Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
JKorpela sanoi50%-50%
Mitsu sanoiTaakse 55% eteen45% takana lukko edessä ei :driver
Mitsubishi promotional and technical literature either implies or states that torque is split 45/55 front/rear when the car is being driven down the road. This is clearly not true under normal driving conditions and here are the reasons why.
MetalMan_ sanoiEli sama lyhkäisesti suomennettuna jos joku ei lontoota tajunnut:
Auton liikkuessa normaalisti tasaisesti ja pitävällä pinnalla, nelivedon etu/taka jako on 50/50, kun taas jos etupyörät pyörivät nopeammin (liukkaalla, puskee), siirretään nopeasti momenttia etupyöriltä pois ja takapyörille lisää että jakosuhteeksi saadaan vähintään 45/55, jotta auto olisi mahdollista saada takaisin hallintaan. Menikö ees sinnepäin? :
Tosin Mitsuissa on käytetty keskiviskon yhteydessä usein jotain muutakin, jolla voidaan saada vetosuhde halutuksi. Pajeroissahan on ollut planeettapyörästöä, ja sen avulla voimanjako on saatu takapainotteiseksi 67-33 ja tuo voimanjako nimenomaan silloin kun ei olla luistossa. Luistaessa visko voi kiristyä sitten sinne 50-50 tuntumaan.Niko Päivinen sanoituota juuri tarkoitin: vetosuhde on viskossa (aina) 50-50 KUNNES jompi kumpi akseli sutii, jolloin visko "lukittuu" ja voimaa kulkee pitävämmällä akselille enemmän (koska se pystyy välittämään voimaa enemmän). Kun akseleiden pyörimisnopeus on tasaantunut, jako on taas 50-50.
No siten, jos siinä on samantyyppinen jokin muukin apulaite, ei visko yksin, kuten Pajeron tapauksessa.Niko Päivinen sanoiSitä en tajua miten tonnarin visko muka tajuaa kumpi puoli on etu ja kumpi taka, eiköhän se työnnä voimaa pitävämmälle akselille ja thats it... ehkä tuossa oli vaan valotettu viskon toimintaa tilanteessa, jossa etupäässä on (tällä kertaa) huonompi pito?