3000gt:n twinturbon koneen viritys

Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mistäpäin olette tilannut viripalikkaa näihin? Itellä olis nyt ainakin downpipe hakusessa, talven aikana sitten paljon muuta jos pankki salii.

Minkälaisia paineita tossa 94 GTO TT 6-lovisella lodjulla uskaltaa pitää jos vain putkivirit paikoillaan ja hot-wire pumpussa?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

www.3sx.com
www.maximalperformance.com
www.pampenamotorsports.com
www.dynamicracing.com

Noista löytynee kaikki tarvittava, ainakin tilin saa tyhjäksi ja sehän riittää. ;D

Yli 1bar en suosittele menemään ennen seosten säätöä vaikkapa SAFCilla tms. (OT: Minulla olisi muuten SAFC-II myynnissä, laita privaa jos kiinnostaa. :) )
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kalle-koo sanoi
Mistäpäin olette tilannut viripalikkaa näihin? Itellä olis nyt ainakin downpipe hakusessa, talven aikana sitten paljon muuta jos pankki salii.

Minkälaisia paineita tossa 94 GTO TT 6-lovisella lodjulla uskaltaa pitää jos vain putkivirit paikoillaan ja hot-wire pumpussa?

Edellä mainittujen lisäks jenkeistä titanmotorsport ja ipsmotorsport, ebay:stä myös löytyy tavaraa mut laatukin välillä mitä on.. Japanista on tullut myös viriosia jonkin verran suomalaisen yrityksen kautta.

Laajakaista lambdan hommaat ihan ensimmäiseks ennen kuin rupeet paineita nostelemaan. Kone kestää vakiorojuillakin yllättävän isoja ahtoja, tietysti vaatii että seos on hyvä.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

plodi sanoi
Laajakaista lambdan hommaat ihan ensimmäiseks ennen kuin rupeet paineita nostelemaan.

"What good is a phone call... if you're unable to speak?" ::)

Jossei ole mitään millä säätää seoksia niin eipä sillä pelkällä mittarilla kauheasti tee, kyllä kunnossa oleva vakiokone tuon 1bar verran klaaraa ahtoja anyday. (Toki jatkossa varsin suositeltava kapistus - näkeehän siitä jos seoksissa tapahtuu jotain dramaattisia muutoksia, mutta harvallapa sitä on täyskaasuvetoja ottaessa aikaa tsekkailla mittareita joten apukuskin vaatii että saa täyden hyödyn irti.)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Eilen katottiin että vakioahdoilla nousee 80% IDC. Seokset on laajakaistan mukaan jotain 10.X siellä ylhäällä ja 11 keskialueella. Kaasupohjassa that is. Tämä siis vakiosuuttimilla GTO + pikkuturbot.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kalle-koo sanoi
Mistäpäin olette tilannut viripalikkaa näihin? Itellä olis nyt ainakin downpipe hakusessa, talven aikana sitten paljon muuta jos pankki salii.
Itse tilasin downpipeksi tuon:
http://www.jperformance.co.uk/mitsubishi-gto-stainless-exhaust-downpipe-p-610.html
Se ei sitten kyllä ole ihan bolt on, joutuu pätkäisemään pituudesta pois ja vaihtamaan taka-pre-catille menevän laipan. Mutta edullinen, ehkä? Tuli toimitettuna alle 300 €. Asentaminen vielä vaiheessa, juurikin tuon laipan vaihdon ja ajanpuutteen riivaamana.

Jos ostat jonkun muun dp:n, joka ei korvaa kattia, niin mulla on ylimääräisenä yksi rosterinen katinkorvausputki heti, kun saan tuon dp:n paikalleen.

mystinengalant sanoi
Eilen katottiin että vakioahdoilla nousee 80% IDC. Seokset on laajakaistan mukaan jotain 10.X siellä ylhäällä ja 11 keskialueella. Kaasupohjassa that is. Tämä siis vakiosuuttimilla GTO + pikkuturbot.
Nämä siis minun autolla, voi sen paljastaa. Alastarolla ratapäivillä kokeiltiin, eihän nyt kukaan kadulla viitsi hurjastella, eihän? ;) :driver :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mystinengalant sanoi
Eilen katottiin että vakioahdoilla nousee 80% IDC. Seokset on laajakaistan mukaan jotain 10.X siellä ylhäällä ja 11 keskialueella. Kaasupohjassa that is. Tämä siis vakiosuuttimilla GTO + pikkuturbot.

Eli kun seokset on korjattu järkeväksi IDC tippuu luokkaan 72-75% noin karkeasti.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Johan tuli eloa tähän topicciin :)

Täytyy illalla kuolata mihin kaikkeen rahat saa taas katoamaan :driver
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
"What good is a phone call... if you're unable to speak?" ::)

Jossei ole mitään millä säätää seoksia niin eipä sillä pelkällä mittarilla kauheasti tee, kyllä kunnossa oleva vakiokone tuon 1bar verran klaaraa ahtoja anyday. (Toki jatkossa varsin suositeltava kapistus - näkeehän siitä jos seoksissa tapahtuu jotain dramaattisia muutoksia, mutta harvallapa sitä on täyskaasuvetoja ottaessa aikaa tsekkailla mittareita joten apukuskin vaatii että saa täyden hyödyn irti.)

Aivan kuten itse vastaat itsellesi, siitä on hyötyä. :) Mielestäni laajakaistan hommaaminen on tärkein hankinta ennen virittelyn aloittamista, autossa kuin autossa. Ehkä mun biili on niin mopo että ehdin sitä aina seurata kovassakin vedossa sivu silmällä. ;) Toisessa tonnarissa kun ei vielä laajakaistaa ole niin en ole kehdannut ahtoihin koskeakaan (0,6bar), vaikka kovasti siinäkin blitz elektroninen ahtopaineensäädin kummittelis käden ulottuvilla. Pakko myöntää että hiukan aina epäillyttää toisten tekemät viritelmät, sit löytyy vasta luottoa kun itse on tutkinut ja tehnyt mieleisekseen.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

plodi sanoi
Nyt näyttäis tämä hinnan nousu tapahtuneen... http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=30289

DR750 Pair $4995 Hyi s**t**a..

Noo onneks löytyy lääkkeet näihin halvalla, jotka paljastan myöhemmin kunhan on faktat lyödä pöytään.. ;)

Kyllähän niillä muillakin ahtimilla tehoja saa. Ajettavuus ja käyttöalueen laajuus on sitten toinen juttu, ja siinä hommassa ei mitkään lolsetit pärjää.

Dynamicracingilta saa muuten edelleen parin DR650 $2500...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Ajettavuus ja käyttöalueen laajuus

Nimenomaan tähän on panostettu, mut aika näyttää kuinka hyvin on onnistuttu.. Ainakin toistaiseks vaikuttaa lupaavalta.. :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

plodi sanoi
Nimenomaan tähän on panostettu, mut aika näyttää kuinka hyvin on onnistuttu.. Ainakin toistaiseks vaikuttaa lupaavalta.. :)


niin no hyvin kai ne potkii jos oot jo yhen jakolaatikonki saanu paskaks :nykii ;D
pitäs itella lakaa tässä uudet imu (pre turbo pipet) tekkeen ku jaksas....putket ois jo tallissa ja Tig....auto puuttuu 8)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Jos ajettavuutta yms haluu ni eiköhä Proturbo Kuopios tms esim voi auttaa. Ei toi ahdintekniikka mitää rakettitiedettä ole että vain Jenkit sitä osais ;D Ainaha noita voi modata...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Harri K sanoi
Jos ajettavuutta yms haluu ni eiköhä Proturbo Kuopios tms esim voi auttaa. Ei toi ahdintekniikka mitää rakettitiedettä ole että vain Jenkit sitä osais ;D Ainaha noita voi modata...

Kyllä suomessa on todella ammattitaitoisia turbo pajoja vaikka kuinka, eikä takuulla häpeile jenkeille yhtään ja hintakin on kohdallaan. Ps. Fin turbo on kuopiossa. :)

mitsumikko sanoi
niin no hyvin kai ne potkii jos oot jo yhen jakolaatikonki saanu paskaks :nykii ;D
pitäs itella lakaa tässä uudet imu (pre turbo pipet) tekkeen ku jaksas....putket ois jo tallissa ja Tig....auto puuttuu 8)

Ei naurata perkele.. ;D Onneks tallissa oli kaverin samanlainen jakolaatikko irrallaan.

Missäs auto? Pihassa? ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Itelläni on tatecin moottorinohjaus gtossa ,seokset ja ja muut käyrät saa hienosti kohdalleen : )
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pahvi sanoi
Itelläni on tatecin moottorinohjaus gtossa ,seokset ja ja muut käyrät saa hienosti kohdalleen : )

Eipä taida tulla mieleen sellaista moottorinohjausjärjestelmää, jolla niitä ei saisi. Säätäjästä se taitaa olla enemmänkin kiinni.

Paljonko kustansi Tatech (mieluusti eriteltynä hardware / asennus / säätökulut) ja missä säädätit? Ja MAF vai MAP?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Eipä taida tulla mieleen sellaista moottorinohjausjärjestelmää, jolla niitä ei saisi. Säätäjästä se taitaa olla enemmänkin kiinni.

Paljonko kustansi Tatech (mieluusti eriteltynä hardware / asennus / säätökulut) ja missä säädätit? Ja MAF vai MAP?

Niin ja lähteekö aina napsusta käyntiin kelistä riippumatta ettei tarvi sahata? kesät talvet?
pelaako niinkö kello että miten vaan ajelet niin aina toimii eikä yski eikä nakuta?

Nahkasakilla oli/on vieläkin tatec siiä tonnarissa niin se ainaki valitteli että jos täyskaasulla vetää vaikka kolmosella ja sitte löysäät kaasun esmi 5000rpm ja taas lattiaan niin sillon ei pelaa enää...ja oli vähän vaikeeta saasa käyntiin.

DaJackal: sama melekeen Pampena lennättää tänne suomeen (Norwegianilla) ja juottaa yks viikko niin jos se säätäs molempien autot ku näytttää niin helppoa olevan ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Eipä taida tulla mieleen sellaista moottorinohjausjärjestelmää, jolla niitä ei saisi. Säätäjästä se taitaa olla enemmänkin kiinni.

Paljonko kustansi Tatech (mieluusti eriteltynä hardware / asennus / säätökulut) ja missä säädätit? Ja MAF vai MAP?

Oishan se vähän huono moottorinohjaus jos sillä ei seoksia sais kohdalleen. ;D

Itsellä on Hks F-con Pro Gold 3.1 3bar map anturilla, maatsin ennakkoon säätämillä kartoilla. Amw:llä säädetään penkissä sit lopulliset säädöt kun vaihtuu soppakin, kunhan joskus vaivaudun sinne. Haluatko DaJackal paikkakuntalaisena tulla kattoomaan sit ja turisemaan tonnarin omistajien kesken? :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
DaJackal: sama melekeen Pampena lennättää tänne suomeen (Norwegianilla) ja juottaa yks viikko niin jos se säätäs molempien autot ku näytttää niin helppoa olevan ;D

Vois alkaa ehdottelemaan sille kesälomareissua tännepäin. ;D

plodi sanoi
Itsellä on Hks F-con Pro Gold 3.1 3bar map anturilla, maatsin ennakkoon säätämillä kartoilla. Amw:llä säädetään penkissä sit lopulliset säädöt kun vaihtuu soppakin, kunhan joskus vaivaudun sinne. Haluatko DaJackal paikkakuntalaisena tulla kattoomaan sit ja turisemaan tonnarin omistajien kesken? :)

Totta kai jos vain työt antaa myöten! :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Tuli niin hirveen määrä kysymyksiä mutta lyhyesti jos et itse tee mitään niin se on noin 3000€ perussetti ilman paukkuja sun muita. Sahaus aika piteni paljon , mutta kyllä se muuten toimii hienosti ajoit hiljaa tai urku auki, talvesta en osaa sanoa kun en ole ajanut :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

samaan voisin tietysti kysyä että kun vaihdoin dumpin erilaiseen , niin auto välillä sihauttelee itsekseen kun ajaa vaan ihan tasa kaasulla :) mistäköhän moinen voisi johtua ? toki se on joku blizin halppis.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ai sillon ku ajat niin pintakaasulla että hädin tuskin painat sitä?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pahvi sanoi
samaan voisin tietysti kysyä että kun vaihdoin dumpin erilaiseen , niin auto välillä sihauttelee itsekseen kun ajaa vaan ihan tasa kaasulla :) mistäköhän moinen voisi johtua ? toki se on joku blizin halppis.

Se dumppi on säädettävä, säädä sitä jäykemmälle, kun se oli viimesimmäks mun turbo calibrassa kiinni niin saattaa olla vähän löysällä.. :) mut ei se kyllä tasakaasulla ajaessa voi aueta itsestään.. heti jos hölläät kaasua niin aukeaa kyllä..
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kannattaa laittaa vähän jäykemmälle juu, jos kovin alhaisilla paineilla avaa sitä dumppia niin voi worst case scenario-tapauksessa imaista jotain sisällekin.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

vaikee selittää kun tuota, jos vaikka kakkosella kiihdytätät tiettyihin kierroksiin asti esim. 3000 asti ja pidät ne kierrosket siinä koko ajan niin se pihisee siellä vähän väliä , mutta voihan se löysälläkin olla tietysti :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mitäs porukka on näistä mieltä? http://www.ebay.co.uk/itm/kinugawa-Turbochrager-Core-CHRA-Upgrade-Kit-Mitsubishi-6G72T-3000GT-TD04-15T-/120960283873?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c29cb74e1

Onko merkistä tietoa, tai minkälaiset tollaset 15t ahtimet ylipäätään olis, onko esim 13T/15G parempi vaihtoehto kun haetaan n.400awhp käyttöautoon (nälkä tetenkin kasvaa syödessä)?

Ei raaskis ostaa kokonaisia ahtimia jos voi näinkin säästää aika ison summan rahaa.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kerkesinkin jo pikasesti googlettamaan, ehkä kuitenkin pitää hommata real deal, vaikka sitten käytetyt.

Jos jollakulla tulee talven aikana jotkin ahtimet tarjolle niin vinkatkaa :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Koko ajanhan noita aitoja 13T/15T/15G myydään 3si.orgissa alta $1000/pari, en lähtisi mihinkään kiinaturboihin.

Tällä hetkellä saa Turbo Bobilta upouuden parin 15G ahtimia $1010:

These are now CNC machined for incredible consistency and backed up with a 6 month warranty with proof of purchase/installed oil feed lines!!!!! You can purchase the lines from any of our great, reputable vendors here on 3si like IPS and 3SX!!

As you know Turbo Bob's awesome reputation for 15gs...The demand is becoming too high and the incoming cores are too low! We have over one hundred and twenty 15g turbos out there tearing up the streets from the past few years! Bob has been telling me to make price adjustments for some time now, so we punched in some numbers and made minor adjustments in prices. We now offer two options with two prices! These are still the best Deal anywhere, guaranteed!!!

comes with all MHI internals (bearings, seals, rings, etc...), VSR machine balanced, internal polishing, new MHI turbine, and Turbo Bob's 35+ years
of quality building and experience! We all know he stands behind his work,
so grab this set and be good to go and get your boost on! We will do everything it takes to meet your needs. Thanks.

Noilla saa sen 500hp koneesta ulos, kyllä sillä jo johonkin kerkiää. :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Onko kukaan kysynyt mitä Finturbolla ja muilla Suomalaisilla pajoilla olisi tarjottavana? Huhu kertoo että varsin mainion Evon ahtimen olisivat saaneet aikaan vakiokuoriin...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

ast sanoi
Onko kukaan kysynyt mitä Finturbolla ja muilla Suomalaisilla pajoilla olisi tarjottavana? Huhu kertoo että varsin mainion Evon ahtimen olisivat saaneet aikaan vakiokuoriin...

Vakio kompurakoteloon näissä ei ihmeitä taiota. Mutta pienellä panostuksella Fin-Turbo loihtii +600hp tuottoisen paketin näihin.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kysyin pro turbolta, sanovat että kyllä sinne voi ainakin 13T:n laittaa, muttei hinnasta sanonut mitään, joka olis ollut se tärkein tieto...

DaJackal sanoi
Koko ajanhan noita aitoja 13T/15T/15G myydään 3si.orgissa alta $1000/pari, en lähtisi mihinkään kiinaturboihin.

Tällä hetkellä saa Turbo Bobilta upouuden parin 15G ahtimia $1010:

Noilla saa sen 500hp koneesta ulos, kyllä sillä jo johonkin kerkiää. :peukku

En tajunnut edes 3SI:stä katsoa, kattelin vain 3SX, evil empire yms paikoista, ja näissä ei mitään hirveen edullisia settejä ollut.
Kiitos taas infosta! Alle 1500€ on ihan ok hinta, sen voi saada selkänahasta revittyä ;)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Joskus vuosia sitte kyselin suomalaisilta turbo pajoilta että mitä maksaa jos tehtäs 13g turvoisrta vaikka 15g tai 13t vastaus oli 2ke luokkaa ...palataan asiaan ::)

näytti oleva uudet 15g:t 850usd 3si.orgissa
tai sitte oottelet ja kattelet sieltä paljo myyvät 13t ahtimia pois ku päivittävät parempiin :peukku

Lähes sama ahdin ku 15g niitä saa melkeen kättelemällä.

http://www.youtube.com/watch?v=jtF82_y2Bdw&feature=youtube_gdata_player
http://www.youtube.com/watch?v=K6pDSaQ7kec&feature=youtube_gdata_player

siittä vähän pätkää miten dr750 työntää
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Tältä näyttää fin-turbon modaamat ahtimet. vs alkuperäinen 9b. Eikä mielestäni oo hinnan kirouksissa verrattuna jenkkien ahtimiin.
snv31189w.jpg
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

plodi sanoi
Tältä näyttää fin-turbon modaamat ahtimet. vs alkuperäinen 9b. Eikä mielestäni oo hinnan kirouksissa verrattuna jenkkien ahtimiin.
snv31189w.jpg

No paljonko se hinta on?

Jenkeistä kuitenki tulleineen jää hinta siihen 1000eur + omat vanhat vielä myyntiin
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
No paljonko se hinta on?

Jenkeistä kuitenki tulleineen jää hinta siihen 1000eur + omat vanhat vielä myyntiin

Olisko ollut 900€ per ahdin. Varmasti jos haluaa jonkun miedomman setin niin hinta alenee sitä myötä. Mulla oli toive 300hp per ahdin, sen pitäisi tapahtua helposti. 380hp on c70 volvosta otettu samanlaisella.

Jaa-a mitkä jää 1000€? ;D ei varmaan dr750 ainakaan. pidetään nämä vertailuna niihin. :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Juuu juuu.... Eiku mää meinasin että setti 13t turboja tulee siilla ttonnilla ;D

On kylkä halapaa ku saippya jos 1800eur ja +600hp :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
Juuu juuu.... Eiku mää meinasin että setti 13t turboja tulee siilla ttonnilla ;D

On kylkä halapaa ku saippya jos 1800eur ja +600hp :peukku

Aaaivan.. :)

Ei kuuluteta mittään kirkossa, katotaan sit joskus kun on rullilla käyty.. :peukku

Btw, millä tulpilla mikko ajat nykyään? Kun eikös sielläkin loppunut iridiumien käyttö... Pitäis vielä jostain repiä se kipunanvahvistin.. Silti ei mittään hajua kui tuo tonnarin sytkäpuoli riittää jos siirtyy e85 ajamaan.. Mut sehän selviää vaan kokeilemalla.. :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Joo iridiumit on nähty :-X
ajelen ngk 7 voin kattoo tarkemman tyypin

vakio sytkä loppuu jossain 17-18psi tietämillä
laitat sen Hks twin fire vai mikäse oli.... Se on PARAS. ja heleppo laittaa
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
Joo iridiumit on nähty :-X
ajelen ngk 7 voin kattoo tarkemman tyypin

vakio sytkä loppuu jossain 17-18psi tietämillä
laitat sen Hks twin fire vai mikäse oli.... Se on PARAS. ja heleppo laittaa

Tuosta HKS:n twin sparkista hiukan... Eli sehän tuottaa vaan toisen kipinän ensimmäisen perään, jotta palaa kaasut paremmin. Korkeammille kierroksille ei yleensä enää puolien latausajat riitä, jotta siitä toisestä kipinästä olisi enää mitään hyötyä...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
Joo iridiumit on nähty :-X
ajelen ngk 7 voin kattoo tarkemman tyypin

vakio sytkä loppuu jossain 17-18psi tietämillä
laitat sen Hks twin fire vai mikäse oli.... Se on PARAS. ja heleppo laittaa

Katohan pirruuttaan.. Sais vähän hajua minkälaista kynttilää sinne seuraavaks kannattais tyrkätä kunhan ruvetaan voimaa ottamaan.. :peukku

Juuu tarkoitus on hommata just Hks Twinpower Dli 2.. Se on hyväks todettu monessa projektissa.. Juurikin nuo puolat mietityttää mihinkä ne riittää.. kyllähän bensalla ajellessa pääsee pitkälle kunnon kynttiöillä ja sytkänvahvistimella mut e85 se vaatii ilmeisesti voimakkaammaan kipinän..
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

meikäläisellä on tämmöset: BCPR7ES

nämä on kuulemma pikkusen paremmat vielä NGK R5671A-7

tuossa suora lainaus näistä tulppa hommista dr750 urpojen kans :



There are 3 plugs I would recommend

1 heat range cold

the BCPR7ES, this is a good all around plug, long life and not Expensive
Another very good choice is to go with a NGK R5671A-7 This plug is a non-resister plug so it will be less spark blow out prone then the Resistor BCPR7ES is.

2 Heat range cold

R5671A-8 , This plug is also a non resistor plug and will pull more heat from the chamber. But will foul easier because it's a 8 heat range.


But most importantly get a HKS twin power DLI. This will allow a larger plug gap, better idle, and say byby to spark blow out.


And STAY AWAY FROM ANYTHING iridium! I can not stress that enough.

My DR-750 car had the same set of BCPR7ES's in it for over 2 yrs going back to when the car had 16T's on it. I have a HKS DLI, and was running a 0.030" gap. I ran the boost 20+psi that entire time (and up to 32psi). I just started getting a little blow out a few weeks ago when running over 30psi, I pulled the plugs and thy had so many miles on them that the gap had eroded to over .036", so I went ahead and replaced them with a set of the non-resistor's.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Nyt on vähän ristiriitaista informaatiota, sillä 3sx sanoo tuosta HKS DLI:stä näin:

Note: HKS Twin Power Units are not compatible with Non-Resistor Spark Plugs

Itselle tilasin juuri tuon 3sx:n ignition tune-up kitin (kun halvalla sai 8)) missä on platinatulpat, ts. PFR6J11. Sanoivat että toimii kyllä DR750 kanssa kun vain laittaa 0.032" kärkivälin tai tilanteen vaatiessa vähän pienemmän. Jää nähtäväksi...

On kyllä mielenkiintoista nähdä mitä noilla saa penkitettyä, kuinka heräävät ja millaiset ovat käytössä.... Liian kovissa hinnoissa nuo eivät kyllä ole.

Viestiä heti kun tiedät milloin olet tulossa penkkiin niin tiedän varata aikaa tulla katsomaan! :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

laitoin 2.5" putkesta imuputket turboille mistä seurasi ainakin se, että bov alako ellään ihan omaa elämää (greddy type rs) ei meinannu oikeen kiinni pysyä ja pintakaasulla tsup tsup tsup aukeili myös.

ruuvasin muutamia kierroksia tiukemmalle melekeen pohjaan asti varmaan (ei sitä säätöä ainakaan montaa milliä jääny enää) niin nyt pelittää :peukku

myöskin bov ääni muuttui ihan eri kuuloseksi varmaan jotenki kaikuu nuista kovista putkista erillai.
ny alkaaki sitte walbrosta soppa loppuun ;D pitäs tipauttaa se 400 tankkiin .
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Tuleeko nuo putket siihen alkuperäiseen ilmamäärämittarille menevään "y-haaraan" kiinni? Kyllähän nuo 2,5" putket virtaa paljon paremmin kuin orkkikset, jotkut muoviset 1,75"? ;) Alkuperäisen imuputken lähtöhän on ihan hyvän kokoinen kun nakkaa sen supisteen sieltä sisältä veke, elikkä mahtuu vähän isommankin ahtimen lähdön ympärille.. :peukku mut ite putki on pienempi ja jää ahdistamaan varmasti... Ps. mulla ois jollekin tälläistä tarvitsevalle tuo hks/pit road intake-kit jos joku sattuu tarviamaan. ;) joutuu toki käyttämään aika rajua supparia esim 9b ahtimen lähdön kanssa. mut eipähän ahdista. :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

juu tulee siihen vakio y-haaraan kiinni. turboilta lähöt 51/63mm suppari :peukku
kyllä tuntus että alakaa ilima liikkumaan ::)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Virtauspinta-alojen vertauksena. Orkkis-putki vs. 63mm putki = virtaus kasvaa 104% alkuperäiseen nähden. Eli 2,04 x vakion virtaus.
 
Takaisin
Ylös Bottom