4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

spark

New Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2007
Onkos teillä ongelmia saada venttiilikopan tiivistettä tiiviiksi? Minulla aina alkaa vuotamaan sieltä takaa puoliympyränmuotoisen tiivisteen välistä. Tarviketiivisteitä olen käyttänyt, mutta ei ne perkeleet toimi, kuin hetkisen, kun alkaa mehimään sieltä.

Pitääkö se hakea marmoritiskiltä alkuperäinen vai auttaako sekään? Toisessa autossa laitoin tiivisteen liimalla kiinni, niin loppui se vuotaminen, mutta en viitsisi sitä tähänkin tehdä.

Oli jossain tyyppivikalistallakin tuo listattu, joten ilmeisen yleinen ongelma tuo on.
 
Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

on siihen vinkkiä.... meet timantti tiskille ja ostat sen alkuperäisen puolikuun ja tiivisteen niin loppuu vuoto... ja se ei tarvi mitää liimaa että pitää ku on alkuperäinen tiiviste..
 
Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

Mie oon ainakii laittanu tiivisteliimaa siihen sekä siihen etupuolella oleviin kulmiin missä se tiiviste tekee sen puolipallomutkan. Jossain korjausoppaassakin vai korjaamokäsikirjassa neuvottiin niin tekemään.
 
Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

mutteri sanoi
Mie oon ainakii laittanu tiivisteliimaa siihen sekä siihen etupuolella oleviin kulmiin missä se tiiviste tekee sen puolipallomutkan. Jossain korjausoppaassakin vai korjaamokäsikirjassa neuvottiin niin tekemään.

Näin tein itsekin. Mulla oli orkkistiivisteet ja ei pysynyt öljy sisällä ilman liimaa.
 
Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

Korjausopas kehottaa laittamaan liimaa niihin puolipallon "kulmiin" ainakin, ehkä muuallekin.

Jos 4D56n edellinen tiiviste on liimattu kauttaaltaan, on uusikin pakko liimata kauttaaltaan, vanhoja liiman jämiä eis tahdo saada urasta riittävän täydellisesti pois.
 
Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

Itse laitoin vastaavaan paikkaan Permatex AVIATION Form-A-Gasket No.3 -nimistä ainetta. Nimi on komea ja ostin sitä joskus Motonetista ;) - lentokonelaatua! Tiivisteet ovat Saksasta ostettuja (Acesa, Espanja) ja ovat toimineet moitteitta. Kansiremontti, vuosi öljyä pakkasnesteisiin. Tein jälkikiristyksen ohjeen mukaisesti kuukausi takaperin.

Sain joskus Motonetista Englannissa valmistetun jäähdyttimen tulpan (se pienempi koko), joka vuoti siitä tiivisteakseliliitoksesta. Tuikkasin tuota samaa ainetta ja nyt paisuntasäiliö toimii normaalisti: täyttyy kun kone lämpenee ja imaisee takaisin kun kone jäähtyy.
 
Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

No nyt on originaali tiiviste hankittuna. h. 36€ :eek: tarvike 8€.
Eli se puolipyöreä tiiviste kannattaa liimalla asentaa, mutta kopan tiivistettä ei?
 
Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

Siihen puolipallotiivisteeseen ja noin sentti siitä molempiin suuntiin sekä etupuolelle siihen missä kansi ja laakeripukinkansi yhtyy tipat niihin kulmiin.
 
Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

spark sanoi
No nyt on originaali tiiviste hankittuna. h. 36€ :eek: tarvike 8€.
Eli se puolipyöreä tiiviste kannattaa liimalla asentaa, mutta kopan tiivistettä ei?
Noin yleensä venttiilikannen tiivistettä ei kannata liimata. Jopa vanhoissa brittifoordeissa olleet korkkitiivisteetkin pitivät ilman liimaa. Mitsuissa on monissa malleissa uraan laitettava muovitiiviste, joka pitää myös hyvin ilman liimaa jos sen saa asennettua oikein. Esim 4G54:ssä on oltava tarkkana niissä jyrkissä pystykulmissa että tulevat tarkasti taitekohtaan. Joissakin tapauksissa saattaa olla tarpeen liimata sieltä "huonommalta puolelta" - taas esimerkiksi 8-venttiilisten Golfien peltiset venttiilikannet.
 
Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

No ainakin tässä 4d56-tapauksessa en saanut tiiviiksi kunnes luin korjausopasta ja siinä neuvottiin näin tekemään. En ole mekaanikko, olen muusikko ja opin vain monta kertaa kokeilemalla ja sitten korjausopasta tavaamalla.
 
Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

mulla ei liittyny puolikuun vuotamiseen...

mutta sellainen "huomio" imusarjan tiiviste kun vuoti 1 syl kohdilta näytti että venakoppa olis vuotanu/hikoillu läpi
eli öljy nousi jonkin verran ylöspäin :)
 
Takaisin
Ylös Bottom