4g63 SOHC Kaasari -> ruisku (vesikierto ja bensapumpun aukko kannessa)

l151726

New Member
Liittynyt
27 Marraskuu 2006
Sijainti
Vantaa
En etsimällä löytänyt aihetta käsittelevää juttua, joten polkasin uuden topikin aiheesta. Kun laittaa 4g63 8v kaasarikoneeseen GLSI Galantin 4 pisteruiskun imusarjan, niin eteen tulee pari kysymystä.
Ensinnä:

Kaasarin imusarjassa on vesikiero molemmista päistä ja kannessa on vesikanavat imukanavien molemmilla puolilla. GLSI imusarjassa ei ole kanavaa jasemmassa päässä, eli se tulppaa vasemman kanavan. Tämä ei line hyvä asia. Pitäiskö siihen imusarjaan kikkailla joku reikä siihen, että sais vesikierron toimimaan, vai mitä?

Toiseksi:
Kaasarissa on polttoainepumppu imukanavan keskellä -> kannessa on siis keskellä reikä, josta pumpun akseli menee kannen sisään. Joissakin kansissa tämä reikä on tulpattu metallilätkällä. Jos laittaa glsi imurarjan, niin lätkä ei mahdu olemaan paikallaan. Tässä on 2 vaihtoehtoa. 1. sahata imusarjasta keskellä oleva jäykiste pois, jolloin lätkä mahtuu olemaan 2. hitsata se kannessa oleva aukko umpeen. Suosituksia?



Mika
 

Liitetiedostot

  • Kaasari-imusarja.jpg
    Kaasari-imusarja.jpg
    82.4 KB · Lukukerrat 468
Vs: 4g63 SOHC Kaasari -> ruisku (vesikierto ja bensapumpun aukko kannessa)

Ongelma 1: katso onko glsi imusarjassa vesikanavan näköinen jälki siinä kohtaa, jonka se imusarja tulppaa kaasarikoneen kannesta. Jos on, en olisi jutusta huolissani. Se tarkoittaa sitä, että ruiskun koneessa on sama reikä, jonka imusarja tulppaa.

Ongelma 2: Vältä kannen hitsailua. Se on aina riski ja onnistuessaankin tuo jännityksiä kanteen. And that's bad.
 
Vs: 4g63 SOHC Kaasari -> ruisku (vesikierto ja bensapumpun aukko kannessa)

Niko Päivinen sanoi
Ongelma 1: katso onko glsi imusarjassa vesikanavan näköinen jälki siinä kohtaa, jonka se imusarja tulppaa kaasarikoneen kannesta. Jos on, en olisi jutusta huolissani. Se tarkoittaa sitä, että ruiskun koneessa on sama reikä, jonka imusarja tulppaa.

Ongelma 2: Vältä kannen hitsailua. Se on aina riski ja onnistuessaankin tuo jännityksiä kanteen. And that's bad.

1. Kyllä siinä imusarjassa on selvä jalki siinä vasemmassa laidassa, eli se on ollut sellaisessa kannessa, jossa on myös ollut aukko vasemmalla ja jonka se sarja on tulpannut. Eli oisit sitä mieltä, että sen voi vaan tossakin tulpata.

2. OK, sit pitää vaan modata sitä imusarjaa....
 
Vs: 4g63 SOHC Kaasari -> ruisku (vesikierto ja bensapumpun aukko kannessa)

Ongelma 1: Näin minä tekisin. Muistelinkin, että ihan kuin siinä imusarjassa olisi ollut "ylimääräisen" vesikanavan kuva. Jos haluaa varmuuden, niin ei kuin kurkkimaan glsi:n konehuonetta: silloin kun vesiletkut menevät suurin piirtein samoin kuin glsi:ssä, niin hommahan on paketissa.

Ongelma 2: +1. Pieni leikkeleminen kuulostaa ainakin minun korvaani turvallisemmalta vaihtoehdolta. Mites, saisiko glsi:n imusarjaan (ei siis kanteen) hitsattua lätkän, joka tukkii bensapumpun reiän? Vaihtoehto sekin.
 
Vs: 4g63 SOHC Kaasari -> ruisku (vesikierto ja bensapumpun aukko kannessa)

Niko Päivinen sanoi
Ongelma 1: Näin minä tekisin. Muistelinkin, että ihan kuin siinä imusarjassa olisi ollut "ylimääräisen" vesikanavan kuva. Jos haluaa varmuuden, niin ei kuin kurkkimaan glsi:n konehuonetta: silloin kun vesiletkut menevät suurin piirtein samoin kuin glsi:ssä, niin hommahan on paketissa.

Ongelma 2: +1. Pieni leikkeleminen kuulostaa ainakin minun korvaani turvallisemmalta vaihtoehdolta. Mites, saisiko glsi:n imusarjaan (ei siis kanteen) hitsattua lätkän, joka tukkii bensapumpun reiän? Vaihtoehto sekin.

2. Toi mullekin tuli suihkussa mieleen. Varmaan lähden tolle linjalle, että koitan tosiaan siihen sarjaan saada sen lätkän....
 
Vs: 4g63 SOHC Kaasari -> ruisku (vesikierto ja bensapumpun aukko kannessa)

Mä oon tehny siihen kanteen alumiinista sellasen lätkän jonka oon pultannu kiinni kanteen ja leikannu imusarjasta pois sellasen palan.. siihen oikeestaan riittää tiivistykseksi se imusarjan tiiviste kun sen laittaa sinne lätkän alle..
 
Vs: 4g63 SOHC Kaasari -> ruisku (vesikierto ja bensapumpun aukko kannessa)

tuota lätkää saa timattitiskiltä, e15 turbossa se on tulpattu lätkällä.
sillon ku tungin tuon e15turbon koneen tuohon galanttiin niin
otin alkuperäsestä 4-piste imusarjasta pois sen keski osan siitä 2-3 syl välistä
laippa sopi olemaan siten paikallaan. (sen ohuen osan)
ja huoma tee tuki imusarjan alle en muista kävikö glsi galantin tuki suoraan,
muistaakseni piti hiukan sorvata....

ja imusarjan vesikanavista ei huolta, tuossa näkee selvästi että kansi soveltuu sekä etuvedon että takavedon kanneksi.
imusarjan pitäs tulpata tarpeeton kanava.
 
Vs: 4g63 SOHC Kaasari -> ruisku (vesikierto ja bensapumpun aukko kannessa)

Ok, hyvää tietoo. Se lätkä siinä jo onkin (ei tosin tossa kuvassa). Ongelma oli just se, että kun siinä imusarjassa on se tuki siinä välissä. Sahaan sen pois.
 
Takaisin
Ylös Bottom