3000GT Ameriikasta

R

Rene

Guest
Moi!

Nyt kun dollarin kurssikin on niin alhaalla, niin ajattelin hakea mitsua Ameriikasta. Nimenomaan vapariversiota 1994-1998.

3si.org:ssa on hyviä yksilöitä kaupan 7000-12000$, osassa on uusi kone,vaihteisto,sisusta... tulleineen ja alveineen ei paha..prosenteillakaan ei väliä kun on tuontiauto. Tiedän firman Floridassa, jossa puhutaan suomea, ja tuovat auton sieltä $995 suomeen.

Kysymyksiä:

Saako vapareita edes rekisteriin?
Mitä pitää vaihtaa jos saa?
Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Jostain kuulin että vaparissa on suurin piirtein sama kone kuin Sigmassa --> varaosat halvempia?
Paljonko suunnilleen maksaa ruostesuojaus?

Muita kommenttejakin otetaan vastaan,

Kiitos vastanneille!
 
Rene sanoi
Kysymyksiä:

Saako vapareita edes rekisteriin?
Mitä pitää vaihtaa jos saa?
Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Jostain kuulin että vaparissa on suurin piirtein sama kone kuin Sigmassa --> varaosat halvempia?
- Vapareita lienee Suomessa rekisterissä enemmän kuin turboversioita, eli saa kilpiin. Kysy vaikka katsastuskonttorilta lisää.

- Jenkkiversiosta puuttuu ainakin sivuvilkut ja takasumuvalo, eli ei mitään kummallista.

- Vähän kilometreja ja tunnettu huoltohistoria.

- 6g72 kone löytyy useammastakin Mitsusta, mutta eivät nuo vaparin varaosat mitenkään edullisempia ole.

Eivät nuo vaparit kovin hinnoissaan ole Saksassakaan, joten kannattaa varmaan sieltäkin katsoa.
 
Mistä noita valoja vois kysellä, maahantuojalta?

Saksasta katoin mobile.de ja autoscout24.de, aika paljon ajettuja oli :110+ tuhatta mailia/km, eikös noi vaparit ainakin suurin osa saksassakin oo melkein amerikan tuonteja? Hankala kattella noita lukemia kun ei tiedä... Tai sitten siellä on vaan huonoja yksilöitä nyt. Ruotsistakin oon kattellu, valkosia sielä oli paljon myynnissä.
 
ainakin noissa saksan ilmoissa on monesti
kerrottu että onko maileina vai km:ä mittarissa

vilkkuja saa maahatuojalta tai sitten ihan tarvikeliikkeestä yleismalliset. paljonko haluaa sijoittaa...
 
Ainenkin venäläiset käyttää omia yksilöitään suomessa huollossa jonkin verran.
 
blobbari sanoi
V.Taavila sanoi
Ainenkin venäläiset käyttää omia yksilöitään suomessa huollossa jonkin verran.

Yksi kappale TT malleja on tälläkin hetkellä huollossa. Ollut viimeiset 10 vuotta.

Sitten osaatkin varmaan kertoa missä se on huollossa jotta voin esittää ostotarjoukseni autosta? Jos auto on kerran ollut viimeiset 10 vuotta huollossa niin tuskin omistaja sitä kaipaa.
 
MaxFlower sanoi
eBay 3000GT

Tuosta voisi saada kivan pelin edullisesti.


Dieser 3000GT wird ohne die 18 Zoll Felgen ab 20000€ gehandelt.


Siinä on hintavarausta varmaan jonkun verran...

Tullin sivuilla sanottiin että 1.1.1998 jlkn. reksiteröityä autoa ei saa rekisteriin, ellei siinä ole EY-Tyyppihyväksyntää ???
 
Varsinaista hintavarausta tuossa huutokaupassa ei ole, hinta saattaa toki kohota korkeaksi, mutta myyjä ei ole ennalta asettanut hintavarausta. (näkyy eBayssa "Reserve not yet met" tekstinä hinnan vieressä)

Kaikille 3000GT malleille ei välttämättä ole tyyppihyväksyntää, mutta ainakin twinturbo mallia myytiin vuoteen 2001 saakka Saksassa, joten sille moinen varmaankin löytyy.
 
Kiinnostais kanssa jonkinverran jenkeistä tuoda tuollainen 3000 GT, mutta missäs meni se raja että ei tartte lamppuja ynnämuita rekkuloita vaihtaa mihinkään E-hyväksyttyihin?
 
Pluto sanoi
Kiinnostais kanssa jonkinverran jenkeistä tuoda tuollainen 3000 GT, mutta missäs meni se raja että ei tartte lamppuja ynnämuita rekkuloita vaihtaa mihinkään E-hyväksyttyihin?

Oliskohan ollu -94 eteenpäin kun E-merkintä pitäisi löytyä, mahdollista on että ajovaloista sellainen löytyykin, käsittääkseni lamput ovat samat kuin Eurooppalaisissa malleissa.

Takavalot ovat erilaiset jenkkimalleissa, niiden kanssa voi tulla säätöä, mutta kyllä sellaisetkin järjestyy, yksi pari on ylimääräisenä varastossa jos tulee tarpeeseen.

Jos tarvitset yhteyshenkilön auton ostamiseen ja laivaamiseen niin ota yhteyttä. Kaveri ymmärtää jotain autostakin kun on muutaman sellaisen omistanut ja rakentelun alla on tälläkin hetkellä yksi.

Joitain kalliimpia kuluvia osia kannattaa melkein uittaa auton mukana niin selviää monesta harmista vähän halvemmalla.
 
MaxFlower sanoi
blobbari sanoi
V.Taavila sanoi
Ainenkin venäläiset käyttää omia yksilöitään suomessa huollossa jonkin verran.

Yksi kappale TT malleja on tälläkin hetkellä huollossa. Ollut viimeiset 10 vuotta.

Sitten osaatkin varmaan kertoa missä se on huollossa jotta voin esittää ostotarjoukseni autosta? Jos auto on kerran ollut viimeiset 10 vuotta huollossa niin tuskin omistaja sitä kaipaa.

Ai minäkö myöhässä? Auton tarina on sellainen, että auton huolto lasku on maksamatta ja on käsittääkseni helkamalla edelleen jossain jemmassa kun oikeudenkäynti on vielä kesken. Tämä tieto siis joskus vuoden takaa. Vemicin ihmiset ei asiasta todennäköisesti mitään edes tiedä ja ei muuten helkamallakaan moni.
 
Hei oon kuullu että yli uudempia kuin kesäkuun 1996 autoja ei kannata tuoda maihin byrokratian takia. Pitääkö paikkansa ? tai onko kukaan tuonut uudempia 3000 gt:tä kuin 6/96 ?

Näin vastattiin kuin soitin aikoinaan katsastusmiehelle. Mut miten on ?
 
ristonurkkala sanoi
Hei oon kuullu että yli uudempia kuin kesäkuun 1996 autoja ei kannata tuoda maihin byrokratian takia. Pitääkö paikkansa ? tai onko kukaan tuonut uudempia 3000 gt:tä kuin 6/96 ?

Näin vastattiin kuin soitin aikoinaan katsastusmiehelle. Mut miten on ?

Tarkoittaa melko varmaan sitä ettei autolla ole tyyppihyväksyntää eli auto pitäisi kierrättää testeissä (~1200€) lisäksi tuntuu olevan ongelmana nelivetoisia edes testata Suomessa, joten ymmärrän kyllä että homma voi olla hankala.

Lisämausteena vielä että Eurooppalaisen 3000GT:n malli on eri kuin Amerikkalaisen eli maahantuojalta ei välttämättä saa pahemmin apuja päästöjen kanssa.

Tosin onhan tuota euromalliakin myyty uutena aina vuoteen 2001 asti (korimalli muuttui -95), mutta otsikossa puhutaan Amerikasta ;)
 
Lisättäköön senverta, että mikäli autolla ei ole tyyppihyväksyntää ja sen on vm96, niin testejä on useita kappaleita, joista kukin maksaa a1200e+alv.
Ainakin 3 testiä oli, voin tarkistaa oliko useampia.
 
blobbari sanoi
MaxFlower sanoi
blobbari sanoi
V.Taavila sanoi
Ainenkin venäläiset käyttää omia yksilöitään suomessa huollossa jonkin verran.

Yksi kappale TT malleja on tälläkin hetkellä huollossa. Ollut viimeiset 10 vuotta.

Sitten osaatkin varmaan kertoa missä se on huollossa jotta voin esittää ostotarjoukseni autosta? Jos auto on kerran ollut viimeiset 10 vuotta huollossa niin tuskin omistaja sitä kaipaa.

Ai minäkö myöhässä? Auton tarina on sellainen, että auton huolto lasku on maksamatta ja on käsittääkseni helkamalla edelleen jossain jemmassa kun oikeudenkäynti on vielä kesken. Tämä tieto siis joskus vuoden takaa. Vemicin ihmiset ei asiasta todennäköisesti mitään edes tiedä ja ei muuten helkamallakaan moni.

Sen olen saattanut sielä nähdäkkin joskus.. mikäs se hopea eclipse siellä on? on vissiin sekin sielä aika kauan pyöriny.. kun olin joskus työharjottelussa siellä ja sillon se jo oli siellä.. vielä jokin aika sitten sen siellä pihassa vielä näin..
 
Harri K sanoi
Lisättäköön senverta, että mikäli autolla ei ole tyyppihyväksyntää ja sen on vm96, niin testejä on useita kappaleita, joista kukin maksaa a1200e+alv.
Ainakin 3 testiä oli, voin tarkistaa oliko useampia.

Jees, mistä saan tietää onko auto eu tyyppihyväksytty, kun aattelin ostaa autoa ameriikoista ?
 
Voin melko varmana tietona sanoa ettei ole tyyppihyväksytty, eurooppalainen kun on malliltaan Z10 ja Amerikkalainen Z16.
 
Nostetaanpa taas tätäkin aihetta ylös.

Jenkkivaloista puuttuu korkeussäätö, e-hyväksyntä ja pesurit. Jälkimmäisten pakollisuudesta en osaa sanoa, mutta ainakin nuo kaksi ensimmäistä pitänee olla.

Sivuvilkut on helppo asentaa jälkikäteen ja tuskin sumuvalokaan suurempaa murhetta tuottaa.

Eurooppalaisessa on näköjään myös ruostesuojaus hoidettu perusteellisemmin, voisin kuvitella loppupeleissä paremmaksi ostokseksi.

Jenkkituonti kun tulee EU:n ulkopuolelta niin siihen lisätään 10% tulli ja 22% alv, eli ostohinta + laivaus ei ole todellinen hinta Suomessa.
 
MaxFlower sanoi
Jenkkituonti kun tulee EU:n ulkopuolelta niin siihen lisätään 10% tulli ja 22% alv, eli ostohinta + laivaus ei ole todellinen hinta Suomessa.

Onko tulli vain 10%? Koskeeko autoa kun autoa? Tämä Faktaa vai mutua?
 
blobbari sanoi
Jenkkivalot kelpaavat 14.61995 saakka ilman korkeudensäätöä. Pesureista en osaa sanoa.

Ajovalojen pesurit eivät ole tavallisissa umpioissa millään muotoa pakolliset. Xenon-ajovaloissa ne täytyy olla.
 
teme sanoi
MaxFlower sanoi
Jenkkituonti kun tulee EU:n ulkopuolelta niin siihen lisätään 10% tulli ja 22% alv, eli ostohinta + laivaus ei ole todellinen hinta Suomessa.

Onko tulli vain 10%? Koskeeko autoa kun autoa? Tämä Faktaa vai mutua?

Tullin sivuilta tuokin tieto löytyy, muistaakseni maininnalla "tällä hetkellä 10%", sama tieto löytyy EU:n Taric tietokannasta, eli eiköhän se ihan faktaa ole.

Tuo on siis vain tulli, joka kannetaan ajoneuvon maahantuonnista, autovero peritään kuten EU:n sisältäkin ostetuista ajoneuvoista.
 
Mites nuo 3000GT:n moottorivaihtoehdot? Perus- ja SL-malleissa pitäisi olla siis 6g72 n/a, ja VR-4 mallissa 6G72 TT. Vapari pukkaa 225 heppaa ja TT 286 heppaa. Myynnissä näkyy kuitenkin monesti VR-4 versioita, joiden teholukemaksi ilmoitetaan tasan 400 hp. Onko nämä 400 konin versiot sellaisenaan tehtailta tulleita, vai onko niihin asennettu joku jälkivirityspaketti? Tuntuu omituiselta, että ne olisi kaikki omistajien itsensä virittelemiä, koska sekä Suomesta että Saksasta ja jenkkilästä löytyy useita yksilöitä, joiden teho on tasan 400 hv?
 
Janne R. Tapio sanoi
Myynnissä näkyy kuitenkin monesti VR-4 versioita, joiden teholukemaksi ilmoitetaan tasan 400 hp. Onko nämä 400 konin versiot sellaisenaan tehtailta tulleita, vai onko niihin asennettu joku jälkivirityspaketti? Tuntuu omituiselta, että ne olisi kaikki omistajien itsensä virittelemiä, koska sekä Suomesta että Saksasta ja jenkkilästä löytyy useita yksilöitä, joiden teho on tasan 400 hv?

Muistaakseni tuota 400 konin erikoisversiota tehtiin joku rajallinen määrä, ja ihan tehtaalla viritetty tuohon konilukemaan ???
 
MetalMan_ sanoi
Janne R. Tapio sanoi
Myynnissä näkyy kuitenkin monesti VR-4 versioita, joiden teholukemaksi ilmoitetaan tasan 400 hp. Onko nämä 400 konin versiot sellaisenaan tehtailta tulleita, vai onko niihin asennettu joku jälkivirityspaketti? Tuntuu omituiselta, että ne olisi kaikki omistajien itsensä virittelemiä, koska sekä Suomesta että Saksasta ja jenkkilästä löytyy useita yksilöitä, joiden teho on tasan 400 hv?

Muistaakseni tuota 400 konin erikoisversiota tehtiin joku rajallinen määrä, ja ihan tehtaalla viritetty tuohon konilukemaan ???

Taidat tarkoittaa beckenbauer versiota, jota on käsittääkseni valmistettu 80kpl.
 
blobbari sanoi
Taidat tarkoittaa beckenbauer versiota, jota on käsittääkseni valmistettu 80kpl.

Beckenbauer versiota tehtiin jotain 80kpl, 30kpl Lambon keltaisia ja loput punaisia.

Beckenbauer versiossa oli 18" Oz Futura vanteet, Beckenbauer CD-soitin ja Remuksen takapöntöt. Teho oli aivan sama kuin muissakin euromalleissa, eli 210kW.

Autohaus Winter teki tüv hyväksytyn virityspaketin (400hv) ja on jokin aika sitten julkaissut uuden virityspaketin jolla tehot nousee 500 hevosvoimaan.

Eiköhän tuo 400 hevosvoiman yleisyys selity ihan sillä että se on tunnettu BPU virityksillä saavutettava teho.
 
Niinsiis pakko pistää tarkentava kysymys että kyllähän noi jenkkiversiot sitten saa kilpiin suomessa? Ainakin noi vanhemmat kuin -95. Koska josain aken teksteissä muistaakseni luki että jos auto on hyväksytty Euroopassa, yhdysvalloissa ja josain viellä niin sen saa kilpiin. Onko tää jotain ihan väärää muistikuvaa?
 
Vaikuttaako tämä mitenkään uusien tonnareiden tuontiin ameriikan mailta?

Amerikanrautojen yksittäistuonti helpottuu (11.5.2006)

Euroopan unionin ulkopuolelta yksittäin maahantuotavien autojen rekisteröinti helpottuu kesäkuun alussa.

Poikkeuslupien tarve vähenee, kun katsastuksessa voidaan testilaitoksen tai valmistajan todistuksilla osoittaa, että ajoneuvo vastaa teknisesti eurooppalaisia vaatimuksia. Muutos vaikuttaa autojen tuontiin lähinnä Yhdysvalloista.

EU-tyyppihyväksyntäpakko on koskenut kaikkia Suomeen rekisteröitäviä autoja vuodesta 1998 ja moottoripyöriä vuodesta 2003. Poikkeaminen tyyppihyväksynnästä on tähän asti aina edellyttänyt AKEn lupaa.

Liikenne- ja viestintäministeriö antoi 11. toukokuuta asetuksen, joka vähentää tarvetta hakea poikkeuslupia.

Asetusmuutoksella EU:n ulkopuolelta yksittäin tuodut henkilö-, paketti- ja kevyet kuorma-autot sekä L-luokkien ajoneuvot rinnastetaan rekisteröinnissä EU:n piensarjavaatimuksiin. Tämä tarkoittaa, ettei ajoneuvolta edellytetä kaikilta osin enää pakollisia EU-tyyppihyväksyntöjä, jotta sen voi rekisteröidä Suomeen.

Rekisteröintiä ei tosin jatkossakaan voi tehdä suoraan esimerkiksi yhdysvaltalaisten FMVSS-standardien tai EPA-päästömääräysten mukaan. Myös ajoneuvon heijastimilta, valoilta, renkailta ja tuulilasilta vaaditaan edelleenkin eurooppalaiset hyväksynnät.

Yksittäin tuotuja autoja ja muuttoajoneuvoja koskevien lievennysten lisäksi myös yksittäisenä valmistettu eli omavalmisteinen moottoripyörä tai muu L-luokan ajoneuvo voidaan rekisteröidä ilman poikkeuslupaa suoraan rekisteröintikatsastuksen perusteella.

Samalla muuttoajoneuvon vaatimuksia lievennetään kattamaan kaikkien lähtömaiden tekniset standardit, kunhan ajoneuvo täyttää tietyt päästövaatimukset.

(Liikenne- ja viestintäministeriön tiedote 11.5.2006)
 
Janne R. Tapio sanoi
Yksittäin tuotuja autoja ja muuttoajoneuvoja koskevien lievennysten lisäksi myös yksittäisenä valmistettu eli omavalmisteinen moottoripyörä tai muu L-luokan ajoneuvo voidaan rekisteröidä ilman poikkeuslupaa suoraan rekisteröintikatsastuksen perusteella.

Tarkoittaako tuo sitä että voi vaikka mikroauton rekisteröidä kunhan se täyttää vaatimukset? :nykii
 
miikka sanoi
Janne R. Tapio sanoi
Yksittäin tuotuja autoja ja muuttoajoneuvoja koskevien lievennysten lisäksi myös yksittäisenä valmistettu eli omavalmisteinen moottoripyörä tai muu L-luokan ajoneuvo voidaan rekisteröidä ilman poikkeuslupaa suoraan rekisteröintikatsastuksen perusteella.

Tarkoittaako tuo sitä että voi vaikka mikroauton rekisteröidä kunhan se täyttää vaatimukset? :nykii


Juu, jos katsoit eilen Puskuri nimistä ohjelmaa eilen, siinä esiteltiin elämysajoneuvo, joka on rekisteröity tieliikenteeseen ilman määrättyä maksiminopeutta.
Yksinkertaistetusti tarvitaan vain jarrut, valot eteen taakse, vilkut ja rekisterikilven kiiinnityspaikka. Mikroautoon luultavasti tulisi kypäräpakko ja moottoripyörän kilpi vain taakse.
 
Ruotsissa on muistaakseni Eu:n myötä laitettu mikroautoja kilpiin ja ihan laillisesti eli Suomi laahaa taas perässä tässäkin. Tosin Puskurissa esitelty peli oli mikroautoa huomattavasti järkevämpi jo näkyvyydenkin kannalta.

Tehoraja L-luokan vehkeissä taisi olla 15Kw ja nopeusrajaa ei ole muuta kuin tuo tehoista johtuva.
 



Autohaus Winter teki tüv hyväksytyn virityspaketin (400hv) ja on jokin aika sitten julkaissut uuden virityspaketin jolla tehot nousee 500 hevosvoimaan.


Onko tarkempaa tietoa mitä toi paketti sisältää? Mistä sellaisen saisi järkevimmin hankittua ja paljonko mahtanee kustantaa? Harvoin sitä tehoa liikaakaan on  ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom