4g63 koneen öljyn jäähdytys.

M

maxpain

Guest
Mitens tuollainen kannattaisi tehdä ? Eli siis mistä otto ja minne jäähdytetty öljy.

Miten asia on hoidettu esim JDM vr4:ssa ?
 
Sapporossa ja vanhassa e15 tbo galantissa on öljyn suodattimen jalassa lähdöt.

ei saa ihmetellä öljyn määrää... kampiakselin stefa vain pullahti radalla pois tilastaan...:seina
lahdot.jpg


lauhduttimen sijoitin jäähdyttimen eteen  ;D alunperinhän ei tuossa sellasta ollut...[/url]
 
eli ne on noi kaks letkuu jotka lähtee eteenpäin...

Mitens kuinka helposti tommosen saa vaihettua, mitä kaikkea pitää ottaa huomioon.

Pitää tutkia enemmän kun vaihan ristiniveliä että olisko mulla noi lähdöt vaan tulpattu.
 
Joo eli vaihto pitäs onnistua ihan suoraan
esim. g64 lohkosta.
kolme pulttia auki ja koko suodattimen jalka irti.
ja pitäs doch lohkoon sopia ihan suoraan.
ainakin sapporossa ja e15 tbo galantissa ihan identtiset

suodattimen jaloista : kokeilin niin ainakin 90vm galantin (sohc) koneen ilman lauhdutinta oleva jalka sopi g64:seen. ajoinkin hetken se paikalla kunnes "lisäsin" lauhduttimen...

jos muisti pitää paikkansa niin uusi tiiviste makso paikallisessa mitsu liikkeessä (orginelli) 2e ja varaosa numero oli sama kaikissa...
vois kyl viel tarkistaa...

sul on varmasti tulpat tilassa ja noissa lauhdutin versioissa on se "ohivirtaus" tukittu että kiertää lauhduttimen kautta...
 
eli pitäis saada semmonen jalka missä on lähdöt ja sitten jalassa viel "paineventtiili ohituksineen"


Sit muut osat tässä:
oil-cooler.jpg
 
saman näkönen lauhdutin ku mulla ;D
joo suodattimen jalka vain vaihtoon..

ps. mulla olis ylimääränen... tarjouksia ;D
 
Moi.
Tepi: Onkos tosiaan niin, että sulla ei ole tota moottoriöljyn jäähdytintä?? Vai olisko se eliminoitu sieltä?
Jos se olis poisotettu sieltä joskus niin sithän sulla on siellä se oikea öljynsuodattimen jalka ;).
Käytännössä se jäähdytin on käytössä vasta siinä vaiheessa kun mottiöljynlämpötila saavuttaa 102 celsiusta( vai oliks se nyt 100 C). No mut kuitenkin. Muuten se kulkee normaalisti.
-Arska
 
Ei oo ainoo jäähdytysputki taitaa olla ohjaustehostimen kiemura ja sit se pieni ic. Kato toi on keräilyerä kappale.
 
Takaisin
Ylös Bottom