2800 tdic juonittelee

czf

New Member
Liittynyt
16 Maaliskuu 2008
No niin,tuli hommattua tommonen napero 2,8 koneella vm -96 mittarissa 172 tkm tällä hetkellä.
Ongelmana seuraavaa:
Lähtee kylymänä hyvin käyntiin,mutta kun pääsen kotua postilaatikolle asti (n.250m)meinaa sammua
ja savuttaa rajusti.Saattaa uusia tempun seuraavan puolenkilometrin matkalla pari kertaa.Koneen lämmettyä ei ongelmia.Tuntuu että tuo "sairauskohtaus" tulee pikku hiljaa rajumpana,onpa kone sammunutkin pari kertaa lähtien kuitenkin uudelleen käyntiin.P-aine linjat olen koeponnistanut ja putsarit vaihtanu.Apuja kaivataan kun ei vielä vihtis paalata muuten mieluisaa kampetta.
 
Vs: 2800 tdic juonittelee

Älä hyvä mies ainakaan paalaa palleroa noilla kilometreillä. Meikäläinen on ajanut -97 mallin vastaavalla koneella olevalla Pajerolla 290 000 km eikä minkäänlaisia käyntihäiriöitä ole ollut koko käyttöuran aikana. Auto on tosin käynyt kaikki määräaikaishuollot läpi.
 
Vs: 2800 tdic juonittelee

Laitoin naperon roikannokkaan eilen illalla valamiiksi aamua varten(päällä 2h)eipähän tuo nyt juonitellu.Pakkasta oli vain 3 astetta.Liittyisköhän nuo em.käyntihäiriöt johonkin lämpöanturiin?
Korostan vielä,että hehkut pelaa koska käyntiinlähdössä ei ongelmia.Lujin tältä palstalta nuita vanahempia juttuja vastaavista ongelmista,mutta ei tullu seleväksi oliko vika löytyny.
Ja sitte yksi varoitus:
Tarkistakaa aika ajoin kampiakselin siivapyörä.On nimittäin värinänvaimennusmallia.Jos keskiölle ja ulukokehälle tulee avioero,siinä samalla häipyy flektin siivet ja siivenkappaleet tunkee syyläristä läpi!
Uusi siiva (alkuperäisosa)maksaa noin 230€.
 
Vs: 2800 tdic juonittelee

Suutinvika kuten tässä threadissa?

-> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14047.0


Ei tuo lämpöanturikaan ole huono vaihtoehto vian aiheuttajaksi. Pelkkä huono kontakti liittimessä aiheuttaa mk1 Pajerossa releiden rallattelua ja muuta mukavaa.
 
Vs: 2800 tdic juonittelee

No niin,tuli hommattua tommonen napero 2,8 koneella vm -96 mittarissa 172 tkm tällä hetkellä.
Ongelmana seuraavaa:
Lähtee kylymänä hyvin käyntiin,mutta kun pääsen kotua postilaatikolle asti (n.250m)meinaa sammua
ja savuttaa rajusti.Saattaa uusia tempun seuraavan puolenkilometrin matkalla pari kertaa.Koneen lämmettyä ei ongelmia.Tuntuu että tuo "sairauskohtaus" tulee pikku hiljaa rajumpana,onpa kone sammunutkin pari kertaa lähtien kuitenkin uudelleen käyntiin.P-aine linjat olen koeponnistanut ja putsarit vaihtanu.Apuja kaivataan kun ei vielä vihtis paalata muuten mieluisaa kampetta.

Porukoitten samassa 2.8 tdic pajerossa (170tkm )täsmälleen sama vika. Eli auto sammuu noin kilometrin päähän koti pihasta jos ei ole ollut reilustu roikan päässä ennen lähtöä. Tämä ei savuta ja ongelma katoaa ensimmäisen sammumisen jälkeen. muuten kone käy täydellisesti. Polttoaineen suodatin jäi syksyllä vaihtamatta, olisikohan vika siinä?
 
Vs: 2800 tdic juonittelee

Ilmeneekö vaiva pakkasilla? aikoinaan oli sama vaiva ,johtui siitä että suodattimeen kertynyt vesi ilmeisesti meinasi jäätyä tai jäätyi/hyytyi. Vaiva ei poistunut vaikka suodatin vaihdettiin, tankissa oli niin paljon ilmeisesti kondenssivettä . Vaiva lähti kun latasin useita purkkeja diesel jäänestoa useaan kertaan tankatessa.
 
Vs: 2800 tdic juonittelee

GLSpajero sanoi
Ilmeneekö vaiva pakkasilla? aikoinaan oli sama vaiva ,johtui siitä että suodattimeen kertynyt vesi ilmeisesti meinasi jäätyä tai jäätyi/hyytyi. Vaiva ei poistunut vaikka suodatin vaihdettiin, tankissa oli niin paljon ilmeisesti kondenssivettä . Vaiva lähti kun latasin useita purkkeja diesel jäänestoa useaan kertaan tankatessa.
Meillä ainakin temppuilee vain pakkasilla. Toi suodatin menee vaihtoon joka tapauksessa tässä joku viikko, mutta pitänee samalla koittaa tota jäänestoa :peukku
 
Vs: 2800 tdic juonittelee

Kaajoin eilettäin tankkiin jotain suuttimenpuhistustököttiä ja tankkasin täyteen.Kehuvat kuulleen pelekästään hyviä kommentteja em. aineesta.Saapa nähä,ihte suhtauvun nuihin litkuihin vähä varauksella.Pittää ajella tankki tyhyjäksi.Tuo kondenssivesi ei oo poissuljettu vaihtoehto,en tiijä entisen omistajan tankkaustyyliä.Mulla tuo napero on ollut vasta helemikuusta lähtien ja itellä on tyylinä pitää autojen ja koneitten tankit aina mahollisimman täynnä.
Kiitoksia jo näistäkin vastauksista.Täällä tuntuu olevan asiallista porukkaa toisin kun jossain suomi24:lla,missä lähes kaikki kysymykset päättyy älyttömään väittelyyn.
 
Vs: 2800 tdic juonittelee

Jep, siihen kondenssinpoistoon tosiaan ei riittänyt 1 purkki vaan muistaakseni työnsin per tankki 3-4 pulloa, ja ainakin pariin tankilliseen. Vinkin sain eräältä pajeroja ropaannelta korjaamolta jolle vaiva oli ilmeisen tuttu.
 
Vs: 2800 tdic juonittelee

Terve !

Vaihetin pitkäperjantaina suodattimen ja kaikki kumiset p-aineletkut ja lemmarit konehuoneen puolelta ja sitte oottelemaan seuraavan aamun kylymäkäynnistämistä.Sama vaiva jatkui,käynnistyi kyllä hyvin mutta vajaan kilometrin päähän meinasi sammua. :seinaEi kun kotia talliin takasin ja peräkontista se pikku luukku auki.Vaihetin ne 2 kumiletkua uusiin ja lemmarit myös.Vanahat kumit olikin aika kovat koppurat ja lemmarit yllättävän kelevottomat ihtepuristavaa mallia.Napero takasin pihalle tuuleen ja tuiskuun,että saa jähtyä oikeen kunnolla.Olosuhteet olikin ihanteelliset kun pakkastakin sunnuntaiaamuna -16 eikä ollu lokilämmitin päällä.Jänskätti niinkun jouluaattona,että mitenkähän käy. :nykii
Napero käyntiin ja hissun kissun tien päälle...eipä enään juonitellu ja lämpymänäkin vääntää tosi hyvin kun aiemmin veto oli jotenkin "ohutta".Elikkäs vikana oli iliman saanti.
Toivottavasti tästä tapauksesta on apua saman ongelman kans painiville. :peukku
Ja autohan oli ( on ) Pajero 2800tdic vm-96 ajettu 172 tkm
 
Takaisin
Ylös Bottom