4G15-koneen kiristysmomentteja uupuu

K

kingrat

Guest
Eli otsikon koneen runkolaakerien pulttien, kiertokankien alapäiden mutterien ja vauhtipyörän pulttien kiristysmomentit olisi tarpeen koneen kasausta aloitellessa.

Joltain jos moiset löytyis olisi iso apu!
 
Eikö näitä oikeesti ole kellään?

Bemariporukkakin on avuliaampaa, vaikka niitä elimiksi usein nimitelläänkin........mitähän tämä kiinailmiöporukka sit on ::)
 
Jos on oikeesti noin kiire, niin voi soittaa tekniseen neuvontaan? Tai sitten kysyä ajoissa, minulta nuo löytyvät, mutta kun opukset ovat tallilla, niin eipä käynyt mielessä ajaa 30km lenkkiä 13h työpäivän jälkeen sitä varten, sori vaan. Tänään illalla olisin nuo laittanut, mutta viitsiikö niitä enää kun tässä jo kiinailmiöporukkaa ollaan...
 
No joo, sorry "purkaukseni", olen kai tottunut nopeisiin vastauksiin liikaakin, tuolla OD:lla (Overdrive) jenkkimiehiltä varsin usein tulee tekstiä hyvin hätäiseen, täällä on vissiin hiljaisempaa?
Mun heittelyitä ei niin vakavasti passaa ottaa, en ole minkään sortin fanaatikko. Tontilla on aina ollut (ja varmaan aina tulee olemaan) jenkkien lisäksi takavetoisia sakemanneja ja aina joku japsikin, mopotkin ovat aina olleet kiinailmiöitä! Muut kuin japanilaiset ei moottoripyöriä osaa tehdä.
Mulla vaan on vissiin vähän "alkuasennetta", kun mun poika osti yhdeltä täkäläiseltä ihan kiitettävällä hinnalla Workshop manuaalin ja heebo tiesi mihin kaikkeen sitä tarvitaan ja jätti tyylikkäästi kertomati, että siitä puuttuu KAIKKI koneen sisusosia koskevat speksit, piti sitten ihan varmuuden vuoksi hoonata ja rengastaa toi kone sekä kaulat koneistaa :mad:
Silti olisin kiitollinen niistä momenteista ettei tartte soitella minnekään, on noi kokemukset enempi negatiivisia noista "teknisistä neuvonannoista" monesti aika nihkeetä toimintaa. Mitsun semmoisesta en toki tiedä, kun en koskaan ole tarvinnut!
Niinettä jatketaanpa vähän paremmassa hengessä, mulla on aivoja nopeemmat näpit (niinkuin suuvärkkikin), eli ulos tulee tavaraa nopeemmin, kun kerkii ajatteleen ;D
 
jenkkiautojen rakentelu (ja foorumi) taitavat olla JONKUN VERRAN vanhempaa perua kuin meidän foorumi, hardcore harrastajia löytynee sieltä (vielä toistaiseksi ;)) aika paljon enemmän kuin meiltä. Siinä selitys. Ja kyllä minä ainakin vastailen aina kun vaan aikaa on, mutta kun tuo työ häiritsee vapaa-aikaa niin ikävästi...
 
Suuret kiitokset momenteista O.J:lle :peukku

Nikolle:

Joo, tuo pitää paikkansa jenkkiporukan suhteen, toinen merkityksellinen asia on se, et od on usean merkin foorumi, joten meitä käyttäjiäkin on paljon.

Miten muuten määritellään hardcore harrastaja ??? ??? (tyhmä insinöörikysymys) :p

Minä olen vasta 27 vuotta :seina :seina jenkkien kanssa! Ei vissiin voi ihan vielä ottaa vakavasti ??? On siinä matkalla ollut kyllä monta euroakin ja peräti kolme japsia ja yksi korean ihme + tietty alun toistakymmentä pyörää (kaikki japseja).

Ja kaikki meidän huushollin ajoneuvot on aina olleet jotain muuta kuin "käyttöautoja" :D :D

Duuni joo häirköi yleensä ikävällä tavalla harrastamista, onneks nyt on loma!!!! :peukku :peukku
 
ehkä se extereme harrastaja on esim. se, jolla on työkaluja enemmän kuin korjaamolla, kirjallisuutta ja tietoa enemmän kuin korjaamolla ja joka tekee moottorit itse koska ei luota korjaamoihin. ;D

jotain tuollaista tarkoitin.
 
Hmmmm.....

Ameriikan työkaluja on taatusti enempi kuin tavan korjaamossa ;D ;D

Ja moottorithan on ihan pakko tehdä ite, kun ei ne siel pajalla mistään mitään tiä kuiteskaan ;)

Tietoohan ei nykyään tarvi juuri muusta kuin googlen käytöstä........löysinhän mä tännekin ja taas tiedän jotain uutta :)
 
Takaisin
Ylös Bottom