Osaakos kukaan noin lonkalta heittää että mitä materiaalia tuo vakio imusarja on? mulla kävi villi ajatus mielessä että jos tota kevyesti modaamalla sais semmosen twin throttle body mallin jota tuolta rapakon takaa ois saatavana:
http://www.rpw.com.au/Photos/Twin%20Throttle%20Body/4g15twintb2.JPG
tai jopa mahdollinen raaempi modailu vois tuottaa tämmöisen:
http://www.mirage-performance.com/apparts/pictures/RPW/quad1.gif
eli idea olis silputa kaksi tommosta vakioimusarjaa, varastaa toisesta tuo "kaula" johon läppärunko istuu, muokata sopiva reikä johon sitten hitsataan tuo kaula, sinne toiseen päähän imusarjaa. kuitenkin siihen riittäisi kaksi vakiota läppärunkoa (46mm) tai jos haluaa alkaa oikein herkuttelemaan niin lätkäsee kylkeen kaksi 50mm runkoa. ;D taitaa vaan kone vaatia muutenkin sitten jo raaempia virejä jotta ihan tommoseen taivutaan..
miksei myös lyhentää tai muuten typistää tuota vakioimusarjaa paremman virtauksen toivossa?
Toi vaan hämää kun autossa on tuo MAF anturi että miten tarkasti se sitten toimii kun kuitenkin kahdesta tuutista tulisi puolet enemmän ilmaa kun yhdestä vakiosta. eli miten mitata molemmista ilma muuten kun MAP anturilla. Eskulta joku vastus sinne väliin jotta sitten kerrotaan se toisen tuutin ilmamäärä x 2 ;D
ideoita, ehdotuksia, mielipiteitä?
http://www.rpw.com.au/Photos/Twin%20Throttle%20Body/4g15twintb2.JPG
tai jopa mahdollinen raaempi modailu vois tuottaa tämmöisen:
http://www.mirage-performance.com/apparts/pictures/RPW/quad1.gif
eli idea olis silputa kaksi tommosta vakioimusarjaa, varastaa toisesta tuo "kaula" johon läppärunko istuu, muokata sopiva reikä johon sitten hitsataan tuo kaula, sinne toiseen päähän imusarjaa. kuitenkin siihen riittäisi kaksi vakiota läppärunkoa (46mm) tai jos haluaa alkaa oikein herkuttelemaan niin lätkäsee kylkeen kaksi 50mm runkoa. ;D taitaa vaan kone vaatia muutenkin sitten jo raaempia virejä jotta ihan tommoseen taivutaan..
miksei myös lyhentää tai muuten typistää tuota vakioimusarjaa paremman virtauksen toivossa?
Toi vaan hämää kun autossa on tuo MAF anturi että miten tarkasti se sitten toimii kun kuitenkin kahdesta tuutista tulisi puolet enemmän ilmaa kun yhdestä vakiosta. eli miten mitata molemmista ilma muuten kun MAP anturilla. Eskulta joku vastus sinne väliin jotta sitten kerrotaan se toisen tuutin ilmamäärä x 2 ;D
ideoita, ehdotuksia, mielipiteitä?