2.8 TD-IC (4M40) Pajeron virittäminen

Vs: 2.8 TD-IC (4M40) Pajeron virittäminen

Moro vaan, sellasesta aattelin varottaa että jos vaihtelette turboja ja muita hiluja näihin uudempiin pajeroihin niin saattaa pompata leimalta kuten mulle kävi (-99 2.8tdic). Oli holsetti paikallaan ja ite tehdyt imu ja pakosarjat, päästöt oli ok, mutta olis vaatinu vtt.n päästö mittauksen että olis saanu leimattua. Joten laitoin vakio osat paikolleen :seina Taitaa tulla auton vaihto eteen, meinasivat että 92- vuodesta hlö-autot ois vähäpäästösiä, pakut -93. :eek:
 
Vs: 2.8 TD-IC (4M40) Pajeron virittäminen

Team 1000 sanoi
Voihan sitä kokeilla niillä prikoilla hieman kiristää. Jotkut ovat joissain laiteissa katkaisseet tangon ja laittaneet pitkän mutterin väliin. Prikkajuttu on kyllä helpompi ja nopeampi kokeilla.

Mulla on nyt tuo kuulajousi venttitii pyöritetty niin kiinni kuin sen saa eli sitä lukitus mutteria vasten kiinni. Normi kiihdytyksessä 1.vaihe-> 2. vaihteelle-> 3. vaihteelle jne. niin ahdot on n.0.9 bar eli ok. Mutta jos hiljaisilla kierroksilla esim. 2. vaihteella tai 4. vaihteella polkasee kaasun pohjaan niin ahdot näkyy nousevan yli 1.5bar. Syöttöihin en ole siis viel edes koskenutkaan enkä meinaa koskeakkaan. Tuolla kuulajousivenalla ei näimmä saa säädettyä esim. max. ahtoja 1.1 tai 1.2bar.
Miten tuo kannattais tehdä? Jos laitan niiden kellon pulttien alle esim. prikkoja tai vaikka mutterit niin saiskos nuo ahdot sillon sädettyä tarkemmin ettei tapahtuisi tuota piikkailuja? Kun en halua että ahdot nousis ainakaan yli 1.2 bar missään tilanteessa. Tai sitten on otettava vaan tuo kuulajousi kokonaan pois käytöstä.

EDIT:
Tuota kuulajousen ruuvia pyöritelty ääriasennsta ääriasentoon ja tuntuu että tilanne on koko ajan sama että piikkailee jopa yli 1.5-2barbar jos isommalla vaihteella lähtee polkemaan rajummin kaasua. Ruuvin ollessa lähestulkoon kokonaan auki eihän sen pitäis enään päästä piikkailemaan tuommosiin +1.5bar lukemiin..
Jos tuohon kellon M12 kannalla olevien pulttien alle laittais esim. ohkaset mutterit tai prikkoja esim. 3kpl niin poistaisko se tuota piikkailua? Kun normi ahdot tuossa on siinä 0.9bar luokkaa jos lähtee ykköseltä-> isommalle pykältäään. Ainoastaan isoilla vaihteilla nopea kaasun lisys heittää ahtoja taivaisiin...

EDIT:
Otin pois koko kuulajousi venttiilin ja lisäsin samalla kellon pulttien alle 2 prikkaa. n. 3,5-4mm tuli paksuutta 2:lla prikalla. Ahdot nousi nyt 1bar tai aavistuksen yli 1bar. Ennen prikkojen laittoa pukkas vähän mustaa mutta ei paljoa. Nyt ei tule enään yhtään, ainakaan peilistä en huomannut enään. Syötöt ja ahdot taitaa olla suht linjassaan nyt??
Myöskin ahtojen hurja piikkailu lähti pois kun otin sen kuulapaskan pois. Nyt kärsii laittaa kaasun pohjaan hiljemmasta vauhdistaki esim. 3.vaihteella. Siitä ei varmaan enään hyötyä ole jos laitan vielä yhden prikan lisää kun nytkään ei enää savuta. Ellei sitten ala itse syöttö ruuvia pyörittämään. Mutta taitaa olla tuolla 1bar paineella vielä varmempi pitemmän päälle??
 
Vs: 2.8 TD-IC (4M40) Pajeron virittäminen

Nyt olen repinyt ja raiskannut pajeroa kohta kolme vuotta. Ahdot 1-1.7 syöttöä yksi ja vartti kierrosta. Ahtokara viilattu. Prikka poistettu. 3" putki yhdel vaimentimel. 32 " mutikoil. Pientä nykimistä täyskaasulla, ei ole liikaa haitannu. Kaikkea pientä korjaillu muualta en koneesta. Aina ennen sammuttamista antanut käydä hetken. Putki tulee tulikuumaksi päähän asti. Koneella nyt ajettu 450 thkm !

Ihan vaan niille tiedoksi ketä joskus sanoi ettei kannata ruuvata kun vakiostakin kansi halkee ! :nykii
 
Takaisin
Ylös Bottom