3000GT "säkättää" hieman

Wade

New Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2007
Moi!

Tonnari on ruvennu vähä säkättää. Kuuluu imusarjan alta, eli oiskohan nostaja jumissa? Kannattaskohan ensin kokeilla jotain moottorinpuhdistusainetta ennen kun alkaa imusarjaa/venttiilikoppaa irrottelemaan. Ainakin monet on sanonu, että toi moottorinpuhdistusaine auttaa tosi paljon. Haittapuolena vaan se, että öljyt on vaihdettava sen jälkeen. Itellä varsin kettumaista kun vasta ölpät vaihdettu.

Tämmöstä yleistietoa vaan, että säkätys hävii kovemmilla kierroksilla ja voimakkaimmillaan säkätys on just kun öljy on laskeutunu. Välillä säkätys hävii ja sit taas yhenäkin tulee takas.
 
Vs: 3000GT "säkättää" hieman

Kyllä sun arvaus 99% todennäköisyydellä oikeaan osui. Nostaja(t) jumissa. Eihän ne öljyt nyt niin paljoa maksa ettei kannattaisi kokeilla ensin puhdistusaineilla fiksata. Myös öljymerkin vaihto voi auttaa niinkuin omassa tapauksessa(sama perusmosa, tosin vaparina). Ei liian paksuja öljyjä, monet käyttävät jotain 10W-60 race-öljyjä ajatellen että nyt ainakin öljyt kestää, mutta normaaliajossa ja jopa radalla normaalilämpöolosuhteissa ovat aivan liian paksuja, esim 5W-30, 0W-40 viskositeetin laadukkaat öljyt ovat TÄYSIN riittäviä ja virtaus on heti alemmilla kierroksilla myös viileällä koneella paljon parempi -> nostajat tykkää.
 
Vs: 3000GT "säkättää" hieman

dani sanoi
sama perusmosa, tosin vaparina
Vaparihan tuokin on,eli muutama hp eroa vain siguun..

Itsekin tosiaan vähän aikaa sitten kokeilin sigussa Fortea,kun hieman kylmänä säpsätti hetken aikaa.

Noh,nyt säpsättää sitten KUNNOLLA!

Sama tapahtui gallunkin kanssa,ja muistakin mitsuista kuullut samaa..

Eli itse en enään kokeile.
 
Vs: 3000GT "säkättää" hieman

ST sanoi
Vaparihan tuokin on,eli muutama hp eroa vain siguun..

Itsekin tosiaan vähän aikaa sitten kokeilin sigussa Fortea,kun hieman kylmänä säpsätti hetken aikaa.

Noh,nyt säpsättää sitten KUNNOLLA!

Sama tapahtui gallunkin kanssa,ja muistakin mitsuista kuullut samaa..

Eli itse en enään kokeile.

Noh, tuossa nykyisessä en ole kokeillut, mutta edellisessä gallussa ja kokemukset oli positiiviset, säksätys ei kyllä lähtenyt ikuisiksi ajoiksi eikä ihan täysin, mutta huomattavasti hiljeni. käsittelyn jälkeen huomasin että öljynvaihtovälin loppupuolella alko selkeästi äänet kovenemaan ja uusilla öljyillä oli taas hiljasempi. Kyseessä oli siis 16v soch 4g63 mosalla ollut kulkine.
 
Vs: 3000GT "säkättää" hieman

dani sanoi
Kyllä sun arvaus 99% todennäköisyydellä oikeaan osui. Nostaja(t) jumissa. Eihän ne öljyt nyt niin paljoa maksa ettei kannattaisi kokeilla ensin puhdistusaineilla fiksata. Myös öljymerkin vaihto voi auttaa niinkuin omassa tapauksessa(sama perusmosa, tosin vaparina). Ei liian paksuja öljyjä, monet käyttävät jotain 10W-60 race-öljyjä ajatellen että nyt ainakin öljyt kestää, mutta normaaliajossa ja jopa radalla normaalilämpöolosuhteissa ovat aivan liian paksuja, esim 5W-30, 0W-40 viskositeetin laadukkaat öljyt ovat TÄYSIN riittäviä ja virtaus on heti alemmilla kierroksilla myös viileällä koneella paljon parempi -> nostajat tykkää.

Tuosta olen kyllä eri mieltä, dynyn nostajat naputti lämpimänäkin GM:n 5w-30 öljyillä ja kun vaihdoin 5w-40 öljyt niin lämpimänä napominen katosi.

Ilmeisesti 5w-30 on liian lirua kesällä sitten. GTi:ssä käyttelin 5w-50 öljyjä ilman mitään ongelmia edes rata-ajossa tai muussa räppäilyssä.
 
Vs: 3000GT "säkättää" hieman

Forte motor flush auttoi mulla samaisessa autossa.. mitä öljyä nyt sitten laitoit koneeseen kun vaihdoit öljyt ja kait vaihdoit suodattimen kans?
 
Vs: 3000GT "säkättää" hieman

Joo täytyy seuraavaks koittaa kataa tuota Fortea sinne ja kattoa mitä tapahtuu. Sitten jos ei auta niin pakko se on toi imusarja ja venakoppaa ottaa irti ja tutkailla tarkemmin. 5W-40 täyssynteettiset mobilit laitoin ja tottakai vaihdoin suodattimenkin.
 
Takaisin
Ylös Bottom