4g37 ja 4g63 SOHC koneiden FYYSISET erot

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
elikkäs,mulla neliveto lanceri jossa 4g37 ruiskukone,sekä nyt tänään pihaan ajettu galantti jossa 4g63 kone.molemmat 8v yks nokka-akselisii koneita.onko muita esteitä koneiden vaihdolla kun 4vedossa olevan vetarin kiinnityspisteet(2 pulttia jotka ovat vetarin apuakselin kannakkeelle lohkossa,ovat nimittäin eri etäisyyksillä keskenään.tohon pystyy tekee kyllä adapterin mutta onko esim laatikko suoraan bolt on?? samaan hengenvetoon että sopiiko pako/imusarja kansissa ristiin(kun tossa ite ruiskussa näkyy olevan eroja kaasuläpän asentotunnistimien liittimissä/kytkennöissä)ehkä muutenkin,kun paremmin selvittelen :peukku

eli onko helposti vaihdettavissa 4g63 SOHC kone 4g37 SOCH tilalle? kannakkeiden vaihtoo??ym:ym:?(kaikki vinkit mistä kannakkeet ottaa)yms vinkkejä ;)


ja lisätään soppaan välillä ajateltu 4g92 1,6 16v kone miten sen sopivuus (siinähän menee koko koneen ohjaus uusiksi,mutta se menis samassa jos edellä mainitut aiheuttaa liikaa työtä)

tarkoitus on siis saada muutama laillinen lisäheppa nelkkuun,mutta kuitenkin ilman hirveitä töitä/mallimuutos leimauksia.sillä nuo molemmat mainitsemani vaihtoehdot menee muutoskatsastuksella käsittääkseni kun tehot ei liikaa nouse,tosin 1,6 16v koneella mennään 20%tehonlisäyksen ihan rajamailla mutta kuitenkin.

kaikki vinkit saa ja tuleekin kertoa oli sitten positiivisia/negatiivisia

tää ei ole ihan käyttöauton muokkausta,mutta silti kaipaisin pikaisia kommentteja/faktoja asioista.
muuten täytyy pikkuhiljaa yrittää tota nelikkoa ruuvata suuntaan/toiseen :-\ja ruveta sovittaa osia kskenään ;D

mutta jos jollain olis jotain vinkkejä,juu pystyn hitsailee,liimailee /sekottaa osii monestakin mutta kun tietäs mitä sekottaa ja mitä mig liimataan??
 
Vs: 4g37 ja 4g63 SOHC koneiden FYYSISET erot

4g63 pitäs sopia 4g37 tilalle suht kivuttomasti, laatikkoon sopii, kytkin levyssä voi olla eroa sen joudut ehkä ottamaan 4g37 koneesta.

pakosarja tai imusarja ei käy ristiin ovat ihan erilaiset. kuten kannen muutkin osat..

helpointa kun revit irti galantis koko ruiskun johtosarjoineen ja sovitata lancerin pääjohtosarjaan :nykii työn vaativuudesta en osaa sanoa.

4g9x sarjan koneissa ei ole sivukiinikeitä, vaan 4g92/3 on laatikossa korvakkeet. kone vain päästä ja laatikossa kiinni.

mut jos vaihdat laatokon 4wd coltista lancerista missä on 4g92 niin voisi jopa onnistua jotenkin... peränvälitykset tosin voi joutua/joutuu muuttamaan...

ja sitten jo sopiskin esim galantin 1.8 16v (125hv) tosin riittääkö teho prosentit :nykii
 
Takaisin
Ylös Bottom