4G37 --> 4G63

braze

New Member
Liittynyt
6 Joulukuu 2004
Sijainti
Kaarina/Turku
onko moottorit miten samanlaiset? sopiiko sama laatikko? ruiskun osat taitaakin käydä ainakin osittain, mutta miten noin muuten eroaa.

eli tarkemmin sanoen, vaihdettava kone on -89 1.8i 4wd lancerista ja elinten luovuttajana toimisi galant ja siitä siis 4G63. eroaako kiinnikeet paljon? miten, tarviiko ruiskun ohjaus vaihtaa myös, vai olisiko tuosta lancerin boxista iloa myös 4G63:n kanssa?

tässä muutama kysymys näin alkuun, viisaammat puuttukoon aiheeseen lisää :peukku
 
Itellä ollu vähä samanlaisia ajatuksia...

Että saisko tuon 4G37 8v 1.8 kaasarikoneen vaihdettua esim. E15 galantin 4G63 8v 2.0 kaasarikoneeseen?

Sillähän tuo pien autontekele jo vähän liikahtaiskin ;D
 
sanoisin, että tässä törmätään tai voidaan törmätä samoihin juttuihin vauhtipyörän osalta kuin tässä threadissa.

Muilta osin kannattaa katsoa tämä thread linkkeineen.

Laatikkoon se G63 käy, vauhtipyörää voi joutua sorvaamaan pikkasen. Koneen korvia ja lohkoa miettiessä kannattaa muistaa, että etuvetoisesten G63 lohkoja on kaksilla eri korvakkeiden kiinnityspaikoilla (vai mitä Korpela?). Kumpi niistä sitten käy paremmin nelikkoon ja saako ne molemmat sovitettua pelkästään koneenkorvakkeita sorvaamalla ja/tai vaihtamalla sitä ei tiedä..?
 
eli :

4g63 kone sopii omalla kytkimellä+vauhtipyörällä g37 lootikkoon ja toisin päin. myös kytkin asetelmat & levyt menevät hyvin ristiin, varminta on ottaa g37 perästä vautipyörä+asetelma+levy ja laittaa ne g63 koneen perään
sopivuus silloin 100% varma.

poikkeus on 4g64(2.4) (sapporo e16a 87-90')jossa on 225mm kytkin ja isompi halkaisijalta oleva vauhtipyörä... jos laittaisi tuon 4g64(2.4) koneen g37 laatikon perään pitää vaihtaa g63 tai g37 vauhtipyörä+hilut.

noissa g63 lohkoissa on jotain pientä eroa e15 galantissa ja e33 galantissa, lohko on jotenkin erilainen, sovitus on vähän kesken itsellä sillä olen sekoittanut parit korvakkeet . saan auton talliin hetkeksi ja teen sen tutkimuksen loppuun.
mun projekti on siis e32 (1.8)galantti johon vaihdan g63-t (e15-tbo) koneen ja e16a(87-90) sapporon manuaali aski
ja tämä sapporon aski sekoittaa vähän kuviota :-\
 
nimenomaan tuo neliveto toi pieniä uusia ulottuvuuksia tuohon 4wd Lancerin dieselöintiin, se sama vauhtipyörä ödeema voi olla vastassa myös bensakone swapissa -mutta ainahan voi tehdä niinkuin Korpela sanoi, ja ottaa VP:n ja kykän siitä G37 koneesta.
 
MetalMan_ sanoi
Mitäs tuo katastussetä sit mahtais tykätä moisesta swapista ???

ei se piittaa mtn... 1.8i = 100hv? ja 2.0i/8v = 107hv ja molemat ovat myös pääastönormit kattavia.
sallittu iskutilavyyden ylitys 25% ja teho 20%
 
Eikös 4G37 1.8 kaasarissa ole 66kW = 90hv
4G63 2.0 kaasarissa ~78kW = 107hv

Tai jotain semmoista... 1.8 ruiskussa on mun mielestä kans juurikin ~100hv jollei vähän ylikin...

Joutuukos sitten jarruja tms päivittelemään tuommoisen swapin myötä ?
 
Hieman lipeää vierestä mutta..

Miten käy tekniikan vaihto 4G37 -> 4D68TD?

1.9 sais kyllä laittaa, mutta kuinka on 2.0 kanssa?
Onko tyytyminen pykälää alempaan katsan poikien osalta?

Rupesi houkuttamaan wanin riiselöinti. Bensan hinnallakin on jotain tekemistä idean kanssa...
 
cusso sanoi
Hieman lipeää vierestä mutta..

Miten käy tekniikan vaihto 4G37 -> 4D68TD?

1.9 sais kyllä laittaa, mutta kuinka on 2.0 kanssa?
Onko tyytyminen pykälää alempaan katsan poikien osalta?

Rupesi houkuttamaan wanin riiselöinti. Bensan hinnallakin on jotain tekemistä idean kanssa...

Itse laittaisin kyllä tuon 4D65-T:n (1.8), kun eihän tuota vanhempaa koppaa ole ilmeisesti edes tehty tuolla 2.0 4D68-T koneella, niin saako sitä sinne siis laittaa, kannattaa selvittää konttorilta. Itse kyllä veikkaisin että saa laittaa, mutta rosenttejahan sitten varmaan tulee, + mitä kaikkea muuta joudutkaan sitten vaihtamaan.

Omaan silimään kuitenkin tuo 4D68 näyttää sen verran erilaiselta kuin 4D65, että luultavasti helpommalla pääsee 4D65 moottorin kanssa. Nämä siis vain omia mielipiteitä ja mielikuvia, näin äkkiseltään pienessä päässä pyöriteltyjä ;D
 
D65T olisi kyllä helpompi vaihtaa. Ei tarvitsisi metsästää taakse levyjä.
Kestääköhän G37 laatikko D65T vääntöä, tai sopiiko kiinnikkeiltään yksiin?
 
cusso sanoi
D65T olisi kyllä helpompi vaihtaa. Ei tarvitsisi metsästää taakse levyjä.
Kestääköhän G37 laatikko D65T vääntöä, tai sopiiko kiinnikkeiltään yksiin?

(kenelläkö oli TD wani myynnissä?)

Ei satu olemaan tuon taivaallista tietoa 4G37 ja 4D65-T moottoreiden vaihdelaatikoiden eroista, mutta vahva tuntuma olisi että kannattaa metästää 4D65-T:n loota ;)
 
cusso sanoi
D65T olisi kyllä helpompi vaihtaa. Ei tarvitsisi metsästää taakse levyjä.
Kestääköhän G37 laatikko D65T vääntöä, tai sopiiko kiinnikkeiltään yksiin?

kyl se kestää mutta kestääkö korvat huudattaa tiiseliä noin tiheellä välityksellä.... (g37@2500rpm = tiiselissä ringit :p melkein tapissa taitaa kiertää vain n.3500 tiiseli? )
 
cusso: Jos vielä tätä S-W:n dieselöintiä haaveilit niin nyt olisi oiva tilaisuus, jos et vielä itse ole bongannut niin
Nettiautossa
olisi myytävänä osiksi S-W 1.8 GLX Turbo Diesel, käsittääkseni vielä suht täydellisenä, esim. kone ja vaihteisto täydellisinä vielä paikallaan jos oikein käsitin? ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom