2.5td pajeron siritys

AEP

Diamonds are for ever
Liittynyt
27 Lokakuu 2008
Sijainti
Raahe
Joo elikkäs noin reilussa 40km/h vauhdissa kun tinttaa kaasun pohjaan alkaa konehuoneen puolelta ihme siritystä. vain ja ainoastaan kun veto on päällä ääni kuuluu, ei tyhjäkäynnillä kun kaasuttelee. Oon koittanut paikallistaa ääntä mutta ei ole vielä löytynyt. Mikään sähköjohto ei ainakaan ota runkoon että ääni semmoisesta kuuluisi

-Kiitos jo etukäteen-
 
Vs: 2.5td pajeron siritys

tietämätön kun olen niin mistä löytäisin kyseiset korjaus/tarkistus kohteet konehuoneen puolelta.

Melko reippaasti tuo puottaa öljyäkin alle, eikä tarkkaa vuoto kohtaa löydä. Pitää alottaa venttiilinkopan tiivisteestä liikkeelle.
 
Vs: 2.5td pajeron siritys

kaikki nämä sijaitsee apukuskin puolella moottoria..
Laturi alhaalla etulaidassa, ylipaineventtiili imusarjan takapäässä pystyssä (4.sylinterin kohdalla), semmoinen keltapassivoitu, tai ruosteen ruskea mötikkä ja downpipe on nimensämukaisesti turbolta alaspäin lähtevä pakoputki, eli sen liitoksia kannattaa tarkistella.

tuli vain mieleen, että ethän sekoita ääntä turbon vihellykseen?? Turbon kunnosta riippuen, saattaa konehuoneesta kuulua melko selväkin vihellys kun alkaa ahtamaan.. Outoihin ääniin on vain vaikea löytää apua, kun pitäisi saada aina se äänikin muiden kuultavaksi.. :(
 
Vs: 2.5td pajeron siritys

pitää nauhottaa ajonaikana:D

turbo kyllä viheltelee ihan nätisti jne ettei se siitä ole kiinni.

ihmettää vaan kun ei paikoillaan kun kaasuttelee kuulu mitään sirityksiä..

tarkistelempa kotona nuo putket sun muut

-Kiitos-
 
Vs: 2.5td pajeron siritys

säätelin vähä tuota turbon kelloa?? niin loppu siritys.. :peukku
 
Vs: 2.5td pajeron siritys

Eli äänen aiheutti luultavasti juuri tuo Jahvetin ehdottama ylipainekello, taisi olla ahdot vähän ylhäällä....
 
Vs: 2.5td pajeron siritys

itse asiassa nostin niitä aavistuksen niin loppu :D
 
Vs: 2.5td pajeron siritys

kumpaan suuntaan ruuvasit sitä hukkaportin kellon vartta?
 
Vs: 2.5td pajeron siritys

niin niin.... onko sulla siinä ahtopainemittari?
 
Vs: 2.5td pajeron siritys

tarkoitus oli kirjoittaa "ylöspäin jos oikein käsitiN"...

on ahtopainemittari joo, paineet aika matalat noin 0.5 - 0.6

vai missä teillä muilla seilaa nuo paineet?
 
Vs: 2.5td pajeron siritys

0,5 taitaa olla normaali ja 0,8 aukeaa se ylipaineventtiili. Mulla oli 2,5.ssä siinä 0,9-1,0 tuntumassa ja tuossa 2,3:ssa meneeki sitte 1,2, mutta siinä onkin ihan erilainen tuo turbo yms..

Ahtopaine nousi, jos lyhensit sitä hukkaportin tankoa, tai siirsit hukkaportin kelloa kauemmas, esim laittamalla mutterit sinne kiinnityspulttien alle.
 
Takaisin
Ylös Bottom