Vs: 2.8 TD-IC (4M40) Pajeron virittäminen
Team 1000 sanoi
Voihan sitä kokeilla niillä prikoilla hieman kiristää. Jotkut ovat joissain laiteissa katkaisseet tangon ja laittaneet pitkän mutterin väliin. Prikkajuttu on kyllä helpompi ja nopeampi kokeilla.
Mulla on nyt tuo kuulajousi venttitii pyöritetty niin kiinni kuin sen saa eli sitä lukitus mutteria vasten kiinni. Normi kiihdytyksessä 1.vaihe-> 2. vaihteelle-> 3. vaihteelle jne. niin ahdot on n.0.9 bar eli ok. Mutta jos hiljaisilla kierroksilla esim. 2. vaihteella tai 4. vaihteella polkasee kaasun pohjaan niin ahdot näkyy nousevan yli 1.5bar. Syöttöihin en ole siis viel edes koskenutkaan enkä meinaa koskeakkaan. Tuolla kuulajousivenalla ei näimmä saa säädettyä esim. max. ahtoja 1.1 tai 1.2bar.
Miten tuo kannattais tehdä? Jos laitan niiden kellon pulttien alle esim. prikkoja tai vaikka mutterit niin saiskos nuo ahdot sillon sädettyä tarkemmin ettei tapahtuisi tuota piikkailuja? Kun en halua että ahdot nousis ainakaan yli 1.2 bar missään tilanteessa. Tai sitten on otettava vaan tuo kuulajousi kokonaan pois käytöstä.
EDIT:
Tuota kuulajousen ruuvia pyöritelty ääriasennsta ääriasentoon ja tuntuu että tilanne on koko ajan sama että piikkailee jopa yli 1.5-2barbar jos isommalla vaihteella lähtee polkemaan rajummin kaasua. Ruuvin ollessa lähestulkoon kokonaan auki eihän sen pitäis enään päästä piikkailemaan tuommosiin +1.5bar lukemiin..
Jos tuohon kellon M12 kannalla olevien pulttien alle laittais esim. ohkaset mutterit tai prikkoja esim. 3kpl niin poistaisko se tuota piikkailua? Kun normi ahdot tuossa on siinä 0.9bar luokkaa jos lähtee ykköseltä-> isommalle pykältäään. Ainoastaan isoilla vaihteilla nopea kaasun lisys heittää ahtoja taivaisiin...
EDIT:
Otin pois koko kuulajousi venttiilin ja lisäsin samalla kellon pulttien alle 2 prikkaa. n. 3,5-4mm tuli paksuutta 2:lla prikalla. Ahdot nousi nyt 1bar tai aavistuksen yli 1bar. Ennen prikkojen laittoa pukkas vähän mustaa mutta ei paljoa. Nyt ei tule enään yhtään, ainakaan peilistä en huomannut enään. Syötöt ja ahdot taitaa olla suht linjassaan nyt??
Myöskin ahtojen hurja piikkailu lähti pois kun otin sen kuulapaskan pois. Nyt kärsii laittaa kaasun pohjaan hiljemmasta vauhdistaki esim. 3.vaihteella. Siitä ei varmaan enään hyötyä ole jos laitan vielä yhden prikan lisää kun nytkään ei enää savuta. Ellei sitten ala itse syöttö ruuvia pyörittämään. Mutta taitaa olla tuolla 1bar paineella vielä varmempi pitemmän päälle??