3000gt kulkemaan yli 250km/h ???

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Niin semmonen kävi tuossa mielessä että, onko tonnari rajotettu se nopeus 250km/h ? tai siis manuaalihan lupaa 252, no kuitenkin onko kellään tietoo saako mitenkään kulkeen lujempaa oishan se aika härskiä painella vaan esim. 290 tuolla pyörien seassa kesällä  :driver
 
Tekstistäs saa sen käsityksen että et ole edes ajanut nykyistä huippua.. eli kannattanee unohtaa tommoset elvistelytouhut että auto kulkee 300km/h. Kuitenkaan misään et ajaisi noilla nopeuksilla.
 
teksteistähän voi saada aina hyvinkin monenlaisia käsityksiä, mutta jos jollakin on tietoa eikä pelkkää vittuilua niin ois mukava kuulla :eek:
 
Vakiotehoillahan se ei kyllä taida 300km/h kulkea vaikka ammuttas tykistä.. :-X

Tai jos kulkee niin ei kyllä suomesta niin pitkää alamäkee ainakaan löydy ;D
 
Missä aattelit ajaa niin lujaa? Jos olet niin tyhmä että liikenteessä ajat niin lujaa niin toivottavasti onnistut tappamaan ittes :seina
 
Vakio euromallin tonnari menee 3:lla tasan 200 mittarin mukaan.. Saksan moottoritiel otin 5vaihteel 260mittarin mukaan (GPS 247km/h) ja varoi tuntun oleva viel ! (kitkat alla vaa ni piti säästää niitä, kun huiput luvattu niille 210km/h).
Eli kyl sen pitäs mennä hyvinkin tuo 260+ viel vakiona. Tietääkseni limittiä ei ole.
 
Tuukka sanoi
Missä aattelit ajaa niin lujaa? Jos olet niin tyhmä että liikenteessä ajat niin lujaa niin toivottavasti onnistut tappamaan ittes :seina

Totalled reps ;D ;D Tuukka sanoo sen ääneen mitä muut ajattelee ;D
 
Vaihtoehto kulkuihin, yli 250km/h :
1. Amis 2000 sarjan mittari ni ottaa saman tein 400 mittariin tai minkä piirrät viimmeiseksi.
2. Lisää tehoa ja eri ecu ni kulkee yli raja-arvon, kun sitä ei ole ecun muistissa.
3. Jokainen vetää tavallaan, ainaski esson baarissa. Tai kuppilas, yön viimmetunteina, tiskin päässä, kauhees tuubassa. :peukku
 
280 on kuulemma MITTARIN MUKAAN ajettu vakiolla,virhe
voi olla sellainen et se 250-260 on lähellä totuutta...
Kaipa sen mittarilukeman virittämällä vois 300 paikkeille
saada,mutta että sen saa esim. lentokenttämittauksissa
tauluun niin pitäis olla aika reipas viritys... ;) :)
 
Harri K sanoi
Vakio euromallin tonnari menee 3:lla tasan 200 mittarin mukaan.. Saksan moottoritiel otin 5vaihteel 260mittarin mukaan (GPS 247km/h) ja varoi tuntun oleva viel ! (kitkat alla vaa ni piti säästää niitä, kun huiput luvattu niille 210km/h).
Eli kyl sen pitäs mennä hyvinkin tuo 260+ viel vakiona. Tietääkseni limittiä ei ole.
Toi varoja tuntuu vielä olevan tuntuu nykyään aika läpältä. Oma mitsu otti äkisti mittariin 228km/h (saksa) joten todellakin itsekin olisin voinut sanoa että varoja tuntui riittävän mutta ei se siitä vaan enää tippaakaan siirtynyt vaan siinä oli 'jähmepiste'. (kiekat muuten tasan punarajalla 7000rpm. Voisikohan mahdollisesti olla rajoitettu vaikka alemmilla vaihteilla ottaa enemmän jenkaa?) Itse en tästä syystä enää viitsi kertoilla mistään legendaarisista tuntumista.. Autossani samansukuinen kone kun 3gt:ssä 2.5 litraisena. Kolmosella muuten huiput 140 mittarissa noin 8000 kierrosta ;D Liekkö nelikon takia noin hiton korkeaviritteinen.
 
Sulla ei vissiin ole se GT 3000 tt, kun nuin LAISKA on. Nuo speksit ylittyy heittämällä. Onkohan hitaammaksi välitetty laatikko. Kun gt teoreettinen nopeus on +300km/h. :driver
 
Mikkom sanoi
p.s. aika tiheät välit tuossa sinun 2.5 nelikossasi, oma etuveto G menöö kakkosella n.140 km/h ja kolmosella pääsee jo yli 200 ;D.


Jep...tulipahan ajeltua samanlaisen avance G:n peräs kans Saksas sillo...yli 240 se puotti menee kans ja tasasesti näytti menevät töyssyjenkin kohal :)
 
Missäs Mitsussa on 6G73, meinaan vaan ettei ainakaan 6A sarjan koneet ole mitn. sukua 3000gt koneiden kanssa. Tai no sukua ja sukua, onhan molemmat Mitsun tekeleitä.
Ja ei minun ainakaan ole vaikea ymmärtää sitä että joillain autoilla syöttövaroja 247 km/h jälkeenkin on vielä jäljellä. Jos omallasi saavutit "jähmepisteesi" ;D siinä 228 km/h nopeudessa, niin silloinhan olit saavuttanut autosi huippunopeuden, eikä varoja enään ollut, niinkuin itse totesitkin ;). Mutta jos ajat nopeutta X ja kaasua painamalla nopeus lähtee nousemaan, mutta syystä tai toisesta et lujempaa halua ajaa, niin silloinhan varoja on vielä jäljellä, vai kuinka?. Ehkä mä en vain tajua miten se tuntuu läpältä :-[.

p.s. aika tiheät välit tuossa sinun 2.5 nelikossasi, oma etuveto G menöö kakkosella n.140 km/h ja kolmosella pääsee jo yli 200 ;D.
Mun galantissa on 6G73 kone.. Tohon toiseen tilanteeseen edelleen että jos valmistajan huiput on saavutettu ja irrotat kaasun sillä fiiliksellä että vielä olisi varoja niin hitostako sen tosissaan voit vaan tietää? Jos itse olisin irrottanut kaasun mittarin lyödessä 228 niin satavarmasti olisin myös luullut varoja vielä olleen koska tuo ed. mainittu nopeus tuli uskomattoman rivakasti verrattuna siinä tapahtuneeseen jämähtämiseen. Ja tuo oma harvaksi välitetty loota/koneen ohjaus tietty edelleen kiinnostaa jos jollain siitä enempi faktoja löytyy! Koitan itse vielä tutkailla tuota saksan manuaalia jos siitä jotain irtoais. -Mikko E: ohjekirjan mukaan vitos vaihteen välitys on 0.651. Eikös sen silloin pitäs olla pitkä? Normi 2.0 v6 on ilmoitettu miltei sama 0.731. Eikös pienempi luku meinaa matalampaa kierroslukua samalla nopeudella nelikko tai ei? Sellainen mahdollisuus tuli nuppiin että joskos joku oli mahdollisesti ruukannut noita välityssuhteita, niin pitäähän tuollanen villi kuvitelma saada selvitettyä pois mielestä :D Osaako joku laittaa selkoa tähän?
[/quote
 
mitsumikko sanoi
Niin semmonen kävi tuossa mielessä että, onko tonnari rajotettu se nopeus 250km/h ?

Euromallissa ei ole rajoitinta vaikka siitä muistaakseni ohjekirjassa mainitaankin. Jenkkimallissa rajoitin on 250km/h nopeudessa ja GTO:ssa tietenkin 180km/h.
 
MaxFlower sanoi
mitsumikko sanoi
Niin semmonen kävi tuossa mielessä että, onko tonnari rajotettu se nopeus 250km/h ?

Euromallissa ei ole rajoitinta vaikka siitä muistaakseni ohjekirjassa mainitaankin. Jenkkimallissa rajoitin on 250km/h nopeudessa ja GTO:ssa tietenkin 180km/h.

Amen..todettu tämäkin, molemmat jenkki ja euro omistaneena.
 
Harri K sanoi
Vakio euromallin tonnari menee 3:lla tasan 200 mittarin mukaan.. Saksan moottoritiel otin 5vaihteel 260mittarin mukaan (GPS 247km/h) ja varoi tuntun oleva viel ! (kitkat alla vaa ni piti säästää niitä, kun huiput luvattu niille 210km/h).
Eli kyl sen pitäs mennä hyvinkin tuo 260+ viel vakiona. Tietääkseni limittiä ei ole.

Itsellä menee hieman ylikokorenkailla 205 km/h kolmosella punarajalle, kun säätäessä ja logatessa vetää "nollasta" rajoittimelle, ja 225 km/h jos nostaa kierrosrajoittimen 8 tonniin. Toisaalta kun noita vaihteita riittää niin yleensä pitänyt rajoittimen vakiossa koneen säästämiseksi, vaikka hieman rajoittaakin suorituskykyä ja -lukuja.

Vakiokoneelle olivat joskus testanneet (oliskohan ollut Auto & ...) että huippunopeus löytyy 4 vaihteella (siis 5 vaihteisissa), ja oli noin 255 km/h. Aika kevyillä modeilla (luokkaa 400 hp) saa kyllä jo lähelle tuota seuraavaa tasarahaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom