4G15 12valve lancer, ihme päästöarvot!!

jarno

siinä on 4 pyörää,., mitä sitten
Liittynyt
19 Syyskuu 2006
Sijainti
Lappeenranta
Autoon vaihdettu uusi lambda, putkisto sekä pakosarja hitsattu!
Silti lambda arvo yli 1.04 ja HC 1102 (tyhjäkäynnillä) ja Co2: 12(tyhjäkäynnillä) ja 13.8 (kierroksilla)

Missä vika, loppuu jo ymmärrys!
Venttiilit kenties? Välykset/venttiili vika!!!?? :seina :seina
 
Vs: 4G15 12valve lancer, ihme päästöarvot!!

Mites tässä mallissa, kun siinä on ollut akun kenkä irti. (koska lambda vaihdettiin) Tyhjäkäyntimoottorista kyllä häviää säädöt, mites ECU:sta. Kun nykäisee akun johdon irti!
 
Vs: 4G15 12valve lancer, ihme päästöarvot!!

aina kun akun irroitat niin ecu nollautuu,kestää jonkin aikaa että oppii taas kaiken ja siksi se tyhjäkäyntikin voi laskea.
 
Vs: 4G15 12valve lancer, ihme päästöarvot!!

Niin no ecu oppii takaisin, mut tyhjäkäyntimoottori ei. Siksi tyhjäkäynti ei palaa!
Ja tulee sitten venttiiliremontti vissiin lanceriin. Huomena mittaan puristukset!
 
Vs: 4G15 12valve lancer, ihme päästöarvot!!

enpä usko että tyhjäkäynti moottorissa omaa muistia olisi,sitäkin ohjaa tuo kuuluisa ecu.

miten on sytkän laita?säädössä vai ei? sen säätö vaatii ecun ohituksen ;)
 
Vs: 4G15 12valve lancer, ihme päästöarvot!!

Tuulilasi-lehden käytettyjen autojen erikoismies Tapio Ketonen on mm. omalla palstallaan kertonut erään esimerkin, jossa Toyota ei mennyt millään päästöistä läpi koska HC-arvot oli järjettömät. Syynä oli yksinkertaisesti se, että imuventtiilit kantoivat hieman. Eli itse lähtisin ensimmäisenä säätämään venttiilin välykset kohdalleen.

Raportoi toki tänne kun vika selviää.
 
Vs: 4G15 12valve lancer, ihme päästöarvot!!

Joo kunhan saan homman valmiiksi, laitan sit tänne. :peukku
 
Vs: 4G15 12valve lancer, ihme päästöarvot!!

Säätö ei auttanut, irroitin kannen :nykii Rekisteri otteen mukaan 12valve. Se onkin 8 tappinen, ja vuoto 2 pytyssä on imuventtiilinä galantin venttiili!!!! Ei mene kiinni asti kainyt vuotaa!!!!

Vittu että on edellinen omistaja ollut kyllä nero mies!!!! :seina :seina :seina
 
Vs: 4G15 12valve lancer, ihme päästöarvot!!

no melkoinen yhdistelmä on tosiaan ;D jos tollaset osat löytyy..

jos männät melkein tasalakiset niin 12v alakerta jos taas isommat kuopat niin 8v alakerta.

mihispäin sulla tuo jakaja osoitti?

jos 12v kone muutettu 8v koneeksi niin sillon eri ecu,johtosarja(ruisku) jakaja, kone.eli katoppa ekaksi mitä ecusi kyljessä lukee? onko piuhasarja konehuoneessa tehtaan tekemän näköinen vai kotisepän virittämä?

nuo vehkeet ei helposti mee yksiin 12v ja 8v ja onko autosi runkonumero sama otteessa ja korissa ???
 
Vs: 4G15 12valve lancer, ihme päästöarvot!!

ON sama ja ecu on tehtaan jäljiltä! Myös männissä kuopat (isot kuopat) Kun mie sitä purin niin kyllä se 8venttiiliseltä näytti. Myös alakerta! Kaikki muut pytyt ihan ok (ohivuoto mittaus antoi 8 %, mut kakkos sylinteri 25%)

JA siellä on imuventtiilinä galantin venttiili, isompi kuin muiden pyttyjen imuventtiilit! Joku on taas osannut!!! :seina

No kansi nyt koneistamolla, uusiksi menee venttiilit ja kansi suoristetaan!!
 
Vs: 4G15 12valve lancer, ihme päästöarvot!!

Joo joku oli huitaissut 12-valve koneeseen, 8-valve madalletun kannen, johon tullut venttiilivika! Näin ollen joku nero oli korvannut 2pytyn imuventtiilin galantin venttiillillä (erikokoinen kuin muut imuventtiilit!!! Fiksua no nyt on kansi suoristettu, ja venttiilit koneistettu! Nyt sitten alajako kohdalleen ja hihna paikalleen! Niin :peukku :driver :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom