3,2 Pajero hyytyyy ohittaessa.

Cebedeuz

New Member
Liittynyt
6 Maaliskuu 2010
Eli nyt viikon omistuksessa olleessa -01 3,2 D-ID pajerossa ilmeni lapinreissulla tällainenominaisuus: Ohitukseen lähtiessä laatikon vaihtaessa pienemmälle lakkaa moottori vetämästä ja kiihtyminen loppuu samalla moottorivaroitusvalon syttyessä :nykii. Kun kaasua löysää, niin valo sammuu. Kokeilin ohitusta pakkovitosella ja silloin kaikki sujui normaalisti.
Liekkö johtuu jäätyneestä PA-suodattimesta, vai jostain muusta. Suodattimet menee kyllä vaihtoon ensviikolla varulta muutenki.

On tuossa kyllä muutaki jänskää. Nimittäin paluumatkalla pakastin vaimoni apparin paikalle ;D, tai siis pajero pakasti. Jostain kumman syystä ei apparin puolen ilmasuulakkeista tule lämmintä ilmaa, edes tuulilasille ???. Lempeä, eikä lämpöä ole siis luvassa, jos ei vikaa löydy... :p
 
Vs: 3,2 Pajero hyytyyy ohittaessa.

omassa oli samoja onkelmia.. pistettiin egr pois pelistä ja avot homma toimii.
 
Vs: 3,2 Pajero hyytyyy ohittaessa.

Mulla syttyi kanssa vikavalo palamaan tossa hiihtoloma-reissulla, Rovaniemen yläpuolella -38 asteen pakkasessa...

Yhtäkkiä vaan syttyi valo palamaan, vetoja oli mut jotenki ehkä puhditon, päästiin kuitenkin perille ja sammutin auton ja kokeilin uudestaan käyntiin ni valo oli sammuksissa, sitten taas ku lähdettiin käymään kylällä myöhemmin niin valo oli sammuksissa kunnes sitten vähän jyrkempää mäkeä mentiin ylös eli voimaa taas tarvi ni jo syttyi valo eikä puhtia oikeen riittäny ku juuri ja juuri, kaasu pohjassa 30-40 kmh ylämäkeen :D

Soittelin sitten heti maanantai aamuna mitsu huoltoon jossa huoltopäällikkö sanoi ahtopaineen anturiletkun todennäköisesti jäätyneen... Vian (ja valon) se lyö siksi päälle että se suojaa moottoria suuremmilta vaurioilta.
No menin sitte ihmettelemään niin sieltähän se oli koko letku irronnu anturin päästä, painoin letkun takas kiinni ni jo rupes pelit taas soimaan :)

Anturi on siinä konehuoneessa kuljettajan puolella moottorin kyljessä, siitä lähtee semmonen kynän paksuinen letku, näet kyllä heti mitä tarkoitan kun avaat konepellin, kato jos se on paikallaan, jos ei niin ota irti ja varmista että se on auki...

Polttoaine suodatin on myös yksi mahdollinen vika mutta sen huoltopäällikön mukaan toi ahtopaineen letkun tukkeutuminen on se yleisin vika noissa
 
Vs: 3,2 Pajero hyytyyy ohittaessa.

Jani T sanoi
Mulla syttyi kanssa vikavalo palamaan tossa hiihtoloma-reissulla, Rovaniemen yläpuolella -38 asteen pakkasessa...

Yhtäkkiä vaan syttyi valo palamaan, vetoja oli mut jotenki ehkä puhditon, päästiin kuitenkin perille ja sammutin auton ja kokeilin uudestaan käyntiin ni valo oli sammuksissa, sitten taas ku lähdettiin käymään kylällä myöhemmin niin valo oli sammuksissa kunnes sitten vähän jyrkempää mäkeä mentiin ylös eli voimaa taas tarvi ni jo syttyi valo eikä puhtia oikeen riittäny ku juuri ja juuri, kaasu pohjassa 30-40 kmh ylämäkeen :D

Soittelin sitten heti maanantai aamuna mitsu huoltoon jossa huoltopäällikkö sanoi ahtopaineen anturiletkun todennäköisesti jäätyneen... Vian (ja valon) se lyö siksi päälle että se suojaa moottoria suuremmilta vaurioilta.
No menin sitte ihmettelemään niin sieltähän se oli koko letku irronnu anturin päästä, painoin letkun takas kiinni ni jo rupes pelit taas soimaan :)




Jees. Tuo sen täytyy olla, kun tosiaankin moottori jäi hyrräämään tasakaasulla ikäänkuin "vikamoodissa" vaikka polkimella lisää voimaa pyysin siinä rekan rinnalla :driver.
Täytynee roplata tuota letkua heti ku töistä pääsen.

T
Anturi on siinä konehuoneessa kuljettajan puolella moottorin kyljessä, siitä lähtee semmonen kynän paksuinen letku, näet kyllä heti mitä tarkoitan kun avaat konepellin, kato jos se on paikallaan, jos ei niin ota irti ja varmista että se on auki...

Polttoaine suodatin on myös yksi mahdollinen vika mutta sen huoltopäällikön mukaan toi ahtopaineen letkun tukkeutuminen on se yleisin vika noissa
 
Vs: 3,2 Pajero hyytyyy ohittaessa.

:D :D oops... Täytynee harjotella tätä kirjottelua vielä...
 
Vs: 3,2 Pajero hyytyyy ohittaessa.

Cebedeuz sanoi
:D :D oops... Täytynee harjotella tätä kirjottelua vielä...
Hiljaa hyvä tulee :D

Kulutuksessa muuten myös näkee ettei kaikki ole kunnossa, mulla oli muuten kulutus tossa reilu 9 litraa satkulle reissun aikana, mut vian ollessa "päällä" kulutus olikin n. 17 litraa :peukku
 
Vs: 3,2 Pajero hyytyyy ohittaessa.

Se letku kannattaa laittaa kiinni klemmarilla niin ei tuu ylläreitä.Ja keula tukkoon kokonaan pakkasilla.
 
Vs: 3,2 Pajero hyytyyy ohittaessa.

hanski-58 sanoi
Se letku kannattaa laittaa kiinni klemmarilla niin ei tuu ylläreitä.Ja keula tukkoon kokonaan pakkasilla.
Joo, niin ajattelin minäkin ensin et kunnolla kiinni, mutta entäs sit ku se menee tukkoon eikä mikään irtoakaan?? Päätin olla laittamatta, saa olla tolla "jousi" klemmarilla, helppo se on takas painaa tarpeen vaatiessa :)
Pahvi tms. tosiaan maskiin ni saattaa pysyä lämmöt kohillaan...
Rovaniemellä oli silloin aamuyöstä -38,5 astetta pakkasta (oli muuten he*vetin kylmä seistä tankkaamassa liki 70 litraa tavaraa :) )ku pysähdyttiin tankkaamaan ni vaikka auto oli käynnis koko tapahtuman ajan ni lämmöt laski ihan alas...
 
Vs: 3,2 Pajero hyytyyy ohittaessa.

Jani T sanoi
Rovaniemellä oli silloin aamuyöstä -38,5 astetta pakkasta (oli muuten he*vetin kylmä seistä tankkaamassa liki 70 litraa tavaraa :) )ku pysähdyttiin tankkaamaan ni vaikka auto oli käynnis koko tapahtuman ajan ni lämmöt laski ihan alas...
:eek:fftopic Jotkut meistä kelkkaili turistien kanssa tuollakin kelillä ;D
 
Vs: 3,2 Pajero hyytyyy ohittaessa.

Se pieni alipaineletku meinaa jäätyä kovilla pakkasilla, neopreenia tai solukumia suojaksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom