4G63 öljypohjissa olikin sit eroja

l151726

New Member
Liittynyt
27 Marraskuu 2006
Sijainti
Vantaa
Kokeilin tänään ekaa kertaa tulevaa turbokonetta L200:n keulille, jotta voi mitottaa pakosarjaa ja imusarjaa. No ei käyny, kun otti öljypohja kiinni etuperään. Se öljypohja, joka ottaa kiinni on takaveto Galantista. L200:n öljypohjassa näkyy olevan sellanen pokkaus, johon etuperä mahtuu. En vaan huomannut niissä olevan mitään eroa, mutta onhan niissä.

Se takaveto Galantin pohja olis vaan siinämielessä hyvä, että siinä on sivussa turbon öljynkierron paluuputki ja joku toinen putki, jonka merkitys on vielä epäselvää. Varmaankin on kuitenkin helpointa edetä niin, että ottaa sen L200 öljypohjan ja tekee siihen tarvittavat modaukset turbon öljynkieroa varten.
 

Liitetiedostot

  • L200 Moottori 007_pieni.jpg
    L200 Moottori 007_pieni.jpg
    209 KB · Lukukerrat 361
Vs: 4G63 öljypohjissa olikin sit eroja

Jotain tän tyylistä siitä pitäisi tulla. Tosin imusarja pitää kääntää ja pakosarja tehdä uusi
 

Liitetiedostot

  • L200 Moottori 017_pieni.JPG
    L200 Moottori 017_pieni.JPG
    189.1 KB · Lukukerrat 352
Vs: 4G63 öljypohjissa olikin sit eroja

l151726 sanoi
Jotain tän tyylistä siitä pitäisi tulla. Tosin imusarja pitää kääntää ja pakosarja tehdä uusi
Sitten kun käännät ton imusarjan niin ota yhteyttä niin lähetän omani samaan syssyyn :D
 
Vs: 4G63 öljypohjissa olikin sit eroja

Voisko tuohon öljypohjaan naputella vekkiä tuohon etuperän kohdalle. Pallopäävasaralla sais varmaan siistin ja pyöreänkulmaisen, että ei lähtis edes repeileen.

Kumpi on luotettavampi sitten.. Itsehitsatut öljyputket vai lommoille hakattu öljypohja ;D
 
Vs: 4G63 öljypohjissa olikin sit eroja

MVa~1 sanoi
Voisko tuohon öljypohjaan naputella vekkiä tuohon etuperän kohdalle. Pallopäävasaralla sais varmaan siistin ja pyöreänkulmaisen, että ei lähtis edes repeileen.

Kumpi on luotettavampi sitten.. Itsehitsatut öljyputket vai lommoille hakattu öljypohja ;D

Sitä joutuu tosiaan pohtimaan. Pitää ottaa molemmat irti ja kattoo paljon sitä pitäis paukuttaa, jos sille tielle lähtee ja onko sisällä edessä jotain levyjä tms....
 
Vs: 4G63 öljypohjissa olikin sit eroja

Kyllä mä lähden sille hitsauslinjalle ja koitan saada sopivaan öljypohjaan tehtyä tarvittavat liitännät turbon öljykiertoa varten. Me mean how hard can it be :peukku
 
Vs: 4G63 öljypohjissa olikin sit eroja

l151726 sanoi
Kyllä mä lähden sille hitsauslinjalle ja koitan saada sopivaan öljypohjaan tehtyä tarvittavat liitännät turbon öljykiertoa varten. Me mean how hard can it be :peukku

Juu hitsi laulamaan vaan,mä tein koko öljypohjan ite,vanhasta hyödynsin vaan sen käikäleen millä se öpohja pultataan lohkoon. Öljyn imuputkikin pitäisi askarrella vielä.. Ei mennä siitä mistä aita on matalin vaan siitä mistä sattuu eniten! ;D
 
Vs: 4G63 öljypohjissa olikin sit eroja

mä tein tuohon HB galantin öljypohjaan öljyn paluun ja huohottimen paluu linjan
ihan normaalilla nipalla...

reikä vain ja usitin kanssa nippa ja taakse ohut mutteri, väliin vielä punanen tiiviste liima.
(kuumuutta kestävä)
;)
 
Takaisin
Ylös Bottom