3000gt nykii

Rokki

New Member
Liittynyt
6 Joulukuu 2005
Elikkä siis auto on amerikasta tuotu 3000gt vr4.
Missähän mahtaa vika olla, kun Auto toimii kylmänä tasaisesti, mutta lämpöjen noustua toimii pintakaasulla tasaisesti, mutta kaasun pohjaan painettaessa alkaa nykiä ja nykii sen 2000rpm - 4000rpm, jonka jälkeen taas meno jatkuu tasaisesti. tai sitten jos lähtee kiihdyttämään hiljalleen kaasua painaen, kone nykii huomattavasti vähemmän. Nykiessä paukkuu putkessa jonkin verran. Kiihdytyksessä kaasupolkimen pieni höllääminen auttaa myös. ja äärimmäinen ruuti koneesta puuttuu.
Tulppien vaihtoa kokeilin, mikä ei juurikaan auttanut.

kiitos jo valmiiksi vastauksista!
 
Mulla on samaa "vikaa" pitää mittauttaa tulpanjohdot ne lyö 99% varmuudella "läpi"
(edellisessä autossa oli samat oireet ja loppui kun vaihdoin tulpanjohdot) :p
 
Eihän vaan ahti ole jotain muuta kuin alle 1 bar. Bensan suodatin kannattaa vaihtaa ja oikein mukava vika on bensapunkun 2 erijännitettä. (tyhjäkäynti n. 8v. ja ajossa 12.5 ) Hot wire auttaa tuohon onkelmaan.
 
ahdoista ei vakio mittarin takia ole mitään varmuutta, mutta luultavasti vakio on. mikäs tää hot wire on? ja mistä saa? en oo ikuna kuullukkaan.
 
Hotwirella tarkoitetaan sitä että pumpulle viedään jännite "suoraan". Vakionahan tuossa on releen kautta ohjattu jännitteen alennin. Toimiessaan homma menee niin että pumpulle menevä jännite on alhaisempi pienellä kuormalla kuin isommalla. Näin on saavutettu pumpulle pidempää elinikää ja hiljaisempi ääni.

Kun autolle kertyy ikää niin jossain vaiheessa tuo rele lakkaa toimimasta ja siirtymä ei enää toimi kuten pitäisi. Yleensä se ilmenee niin että pumppu saa jatkuvasti

Tulpanjohdot kannattaa vaihtaa, tialle esim. MSD:n 8.5mm superconductorit.

ECU:n konkat kannattaa vaihtaa ennenkuin piirilevy on syöpynyt. Itselläni ei levyssä ollut mitään jälkiä, mutta puhdin puute 2-3k rpm alueella katosi ja bensaakin menee huomattavasti vähemmän vaihdon jälkeen.

Ja kuten edellä todettu niin myös bensansuodatin kaipaa vaihtoa.
 
selvä. onko tuo ecun konkkien vaihto itse kotona tehtävä homma, vai onko vietävä jollekkin ammattihenkilölle. itse olen sähköalalla opiskelemassa, että perus asiat on tumpussa.

kytketäänkö releelle tuleva ohjausvirta suoraan pumpulle, vai vaihdetaanko nykyisen releen tilalle vaihtorele ja virta tuodaan akusta.
 
Vaihdoitko jo tulpanjohdot?
meinaan odotan itsekkin "syytä" mikä aiheuttaisi sen nykimisen 8)
 
en ole vielä saanut johtoja, toimituksen pitäisi tulla tällä viikolla.

käytiin tuossa juuri ajamassa ja nykiminen alkaa hiljalleen parantua. suutinten puhdistus ainetta sekotin bensaan, että olisiko se voinut alkaa vaikuttaa.
 
Olisiko sittenkin fuelcut kysymyksessä...
Koska kokeilin ns: bleediä (omatekoista) ja alkoi "röpeltämään" myös 2:sella.... siitten kokeilin irroitin koko letku ja ahdot nousikin tuonne 1.1-1.2 ;D kierroksia oli noin 5000rpm alkoi samanlainen röpellys ja ahdot tippui 0.5:teen...
en ole varma enää mistään :seina nyt on kuitenkin tulpattu tuo solenoidi valven "beed" (ns.orggis kuntoon) ja toimii eli 1:sellä nykii/röpeltää :-\
 
Mitsu sanoi
Olisiko sittenkin fuelcut kysymyksessä...
Koska kokeilin ns: bleediä (omatekoista) ja alkoi "röpeltämään" myös 2:sella.... siitten kokeilin irroitin koko letku ja ahdot nousikin tuonne 1.1-1.2 ;D kierroksia oli noin 5000rpm alkoi samanlainen röpellys ja ahdot tippui 0.5:teen...
en ole varma enää mistään :seina nyt on kuitenkin tulpattu tuo solenoidi valven "beed" (ns.orggis kuntoon) ja toimii eli 1:sellä nykii/röpeltää :-\

samalle tuntu kuin mulla ku oli letku irti kellosta... mulla tosin e15sessa tappo kerralla menon mutta tuo tuntui jotenkin "jättävän välistä" bensan syöttöä ja meno sellasta "arpomista" mennä, ei, mennä...
ihan kuin olis joku "soft fuel cut" päällä

:eek:fftopic hirveen kuumeen aiheutti tuo teestailu.... :p
 
juu tota...
auto lähti itsestään toimimaan aika kivasti, mutta kyseiselle kierrosalueelle jäi pienisurinan tyyppinen ääni. nyt on tulpan johdot vaihdettu magnecorin johtimiin ja ecun konkant kolvailin uudet, noiden jälkeen kone alko pelaan paljon tasasemmin ja ottaan kierroksia nopeesti.

mitenkäs muuten toi tulpan väri, kun tossa oon niitä seurannu ja ne on aina aivan valkoset, käykö se sitten köyhällä vai onko se aivan normaalia noissa tonnareissa?
 
Ja tuon kaksivaiheisen jännitteensyötön (ja heikkolaatuisten johdotusten) "ansiosta" Mitsu on voinut käyttää halpis bensapaineensäädintä joka kunnon pumpulla ja jännitteillä sitten ei enää pystykään pitämään paineita kurissa :/

Noista "superconductoreista" kannattaa muistaa että 3KGT on suunniteltu käyttämään high resistance johtimia, jolloin low resistance johdoilla voi aikaansaada erilaisia vaikeasti diagnosoitavia muita ongelmia.

Parempi käyttää hyvälaatuisia high resistance kaapeleita ja esim. HKS Twinpower DLI sytytyksen vahvistajaa jos ahtopaineet alkavat aiheuttaa "spark blot-outtia". Omaan laitoin kun hieman alkoi >6000 rpm kierroksilla tulla empimistä yli barin ahtopaineilla, ja hävisivät kerralla. Parilla ekalla vedolla pääsi fuel-cutti yllättämään kun kiersi niin puhtaasti ja empimättä punarajalle asti :)


MaxFlower sanoi
Hotwirella tarkoitetaan sitä että pumpulle viedään jännite "suoraan". Vakionahan tuossa on releen kautta ohjattu jännitteen alennin. Toimiessaan homma menee niin että pumpulle menevä jännite on alhaisempi pienellä kuormalla kuin isommalla. Näin on saavutettu pumpulle pidempää elinikää ja hiljaisempi ääni.

Kun autolle kertyy ikää niin jossain vaiheessa tuo rele lakkaa toimimasta ja siirtymä ei enää toimi kuten pitäisi. Yleensä se ilmenee niin että pumppu saa jatkuvasti

Tulpanjohdot kannattaa vaihtaa, tialle esim. MSD:n 8.5mm superconductorit.

ECU:n konkat kannattaa vaihtaa ennenkuin piirilevy on syöpynyt. Itselläni ei levyssä ollut mitään jälkiä, mutta puhdin puute 2-3k rpm alueella katosi ja bensaakin menee huomattavasti vähemmän vaihdon jälkeen.

Ja kuten edellä todettu niin myös bensansuodatin kaipaa vaihtoa.
 
Tulpan kärkiväliäkin voi koittaa pienentää, jos olet tulpat todennut ehjiksi. En tiedä mikä vakiona on, mutta koita jotain 0,2mm pienempää väliä.
 
Vs: Re: 3000gt nykii

Mitsu sanoi
Mulla on samaa "vikaa" pitää mittauttaa tulpanjohdot ne lyö 99% varmuudella "läpi"
(edellisessä autossa oli samat oireet ja loppui kun vaihdoin tulpanjohdot) :p

Vika koorjaantunut jo ajat päivät sitten.... tulpat +johdot kun vaihtoi niin ongelmat katosivat :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom