyt ilmanputsariin tuota kautta. Ei ne sisälokarit kuitenkaan ihmeitä tee.

Eri asia tietty jos sulla menee vain snorkkeliin putki tuosta alkuperäispaikan kohdalta.

Edit: tarkemmin katottuna näyttäis tuossa joku muovijuttu menevän lokasuojan laidalla, eli ilmeisesti snorkkeli?
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

1,6 bar ahtoja ja pieni säätäminen niin alavääntöä löytyy. Eilen vedin pajerolla 502 valmettia perässä jossa oli hiukan jarrua päällä eikä tuntunut väännöt vielä ainakaan loppuvan. Jos tuosta imusarjasta tulee hyvä niin voisin vaikka ostaa yhden tuollaisen.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Mietin imusarjan tekemista kun ei löydy noita vaparin sarjoja mistään ,mitä mietä olette jos tekis omaan sarjaan ns. kylkiputken
linkistä selviää mitä tarkoitan http://i104.photobucket.com/albums/m163/hardelli/Transporter/P1000089.jpg
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Multa löytyis vaparin ylimääräinen imusarja, jos kiinnostaa voitas tehdä kauppaa.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Tekikö joku niitä pakosarjan laippoja?
Kuinka paksua tavaraa ne pitäis minimissään olla?
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Minä ainakin olen tehnyt (teettänyt) laippoja,kymmenmillisiä... Tosin vain bensakoneisiin,ja yleensä kymmenen sarjoina... Yksittäiskappalekin varmaan onnistuu,hieman voi vaikuttaa hintaan mikä normaalisti on 30€...? Saatavuus riippuu hieman siitä miten kiire hommalla on ja mitä saisi maksaa... Yksityisviesteilläkin voi palata asiaan jos siltä tuntuu... :) Tuollaisessa kannattaa tosin kysellä yhteistilaustakin muiden kesken,että saisi aikaiseksi sarjan ja se vaikuttaisi hintaan jotain...
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Kertokaahan rautalangasta tyhymälle, et mihin noita laippoja tarvitaan? Mulla ois matkahuollossa oottamassa vaparin imari, kunhan ehtisin hakia...

Tarviinko asennukseen johonki tommoset laipat vai mitähäh? Onks niin, että voin vaa laittaa sen vaparin imusarjan sinne paikalleen ja sit vedellä vähän putkee ja välijäähdytintä ja siinä se, vai pitääks johonki jotain vielä? Laippoja? Mihin? Miks?
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Laippoja tarvitaan, jos haluaa tehdä kokonaan oman imusarjan (eikä esim. käyttää vaparin imusarjaa).
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Kun te muutkin varmaan tilaatte pöljyyttänne näkemättä maailmalta noita imusarjoja muistakaa; L200 sarja on sitten erilainen kun L300
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Mikä siinä on erona? Ite tilasin juurikin L200 imusarjan tohon Delicaan (joka on siis L300). Onhan mulla toki Pajeron johon voin sen laittaa, jos se ei tuahoon käy...
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

L-2oo:sen srja on juurikin se paremminvirtaava, tai ainakin sen mallinen ja sitä käytetään noissa apjeroissa ja miksei myöskin delicoissa. Siinä on myös lähtö paljon viisaammin noin niinku cuulerin asennusta silmällä pitäen. Ainoa vain, että siinä on huohotusletkun reikä mikä pitää tukkia.

JanneK tarkoittanee varmaan L-3oo vaparin imusarjaa, eli siis sen takavetoisen.. semmoisen hiacetyyppisen. Delicassahan taitaa olla sama imusarja ku cuulerittomassa Pajerossa.

Minkäslainen JanneK tuo 300:n sarja sitten on? Saatko kuvan otettua niin voidaan porukalla ihmetellä.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Joo, juurikin takaveto vaparia tarkotin. Täytyypä koittaa muistaa kuvata.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Noin nyt on kuva, onhan se vähän paremmin hengittävän näkönen kun turbon sarja, ainakin isompi, lähtö vaan pajeroa ajatellen vähän hankalaan suuntaan..

Nyt tarttis oikeesti löytää L200 vastaava osa->Ostoilmoitus [Edittiä 26.1:Sarja löytyi :peukku]
Tämän sarjan vois vaikka myyä tai vaihtaa jos se sattuis sopimaan paremmin vaikka jonkun Delicaan ;D tai jotain.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Voiskos joku pistää kuvan irtonaisesta L200 imusarjasta.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Mähän voisin periaattees vaihtaa koko Delican tohon imusarjaan. :-X
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

JanneK sanoi
Ei kukaan pistäny, pitää sit laittaa ite

Onkos tuollaisen laittaminen 2.5l välijäähy pajeroon kuinka bolt-on tapahtuma? Vai pitääkö noita ahtoputkia tehdä/touhuta uusia, vai? Ja ja muuta...?

t: Ile
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Ei kait tuohon tarvi kuin coolerilta imusarjalle uusi letku, mutta tulee aikamoisia mutkia kun tuo lähtö tuossa imusarjassa on tuonne eteenpäin. Mites ootte tulpannu tuon huohotinletkun reiän tuosta imusarjasta?
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

MVa~1 sanoi
Ei kait tuohon tarvi kuin coolerilta imusarjalle uusi letku, mutta tulee aikamoisia mutkia kun tuo lähtö tuossa imusarjassa on tuonne eteenpäin. Mites ootte tulpannu tuon huohotinletkun reiän tuosta imusarjasta?

No en ole itse vielä mitenkään, mutta ajattelin että siihen vois sovittaa lähdön ahtopainemittaria varten suht helposti.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Nii siis pystyyks siis siihen siis tekee jonku ahtopainemittarisupistusjutskan siihen huohotinletkun paikkaan vai? Perustelut? Tai siis et mites se menee se alkuperänen huohotusletku? Vai kui?
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

neppi sanoi
Nii siis pystyyks siis siihen siis tekee jonku ahtopainemittarisupistusjutskan siihen huohotinletkun paikkaan vai? Perustelut? Tai siis et mites se menee se alkuperänen huohotusletku? Vai kui?

No tämä on nyt mutua, mutta eihän huohotus voi olla ahdetussa koneessa ahtimen ja koneen välissä, kun muutenhan paineet karkaa lohkoon. Joten olisko se huohottimen paikka sitten ennen turboa...(?)

Ja ahtopainemittarinhan voi kytkeä tiisselissä lähes mihinkä vain turbon jälkeen ja jos on tai tulee tuollainen vapaa letkuliitin, niin mikäs sen parempi. Siihen sovittaa anturin tai lähdön mekaaniselle mittarille, joko pienellä letkuvirityksellä, tai ihan tekee kierteet siihen ja ruuvaa lähdön niihin jonkinmoisen "lukkoliiman" kera.

TAi ihan miten vain. Tuohon on varmasti tapoja yhtä monta, kuin on tekijääkin.

t: Ile
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Tuossa vaparin imusarjassahan on huohotinletkun paikka, johon VAPARISSA tulee letku venttiilikopasta. Turbovehkeessähän tämä letku menee siihen ilmanputsarin ja turbon väliseen letkuun. Jos laitat vaparin imusarjan turbokoneeseen ja laitat huohotusputken imusarjasta venttiilikoppaan, niin on ahtopaineet hukassa ku ne menee moottorin öljytilaan ja mitä kaikkea se voikaan tehdä tiivisteille yms.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Joko Neppi on saanu cuulerin Delicaan? Tai joku muu? Pitäis ite askarrella tohon 3sataseen, ja olis ollu kiva vakoilla vähän putkistoreittejä.. Ja jostain pitäis se imusarja löytää kanssa, eli ostetaan jos jollain on ylimääräinen.
 
Vs: 2.5 TD diesel imusarja vs. vaparin imusarja

Vielä se on hyllyssä. On pitäny tässä keskittyy välillä öö tota öö vaipanvaihteluhomeleihin.

Mut jos ehit ennen mua, ni ota paljon kuvia!
 
Takaisin
Ylös Bottom