4g63 6-boltteri öljyn paineet..

aavikko-mursu

2JZ-GTE - Forged by god himself
Liittynyt
27 Huhtikuu 2009
Sijainti
Seinäjoki
Morjensta.

Tuli tuossa nyt laitettua galanttiin ö-paine mittari kiinni. no kellolta tietty oli väärä kierre anturille. mutta kannessa turbon öljyntulon vieressä on kuusiokolo tasakanta pultti josta kun avasi niin tuli öljyä elikkä luultavasti myös paine? no mittari näytti tyhjäkäynnillä 1bar siitä kannen reiästä.. Ja operaatio tp-akselien poisto on tehty. Meniköhä vituiks tp-akselien kanssa vai kuinka paljo kannella luulis öljynpaineen enään olevan? Venttiilie nostajat ei kuitenkaan rallata... :RR tohtiiko tuolla ny ajaa? :(
 
Vs: 4g63 6-boltteri öljyn paineet..

Öljypumpun "jalasta" mitattaessa pitäisi olla ~0,8b TK:lla,lämpimillä öljyillä.

Ei erottele puhutaanko 8-vai 16V mallista.


Ja jos kannesta saat tuon 1b,niin varmasti alakerrassa enemmän.

Paljon on korkeilla kierroksilla max paine?


JOS kone ok,niin silloin pitäisi aina portata myös pumpun "jalkaa",koska paineet nousevat liikaa.
 
Vs: 4g63 6-boltteri öljyn paineet..

en oo kehannu oikeen korkeita runtuja sille antaa kun en ole varma tuosta ollut.. yks kaveri kehu tuossa että 6bar pitäis olla 'jalalla' tyhjäkäynnillä.. siis tämä kaikki koneen aukaisun ja mäntien vaihdon jälkeen eli en oo vielä sillä ajanu. mutta kyllä sielllä paine sitten varmasti on jos nyt tulee faktat tiskiin. En tuosta portaamisesta mitään ole ikinä edes kuullut kun lueskelin siitä tp-akseli pois ottamisesta. pieni kolkutus kuuluu tyhjäkäynnillä mutta kun antaa vähän kaasua niin loppuu tyhjäkäynnilläkin. joku nostaja toivottavasti ja luultavasti.. neljällä käy ja muutenki hyvin tyhjäkäyntiä ja näin. tallipaikasta alettiin hätyyttämään pois ja sit kauhealla kiireellä tuli kasattua. :(( suututtaa jos sen takia meneepi ketuillee.
 
Vs: 4g63 6-boltteri öljyn paineet..

6 bar on vain kylmillä öljyillä. Lämpimillä 0.75 - 1.5 on täysin normaalia riippuen mm. öljystä, tyhjäkäynnin kierroksista ja siitä kuinka lämpimät ne öljyt ovat.
 
Vs: 4g63 6-boltteri öljyn paineet..

jaa onkohan sittenkään kaikki ok.. ei ainakaan kovin lämpöset öljyt olleet kun mitattiin.. kannesta siis vieläkin. jotain 1500-2000 runtua oli sillon..
 
Vs: 4g63 6-boltteri öljyn paineet..

riippuu myös mittarin laadusta mitä se halpis näyttää.ja miten öljyn lämpö mitattu? sormella?
 
Vs: 4g63 6-boltteri öljyn paineet..

no lämpömittaria ei oo jos sitä tarkotit. ja autogaugen smoke (haukkukaa vaa) mittari on. veden lämmöt oli normaalin puolessa välissä eli vielä aika kylmä motti. ei, en koittanu sormella kiitos kysymästä.
 
Vs: 4g63 6-boltteri öljyn paineet..

Vähän alhaiselta kuulostaa, mutta toisaalta mittauspaikkakin on täysin eri. Koita laittaa anturi ensihätään vaikkapa alkuperäisen öljynpainevalon kytkimen tilalle.
 
Vs: 4g63 6-boltteri öljyn paineet..

no sinnehän sitä suunnittelinki (mikäli on öljyjalas) ja ei kierteet käyny. ihan hikinen milli oli eroa. sinne sitä olisin pistänytkin.
 
Vs: 4g63 6-boltteri öljyn paineet..

näin ku mietitään asiaa jos tasapainoakselin voitelu kanava ruikkisi niin nousisko ylös ollenkaan öljyä?
 
Vs: 4g63 6-boltteri öljyn paineet..

Mulla on ö-putsarin vieressä vdo:n auton kanssa saman ikänen mekaaninen ö-paine mittari.
Kylmänä tyhjä käynnillä noin 1600-2000 rpm mittarissa ei riitä asteikko eli reilu 7bar.
lämpimänä tyhjäkäynnillä tippuu 0.8bar.
Kierrättämällä nousee 4-6bar.
 
Takaisin
Ylös Bottom