3000gt:n mittareista?

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Siilinjärvi
tuossahan on lämpötila/öljynpaine/ahtopaine mittarit...
eli kysymys on onko ahtopainemittari sähköinen vai letkulla?
Se kai nyt ensimmäiseksi pitää vaihtaa parempaan malliin... omansa kai "huijaa"?
mulla menee ainakin pohjaan se (olikohan 14psi:tä)
samalla vaihtaisin kaikki mittarit uusiin puihin :peukku
ohjeet ja asennuskuvat olisivat tervetulleita
 
Kyl se mittari on sähkönen, ja se näyttää et onko painetta vai ei. Kun se on täpöllä tai alaalla. Itse toteutin A-pilariin mut ei ne ole suosaan plug and play systeemillä vaati teline mattopuukon fiksausta. Että mittarit asettui edes jotenkin. En tiedä sitten noista postiauto malleista et mistä saa mittari telineitä. ( Mulla itellä on B-paine , ahto, Öljyn länpö mittarit, mutta vielä tarvis pakokaasun lämpömittarin ) ni sitten ois kone melkein turvattu. :peukku
 
Oletko siis asentamassa uusia mittareita alkuperäisten tilalle vai haetko vaihtoehtoja?
 
MaxFlower sanoi
Oletko siis asentamassa uusia mittareita alkuperäisten tilalle vai haetko vaihtoehtoja?

Olisin asentamassa uusia alkuperäiset korvaamaan ja muutama lisämittari joko kuskin A-pilariin tai soittimen din-paikkaan
mitä lisämittareita nyt ainakin (oikeasti) kannattaa ostaa... en sen takia että on hienoa kun mittareita on kuin "lentokoneessa" johon saa tehdä "lähtötarkastuksen" ennen kuin voi lähteä ajamaan ;D
 
Ap-mittari on alkuperäisistä ainoa jolla ei oikeastaan tee mitään.

Öp-mittaria parjataan paljon, mutta kyllä se toimii jos anturi on kunnossa.

A-pilariin saa yhden ja kahden mittarin podeja ja jopa kokonaisen A-pilarin.

Lisämittareiden tarve on suoraan verrannollinen siihen mitä olet autollesi tekemässä.
 
No niin nyt on uudet mittarit peräkontissa :p
seuraavaksi liuta kysymyksiä ;D
Onko tietoa mihin johtoihin ne alkuperäisessä kytketään? (ei tarvitse arpoa)
Voiko entiset mittarit poistaa? (ecu tjms ei tarvitse infoa yms sieltä)
Mihin letkuun kytketään AP:n T-haara? (mielellään tarkka kohta)
Tarvitseeko todella purkaa koko koelauta että ne mittarit saa poistettua?

Mittarithan on samat kuin alkuiperäisessä eli Lämpö,Öljynpaine ja Ahtopaine

Kaikki vinkit niksit tarpeen ;D
ettei turhaan pura/riko mitään
 
http://www.daveblack.net/asp/CenterGaugeRemoval.asp

http://www.daveblack.net/asp/DashRemoval.asp


http://www.stealth316.com/2-combogauges.htm
 
Nyt olisi auto päreinä tallilla.... tarviisi tietää siitä combomittareiden johtosarjasta mikä niistä menee mihinkin (piirilevystä on aika hankalaa katsoa) ja "testatakkaan" ei voi ennen kuin koko koelauta on taas paikoillaan.. ::)
 
Tässä nyt se alkuperäinen mittari
tuonne oikealle tulee liitin ja nuo on numeroitu 1-8 ylhäältä alas.
1. mittareiden valo
2. virtalukolle(ko)? menee jokaiselle mittarille ja ruuvin kohdala lukee IGN+
3. lämpömittarille (sielunelämä ei vielä selvillä)
4. öljynpainemittarin öljykellolle menevä johto ilmeisesti?
5. lämpömittarille (sielunelämä ei vielä selvillä)
6. tyhjä
7. ahtopaine mittarille.. ei väliä koska uusi mittari on letkulla.
8. mittariden valo

Näin niitä viime yönä tallilla mietittiin mutta nyt puuttuu se vielä lämpömittarin sielunelämä, miksi sille tulee 3 johtoa ja muille kaksi. Jos muita virheitä on meidän mietteissä niin korjatkaa :)
 
no niin nyt on johdot kolvattu järjestykseen

1 must/kelt. =himmennin mittarivalot
2 musta/valk =virtalukko
3 pun/kelt. = lämpötilananturin johto
4 kelt/pun =öljykellolle johto
5 musta = maa
6 tyhjä
7 pun/must = turbon ap johto (ei tarvitse nyt käyttää tulee letkulla)
8 vihr/valk = 12v

katsotaan mistä savu nousee.... nyt koelautaa kasaamaan ;D
 
No niin asennus suoritettu ja kotona ollaan
öp ja lämpö eivät toimi sittenkään mitsun omilla antureilla :-\
lämpö näyttää 130C ja öp koko ajan 3bar... pitää vaihtaa mittareiden mukana tulleet anturit alkuperäisten paikalla ::)

Nyt jos joku vielä kertoisi missä nämä alkuperäiset anturit sijaitsevat ;D kun tuo konepellin alunen on aikas täysi 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom