4G63 ja 4D68-T koneet.

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
tuossa kun vaihteisto öljyjä vaihtelin niin tutkin päällisin tuota 4D68 pataa ja
yllättävän paljon muistuttaa 4G63 lohkoa... ettei vain olisikin?
koneen etupuollella (4d68) on blommit ja pullistumat ihan samalla tavoin kuin 4g63 lohkossakin
myös ilmastoinin kompura telineelle joka on 4g63 lohkosta löytyy sopivat kolot :nykii

onkohan tuo sitten 7 vai 6 pulttinen? ;D
 
Vs: 4G63 ja 4D68-T koneet.

No jokos porukalla on tietoa ? Kiinnostais lootien sopivuudet.

Team Fullboosti on katsellut että josko talliin ostaisi tuollaisen 92-97 4d68t diesel spacen. Vähän perverssillä ajatuksella oltais liikenteessä, eli naittaa tuollainen dieselikone 4x4 spaceen. Sinällään tuollaisesta ei oo paljoakaan hyötyä, kun mitsun diesel koneet on kuluttavia ja tehottomia. 2050 kokonaismassallakin pamahtaa reilut verot ja kaks paikkaisena pakuna taas tuommoisella ei tee mitään järkevää meidän käytössä, muuta kuin ajaa töihin ja takas yksin. Mutta mutta jos sitä nyt kokeilis..

Tietysti jos vähän koplais niin saishan tuollaisella vetää aika hyvää kuormaa jos pystyy hukkaan auton rekisteritiedoista vetomassan ja sit laskee uudestaan pykälien mukaan tuon.

"Jos vetoautona on pakettiauto, perävaunun massa voi olla 1,5 x vetoauton kokonaismassa"

Tosiaan Ohan tuollaista komboa ollut ilmeisesti myynnissäkin, tarvis katsella asasta mitä osia siihen on käytetty. jos täältä ei tietoa heru.
 
Vs: 4G63 ja 4D68-T koneet.

Kyllä ne varmasti ovat melko samanlaisia, koskapa 4D68:n kampuraa on ainakin suunniteltu käytettävän 4G63:n stroukkaamiseen. Oliskohan isku ollut jotain 94mm 93 mm. Joku muistaakseni oli tälläisen sekoituksen tehnyt, tai ainakin todennut akselin osalta mahdolliseksi. Mäntien ja/tai kankien löytäminen siinä olisikin se vaikein osuus.
 
Vs: 4G63 ja 4D68-T koneet.

Iskun pituus on lyhempi kuin 4g63 lohkossa, lohkon kylkeen ei sovi samat palikat, eroja on myös lohkoissa 4d68, esim galantin lohko ei käy spaceen suoraan... Mulla olis yksi alakerran romu jos haluaa testailla
 
Vs: 4G63 ja 4D68-T koneet.

Capsi vertailulla pitäisi lootan sopia ainaskin.

asasta jos kattoo japanin diesel 4x4 chariotista:

W5M31-1 laatikko ja kytkinkopasta kun haetaan vastaavuuksia niin löytyy mm n43w chariotti joka on siis vastaava bensa. Joten bensakoneen loota sopii tuohon dieseliin.
 
Vs: 4G63 ja 4D68-T koneet.

Mutta suurimmat ongelmat on siinä lohkon/kannen kätisyydessä, jakopään kiinnitys osat, turbon öljy, alipaine pumppu yms kilkkeetkin, tuo 4d68 kone on tehty ensi sijaisesti autoon jossa jakopää on vasemmalla, sillon imusarja turbo yms tulevat eteenpäin
 
Vs: 4G63 ja 4D68-T koneet.

Ei se kovin väärin oo mun mielestä.

https://www.youtube.com/watch?v=AzZ7PRwxNMA

Siis nyt muutenkin ollaan ottamassa saman korimallisesta autosta tdi mosaa.

Juur katoin että jakopään moottorikannake on sama.
 
Vs: 4G63 ja 4D68-T koneet.

Mr mmc sanoi
Iskun pituus on lyhempi kuin 4g63 lohkossa, lohkon kylkeen ei sovi samat palikat, eroja on myös lohkoissa 4d68, esim galantin lohko ei käy spaceen suoraan... Mulla olis yksi alakerran romu jos haluaa testailla

Ei sitä lohkoa mihinkään käytetä stroukkaamisessa. Samoin lohkon kätisyys on yhdentekevää, kun käyttää pelkän akselin. Ja 93 mm > 88mm. Toki se on vähemmän kuin 4G64:n 100 mm:n isku, jos sitä mietit...

->

Known as the "Sirius Diesel", the 4D68 version displaced 1998cc. It was fitted with a 93mm stroke crankshaft and the cylinder bore diameter was 82.7mm.
 
Vs: 4G63 ja 4D68-T koneet.

Mr mmc sanoi
Ai perhana mulla olis sit stroukki kampura ;
:D

Kannattaa se nyt varmistaa vielä, mutta en pitäisi ollenkaan mahdottomana, että se 4D68 akseli kävisi suoraan (oikean malliseen) 4G63 lohkoon. Männät ja/tai kanget on tuossa projektissa se hankalin ja kallein hankittava osa. Tod. näk. männät joutuu teettämään.
 
Jos mä löydän jostain lohkon niin mä kokeilen ;)

Eli tuolla voisi saada sen 2.2l koneen, jossain näin myytävänä eri iskuilla kampia joten varmaan löytyy ne muutkin osat
 
Takaisin
Ylös Bottom