4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

A

aliasJ

Guest
Elikkä itsellä Gti Galant -89, ajettu 320tkm.

Nyt sitten joutessani mietin että jos tuollaiselle paljon ajetulle moottorille haluaisi tehdä peruskunnostuksen, niin mitä kannattaisi vaihtaa?

Kansiremontti on jo ilmeisesti joku vuosi sitten tehty, joten siihen en ajatellut koskea sen enempää..

Tarkoitus olisi että koko konetta ei tarvitse purkaa osiksi, vaan uusia ne "järkevimmät" kuluvat osat kohtuullisella vaivalla. Rahaakaan ei täydelliseen koneremonttiin ole, opiskeluista johtuen. :'(

Itse ajattelin että vaihtaisin männänrenkaat, sekä kiertokangen laakerit, kävisikö tämä peruskorjauksesta?

Pari kysymystä olisi itse remontista tietäville:
-Saako männät pois alakautta tuosta moottorista?
-Mitä kaikkea tulee osia vaihdettaessa huomioida?
-Tarvitaanko mitä erikoistyökaluja vai ihan perusautotalli vehkeillä pärjää?

Muuten ollut hyvä auto ja haluaisin koneen kestävän vielä jatkossakin, niin jotain pientä jos tosiaan saisi itse tehtyä siihen.

Kaikki neuvot ja vinkit ovat erittäin tarpeellisia.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

männät lähtee vain yläkautta pois,

oikeistaan perus remontti olisi
-laakerit
-männänrenkaat
-hoonaus
-öljypumpun tarkistus
-öljykanavien ja lohkon pesu

itellä oli 420tkm ajettu 8tappinen (sama lohko ku gti mallissa)
ja syl putkissa ei vielä näkynyt pykäliä, öljypumppu kunnossa männänrenkaat kuluneet jonkin verran, männät suhteellisen hyvässä kunnossa.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Pistetään tähän kun alkaa menemään tuolla toisessa topikissa vähän ohi aiheen jo.

samisami2 sanoi
Ei vielä ollut venttiilit ottaneet osumaa, mutta männissä oli pientä jälkeä että joskus on varmaan hihna katkennut. Venttiileissä lukee 6TS voiko tuosta päätellä jotain?

Miltä noin muuten näyttää? Autossa on mittarissa jotain 469tkm. Riittänee hoonaus ja uudet männänrenkaat? Alakerran kimpuun pääsee kun saa moottoripukin lainasta.

picture.php


picture.php


picture.php


picture.php

Kannesta on nyt venttiilit irti. Venttiilit on varmaan uusittu edellisessä kansiremontissa kun olivat niin puhtaatkin. Joku 3000km sitten ajettu kartanpoistoaine läpitte.
Imukanavia varmaan kannattaisi vähän silotella. Aika iso pykälä tuossa juuri ennen venttiiliä. Nuo missä on enemmän karstaa niin huomasin että niistä tuli venttiili kumista läpi ihan erillailla (löysät).

picture.php


picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Kanteen ei muutoin kannata koskea kuin teroittaa ne imupuolen "innerit" eli se kohta jossa se jakautuu kahdeksi. Toinen parannuksen kohta on imu sekä pakosarjojen kohdistus.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Sanokaa mitä sanotte mutta kyllä nuo hidaste töysyt saa lähteä ;D Tuokin usemman millin.
picture.php


Samaten nuo pärsät lähtee kanavista. Tuota valusilppua löytyi useammasta paikkaa.
picture.php


Sitten noista venttiilien tiiveyden tarkastamisesta. Ainakin yhteen kun koitin niin tärpätti ei vuoda mistään. Koneistamollahan nuo sitten vielä kunnolla pystyy katsomaan, mutta jos selkeesti joku vuotaa niin turhaa sitä koneistamolla huomata. Oma tönäri ei riittänyt tuon kannen paksuuden mittaamiseen että olis nähnyt onko siittä jo tavaraa otettu paljonkin.
picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Rullamitalla mittasin tuon kannen ja sain 132 ja vähän päälle (eli rullamitalla 10cm kohdasta aloittaen saa aika tarkan lukeman). Ei varmaankaan ole kertaakaan vielä höyläilty.

Kanavia pikkusen siistin. Huomattavasti paremmalta näyttää ilman röpelöistä pomppua. Vieläkin saisi vähän ottaa, mutta maltilla kun takasin sitä ei helpolla saa.
Tuohon "jakajaan" en ainakaan vielä uskaltanut koskea. Pitäis ainakin olla pidempi varsi hiomakivessä.

picture.php


picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Kannattaa kokeilla polttoöljyllä tai dieselillä noita tiiviyksiä, ne kun menee läpi melko pienestäkin kolosta.. Laita venttiilit paikalleen ja venajouset kiinni ja kaada kanavan puolelta tavaraa sinne, näet heti jos rupee vuotamaa palotilan puolelle..
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Ite otin vaan valupurseita pois omasta kannesta, mut enpä noita kanavia nähnykkään venttiilit irtonaisina missään vaiheessa. Voi jösses mitä röpöä siellä ois ollu. ;D
Innerit ois pitän tietysti terottaa, mut ei ollu just työkaluja siihen. :-\
Hyvä siitä tuli. ;D Pitäis vaan saada heräämään paremmin, nopeasti kun polkasee kaasua niin tukehtuu hetkeksi, ei hyvä...
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Nyt sain konepukin lainasta, mutta eihän noiden pulttien pituus riittänyt.
Purin sitten koneen tuossa lattialla loppuun.

Keskimäisessä laakerissa oli jälkeä. Öljykanavassa on joku sinne kuulumaton palanen ainakin. Onkohan koneessa käynyt joku isompi rikko joskus kun tuota ylimääristä lastua/palasta pitkin konetta löytyy. Muut laakeri oli väriltään valkoisia. Kolmessa männässä luki 4L ja yhdessä 5L. Kampiakselissa ei jälkiä ollut. Varmaan kaulojen kiillotukseen ja samalla varmistuu suoruus. Tähän varattuja rahoja vaan menee nyt tuohon toiseen rikkoutuneeseen mitsuun tuossa talon seinällä :p

picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

samisami2 sanoi
Nyt sain konepukin lainasta, mutta eihän noiden pulttien pituus riittänyt.
Purin sitten koneen tuossa lattialla loppuun.

Keskimäisessä laakerissa oli jälkeä. Öljykanavassa on joku sinne kuulumaton palanen ainakin. Onkohan koneessa käynyt joku isompi rikko joskus kun tuota ylimääristä lastua/palasta pitkin konetta löytyy. Muut laakeri oli väriltään valkoisia. Kolmessa männässä luki 4L ja yhdessä 5L. Kampiakselissa ei jälkiä ollut. Varmaan kaulojen kiillotukseen ja samalla varmistuu suoruus. Tähän varattuja rahoja vaan menee nyt tuohon toiseen rikkoutuneeseen mitsuun tuossa talon seinällä :p

picture.php

mun talon seinässä olevas mitsus on 3 vuoden takuu,eli oisko sullakin takuun mahis? omaan juuri tehtiin takuuseen kylmäaineen täyttö(hieman pistää kyllä mietityttää et kuinka hyvin nyt pelaa)no seuranta on kokoajan päällä,jos tuntuu lämmöt notkahtavan saavat tulla kunnolla katsomaan ettei vuoda.ei ainakaan nyt löytyny vuotoja kun täytettiin ::)
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

mikko412 sanoi
mun talon seinässä olevas mitsus on 3 vuoden takuu,eli oisko sullakin takuun mahis? omaan juuri tehtiin takuuseen kylmäaineen täyttö(hieman pistää kyllä mietityttää et kuinka hyvin nyt pelaa)no seuranta on kokoajan päällä,jos tuntuu lämmöt notkahtavan saavat tulla kunnolla katsomaan ettei vuoda.ei ainakaan nyt löytyny vuotoja kun täytettiin ::)

Kuus vuotta vanha niin ei tuossa enään mitään takuuta ole. Kylmäaine vuodolta vaikuttaisi kanssa. Vakuutus korvaa 70% uudesta ja asennus omasta pussista.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Mittasin laakeri välykset. Keskimäinen oli 0,063mm ja muut oli 0,038-0,05mm välillä.
Tuosta keskimäisen laakerin öljykanavasta löytyi sen kokonen lastu että on voinut tukkia tuon kanavan tai ainakin huonontaa reilusti voitelua.

picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Perinteistä mustaa en halunnut ja taas ihan valkonenkaan ei napannut niin maalattiin molemmilla ;D Miranolia niin monessa paikassa hehkutettiin että sillä maalasin. Tuossahan on hyvä lämmön ja kemikaalikesto. Koneen pesin kuumavesipesurilla ja lopuksi vielä jarrukliinerillä kokonaan. Konehuoneessahan lohko ei edes paljoa näy, mutta paljon mukavampi tuollaista kasata.
Nyt saa ainakin sen kuukauden kuivua rauhassa. Sillä välillä jos saisi kannen valmiiksi.
Uusi mitsukin hurisee taas seinällä. Vanhasta löytyi vuotokohta kennosta. Jäät painanut putken melkein lyttyyn. Jäätä ei huomaa vasta kun ottaa suojapellit pois. Yksirivisellä kennolla olevissa vanhemmissa mitsuissa on tuota ongelmaa ollut.

picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Kansi putsattu ja pyyhkästy vähän lasin päällä.
Kolmessa pakoventtiilinohjurissa oli halkeama/halkeamia. Yhdessä oli kolme halkeamaa ja näyttikin jo silmälläkin soikealta.

picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Männät pesin aikasemmin pesualtaassa, mutta ne ei juurikaan miksikään muuttunut. Tänään koitin sitten niihin tiivisteen irroitusainetta ja sillä lähtikin hyvin. Ruiskuttaa kerroksen, odottaa ja sitten pyyhkäsee isommat paperilla ja pesualtaassa loput.
Samalla aineella putsasin venttiilit. Pakopuolen venttiileissä pientä laikkua jäi tiivistepintoihin. Katsoa lähteekö pienellä hionnalla vai hommaako uudet.

picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Onkos jotain hyväksi todettua täydellistä tiivistesarjaa? PAYEN merkkinen löytysi tuosta läheltä (180e). ACL sarja satkun kalliinpi, mutta onko siinä vaan kestävempi kannentiiviste ja muut tiivisteet kuraa? Lähinnä venttiilinvarsien kumien laatu kiinnostaa. Vanhat oli kaikki ruskean värisiä ja pakopuolella oli selvästi löysemmät.
Supertechin pakopuolen kumit on tehty jostain vitonista kun taas PAYENit on kaikki samaa polyakrylatee. (EDIT: Pikaisella googletuksella vitonista tehdyissä on parempi lämmökesto.)
http://www.supertechperformance.com/catalog.html?section=vseals&id=0
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Kyllä noista pakoventtiileistä varmaan ihan hyvät vielä tulee. Tuossa on oikean puolimainen koskematon ja keskimäistä pyöräytetty hiomatahnan kanssa pikkusen.
Imuventtiilit on varmaan jossain vaiheessa oikeen hiottu? Manuaali antaa "margin" arvoksi 1,0-0,7mm, mutta osa venttiileistä kyllä näyttää niin teräviltä että menee varmaan alle puolen millin. Eli tarkoitan tuota venttiilin ihan ulointa suoraa osuutta. Pakoventtiileissä näyttää olevan ihan ok (margin 1,5-1,0mm).

picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Imusarjaa pikasesti sovittelin kanteen. Kanavia vertailin niin saman kokosia, mutta imusarja on pari milliä liian alhaalla. Tuota alapuolta kanavasta ei näe, mutta kun aukot on saman kokosia niin silloin toisella puolella on vastaavasti parin millin seinämä. Kaikissa kanavissa silmämääräisesti oli samankokoinen pykälä. Eli imusarja pari milliä ylemmäksi niin aukot alkaa olemaan hyvin lähellä toisiaan.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Pinnapulttien kohdalta imusarjan reikiä vähän viilattu. Kuvat ei ole ihan samassa suhteessa, mutta saa jotain kuvaa kumminkin. Imusarjassa tuon liitos kohdan pärsän kun tasoittaa niin ykkös ja nelos kanavat alkaa olemaan kohdillaan. Tiivisteen kun saa niin näkee mitenkä nuo kanavat kokonaisuudessaan osuu.

picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

samisami2 sanoi
Kyllä noista pakoventtiileistä varmaan ihan hyvät vielä tulee. Tuossa on oikean puolimainen koskematon ja keskimäistä pyöräytetty hiomatahnan kanssa pikkusen.
Imuventtiilit on varmaan jossain vaiheessa oikeen hiottu? Manuaali antaa "margin" arvoksi 1,0-0,7mm, mutta osa venttiileistä kyllä näyttää niin teräviltä että menee varmaan alle puolen millin. Eli tarkoitan tuota venttiilin ihan ulointa suoraa osuutta. Pakoventtiileissä näyttää olevan ihan ok (margin 1,5-1,0mm).

picture.php

Siis kuinka leveä on tuossa keskimäisessä venttiilissä tuo hiottu pinta?....näyttää aivan tolkuttomalta....
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Olisko seetiin tullut joku jälki ja sen takia sitten vähän reilumpi kun muissa. Joku 2mm tuo ja muut siinä 1,5mm paikkeilla.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Venttiilikoppa oli niin törkysen näköinen että pistin väriä pintaan. Hiottu kauttaaltaan, rostex pohjamaali ja pintamaalina jälleen miranolia. Jälkeen päin sitten vielä hiomatyynyllä tekstien kohdilta maalit pois.
picture.php


Ens viikolla jos pistäis tilausta osille. Vähän projekti venytyt kun on ollut alku vuonna pari tonnia enemmän raha reikää mitä on tullut tienattua :p
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Kävin männänrenkaat hakemassa ja tarjosi kahta erillaista sarjaa. Nyt kun katselin niin renkaiden malli viitaisi turbo koneen renkaisiin. Onko noista jotain haittaa vapari koneessa? Jotain juttuja netistä löysin, mutta en ihan täysin ymmäränyt että tuleeko noiden rengaiden muotojen hyödyt vasta ahdetussa autossa, mutta ei kumminkaan haittaa vaparissa olisi?
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Niissä on sitten paksuuserojakin..
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Huoltomanuaalissa ei kumminkaan eroitella noita turbon ja vaparin välyksiä. Ainostaan soch ja doch välyksissä eroja. Päittäisvälykset ja männänrenkaan uran välyksen katsoin ja ne menee ihan manuaalin rajoihin.

EDIT: Aloin vertaileen noita vanhoja ja ei nekään ihan tuollaiset ole kun manuaalissa. Sitten sovittelin uudestaan renkaita ja ykkös rengas oli tosiaan todella väljä. Olin varmaan mitannut ekalla kerralla vahingossa molemmat kakkos renkaalla.
Täytyy käydä se toinen setti hakemassa. Olis täytynyt ottaa mäntä sitten kumminkin mukaan kun noita renkaita hain.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

320e osat hyllyssä ja postikulut/verot 80e. Männänrenkaita ei ollut enään suomessa tukussakaan ja heinäkuun alussa pitäis tulla.
Jay Racingiltä tuli ACL race laakerit, supertechin venttiilinkumit ja tulpanjohtosarja. Hyvää palvelua maksoin hitaamman kuljetuksen ja tuli kumminkin pikana. Pe-su päivät pyöri jenkeissä ja maanantaina (30.4) oli suomessa tullipostissa. Melkein kolme päivää oli nettitullauksen jälkeen paketti tullipostissa ja lähti tunnin päästä kun kyselin eilen iltäpäivällä sähköpostilla miksi paketti seisoo postissa.
Autoladusta tuli täydellinen tiivistesarja (payen), vesipumppu, jakohihna ja kannenpultit.

picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Heinäkuun alussa tuli männänrenkaat ja olivat vielä oikeatkin. Alkoi kesäloma niin kerkiää paremmin tätäkin taas jatkamaan. Vielä pitäisi imupuolta putsailla ja pistää kasaan. Ohjaustehostimen remmi pitää kanssa vaihtaa kun antoivat liian lyhkösen remmin vaikka oli mallikin mukana.
Pakoputkea vähän aloittelin. Pakosarjassa oli muutaman sentin halkeama. Sitä en viitsinyt itse edes yrittää korjata vaan vein sellaiselle millä on enemmän kokomusta noista valujen hitsaamisesta.

picture.php


picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Kone pärähti nätisti käymään heti aamusta. Mitä nyt väliäikainen 2,5" suora 4metrin putki piti vähän möykkää. Nyt pitää katsoa missä saa tuohon putkeen vähän mutkia tehtyä.
Paisuntasäiliön pohjassa näyttää olevan reikä. Käyttelin kannen lämpimäksi ja jälkikiristin.

picture.php
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Ensimmäiset 50km takana.
Pakoputki on yhdellä vapaasti virtaavalla vaimentimella ja arvelinkin että ei varmaan kelpaa. Eipä nyt vaan mitään muutakaan äkkiä siihen saanut. Muuten ihan siedettävä, mutta moottorijarrutuksissa pitää niin hirveää kuminaa. Putki menee samaa reittiä kun vanhakin ja 2,5" putkella varsinkin akselin ylitys on aikas ahdas paikka.
Aluksi polttoainesuodattimen alempi liitos vähän hikoili. Alkoi pitämään kun aukasin vähän ja uudestaan kiinni. PCV venttiililtä lähtevä letku vuoti imusarjan päästä. Käänsin letkun toisin päin ja tais alkaa pitämään. Menee molemmin päin, mutta jos noissa liitoksissa on vähän koko eroa ja letku kun on siinä ollut reilun 20vuotta niin ei väärin päin pidä. En tiedä johtuiko tuosta vai opetteliko ecu vielä tyhjäkäyntiä kun kierrokset vähän jumppasi ja meinas sammua liikeelle lähdettäessä. Nyt ainakin kierrokset pysy hyvin paikoillaan.

Aika rauhallisesti tuli vielä ajeltua, mutta tasapainoakseleiden poissaoloa en ainakaan tärinän muodossa huomaa. Niin pitkä aika kun viimeksi tuolla ajanut että ei enään oikeen muista minkälainen ennen remonttia oli.
Mukavan pienellä kaasulla tuo ainakin maantieajossa menee ja putkestakaan ei enään tule sinistä pilveä :peukku

EDIT: Vielä tarkennusta sen verran että en siis mitään vakkari päällä maantieajoa sisäänajona ajanut. Eli sisälsi paljon kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia (vaihtelevia kierroksia ja nopeuksia). Kumminkin vielä säästeltiin ihan huippu kierroksia.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Tyhjäkäynnin opettelu on ihan normaalia. Ja sisäänajo kuulostaa juuri siltä oikealta, jota nykyään pidetään hyvänä moottorille.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

50km sisäänajo..?!
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Kyllä se sisäänajo vielä jatkuu...
Eilen vielä maalit vähän haisi, mutta nyt ei enään 60km lenkin jälkeen tuoksahtanut.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Kokeilin raptori äänenvaimenninta kun sellainen yhdessä autossa oli ongelmitta. Nyt kesti mitsussa noin 100km ja saumasta auki (helvetilliset pörinät :seina). Aluksi olin ihan tyytyväinen kun kuminat hävis ja kumminkin kierroksilla kieku mukavasti.

Löytyykö jostain tuon koneen vakio teho- ja vääntökäyriä? Nyt tuntuu 4500-5000 kohdilla lähtevän kulkemaan mukavasti.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

samisami2 sanoi
Kokeilin raptori äänenvaimenninta kun sellainen yhdessä autossa oli ongelmitta. Nyt kesti mitsussa noin 100km ja saumasta auki (helvetilliset pörinät :seina). Aluksi olin ihan tyytyväinen kun kuminat hävis ja kumminkin kierroksilla kieku mukavasti.

Löytyykö jostain tuon koneen vakio teho- ja vääntökäyriä? Nyt tuntuu 4500-5000 kohdilla lähtevän kulkemaan mukavasti.

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+HB/dynotuloksia/tehovääntö.jpg
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Kiitoksia... Ens kesänä vois tuonkin käyttää dynossa.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Vielä ei olla dynoon saakka päästy, mutta hyvin tuo näyttää paikaltaan lähtevän. Edelleen alla pyöriin hakkapeliitta ykköset niin oikeilla kesärenkailla voisi päästä lähemmäs 8sek aikaa. Mittarivirhe tuossa on nolla.
http://forums.kaulaparta.com/media/playvideo/29163/mitsu2.wmv

Sitten ihan kysymyskin niin kuinka lämmintä moottoriöljyn pitää olla että lauhduttimen termostaatti aukeaa? Lauhdutinhan valui varmaan aikalailla tyhjäksi kun moottorirempan tein ja alussa seurasin että öljyä ei kulu mutta nyt olikin melkein alarajassa öljyt.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Jos viritys kiinnostaa niin evo 5-6 tai uudemman boksi kiinni johtosarjan muuntimella niin saat ennakoita ja seoksia ruuvattua :) Vakiona varmaan aika paksulla menee.... Asiallinen projekti kyllä näin jälkeenpäin katottuna, kiva että joku jaksaa laittaa kunnon klassikkoa.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Tuohan kuulostaisikin mielenkiintoiselta. Äkkiseltään googlesta selasin niin ainakin evon nakutusanturi pitäis vaihtaa ja tuossa omassa kun ei ole lambdaakaan niin se pistää. Tuon homman jälkeen dynossa käyttämisestä olis kyllä jo ihan oikeasti hyötyäkin.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Joo, ostat sinne innovaten niin saat säädettyä sen käymään closed loopissa vaikka millä seoksilla näin kuriositeettina. Evo 5-6 ecu säätyy openport 2.0:lla ja 7-> openport 1.3. Samalla se innovate siis ohjaa ecun closed loopin ja saat seurattua seokset kohilleen ilmankin dynoa.

Mr mmc voi kertoa lisää aiheesta miten saadaan gti käymään kasin eculla...
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Tuo valkoinen liitin taitaa olla galantin vakio ecusta otettu.
http://tinypic.com/view.php?pic=168cztg&s=5
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

samisami2 sanoi
Tuo valkoinen liitin taitaa olla galantin vakio ecusta otettu.
http://tinypic.com/view.php?pic=168cztg&s=5

Joo on se.
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Onkos joitain muita autoja samoilla liittimillä kun evon ecut? Noita johtosarjoja ei välttämättä löydä niin helpolla kun ecuja.
Noita "valmiita" adaptereja löytyis ja ei pahan hintaisiakaan verrattuna siihen että täytyis jostain kumminkin hommata toinen vakio ecu ja sitten tuo evon ecuun käypä johtosarja/pätkä sitä. Tai myykö joku paikka noita liittimiä?
 
Vs: 4g63 Gti koneen kunnostus? apua tarvitaan.

Tommonen lista löyty noista liittimistä eli ei tarvi pelkkää evon johtosarjaa alkaa metsästämään.
http://www.autosoftsys.com/supra/ecuext/
 
Takaisin
Ylös Bottom