3000gt perä hajosi vai voiko olla visko?

Liittynyt
31 Joulukuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
Oulu
#1
Morjesta! Nyt tarvis muilta vähän jeesiä oman 3000gt kanssa. Elikkäs pieni stoori eka ja seuraukset sitten siihen. Vappu perjantaina tuli kaverin kans ajeltua parkkiksella (kaverilla supra TT) ja se driftaili menemään. Minä olin sitten persetti kyllä se tämäkin menee kun laittaa menemään ja sillon mentiin. Puolisen tuntia tuli vedettyä kahva edellä autolla. Siinä sitten oltiin just lähdössä pois kaverin kanssa ja lapsetutti vielä ja päätin pari donitsia pyöräyttää. Kaksi kiekkaa ku veti niin perästä kuulu poks :'( . Sen jälkeen perä lukotti niinku kemppilukot. Ajoin auton tallille ja rupesin tutkimaan seuraavana päivänä mitä sieltä löytyy ja näkyy. Jakolaatikko oli syytäny mehut pihalle jostakin. Purin jakolaatikon pois, mutta kaikki hammasrattaat oli hyvät ja boorit ehyet. Ainut mikä pisti silmään että oli kolmella eri massalla jakolaatikko läjässä. Kävin hakemassa Mitsumikolta toisen laatikonkin (kiitos siittä). Laitoin sitten sen ostetun laatikon paikalleen mikä oli kans ehyt. Puotin vaihelaatikosta öljyt ja katsoin että ihan ok öljyt oli ja ei mitään metalli palasia ropussa/öljynssä. Perään sama homma. Öljyt tosin oli huonon näköset, mutta ei ollut mitään metalli palasia ropussa/öljyn seassa ja öljyäkin oli sen 1,1litraa suunnilleen. En siis aukaissut perää vaan pyörittelin rattaita ilmassa ja kokeillin. vaihde vapaalla pyöritin kuskin takaratasta eteeenpäin niin vänkärin puoli pyöri vastakkaiseen suuntaa. Kartaanista kun pyöritin niin molemmat pyöri samaan suuntaan. Kaveri sitten piti toista takaratasta paikallaan ja pyöritin toista, ja ratas pyöri vaikka toista kaveri piti kiinni, mutta oli jonkun verran vastusta. En siis purkanut perää kun omasta mielestä se toimi niinku piti :-\ . Ajoin ulos tallista auton ja kokeilin käännöksiä. Lukottaa vieläkin mutta ei ehkä niin paljoa? tossa ollut monta nevon antajaa (päteviä/ei niin päteviä) jotakin toista kymmentä :D . Eli nyt kysymyksen pariin Onko voinut että vaihdelaatikosta olisi mennyt joku visko vai onko vaan että perä olis menny eli tarkemmin kitkalukko? vai olisko muita ideoita?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Tampere
#2
Vs: 3000gt perä hajosi vai voiko olla visko?

Laatikon puolelta varmaan lukko rikki.
Psytyy muistaakse paikallaan purkaan kun avaa lootan päädyn.
 
Liittynyt
31 Joulukuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
Oulu
#3
Vs: 3000gt perä hajosi vai voiko olla visko?

Harri K sanoi
Laatikon puolelta varmaan lukko rikki.
Tarkotat varmaan viskolukkoa? Mutta sitä minä mietin että jos viskolukko on lyönyt jumiin, niin mikä takia se lukottaa sitten perää??? työntääkö se niin paljon voimaa sinne taakse että se sen takia lukottaisi? ja jos se työntäisi niin eikö kitkalukko hoida sen että se perä lukota ,että se jakaa sen voiman kaarteessa rattaille että ne ei lukota.
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#4
Vs: 3000gt perä hajosi vai voiko olla visko?

Lainaanpa tästä aihetta kun menee saamaan suuntaan, eli:
Onkohan mun etuvisko paskana? Nostin vasemman eturenkaan ilmaan, muut maassa, (käsijarru päällä +vaihde vapaalla), ja renkas pyörii vapaasti. Saman tein oikealla puolen ja pyörii myös vapaasti.

Sitten nostin kaikki pyörät ilmaan, vaihde vapaalla, ja pyöritin vasemmasta takarenkaasta eteen päin. Oikean puolen renkaat pyörii eteen päin hyvin, mutta vasen eturengas ei juurikaan pyöri. Tässä vielä video: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82129792/visko.mp4

Videolla on etualalla oikea eturengas ja taustalla vasen eturengas, vasen lopettaa pyörimisen vaikka oikea pyörii.
 

ST

Active Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Tykkäykset
10
Sijainti
Manse
#5
Vs: 3000gt perä hajosi vai voiko olla visko?

Etuperä on avoin, eli kuuluukin toimia noin.

Ei siellä mitään viskoa etupyörille ole.
 

ST

Active Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Tykkäykset
10
Sijainti
Manse
#7
Vs: 3000gt perä hajosi vai voiko olla visko?

Jos keski/takavisko kunnossa, niin kumpaa tahansa eturengasta pyörittäessä pitää pyöriä molemmat takaset, vastaavasti kumpaa tahansa takarengasta pyörittäessä kuuluu pyöriä molempien takasten ja toisen etusen.

Kumpikin etunen voi hetken pyöriä samaankin aikaan johtuen tasauspyörästön rakenteesta.

Quafen saa alle tonnilla jolloin tuostakin saa oikean nelivedon..
 
Ylös Bottom