4G63 tekniset tiedot

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Pitäiskö koota tähän yhteen topikkiin ainakin olennaisimmat tekniset tiedot. Olen nyt 2 iltaa käyttänyt tähän että haen tuolla haulla joka nippelitietoa erikseen niin alkaa vähän väsyttää. Eli itse kaipaisin jakopään kuvia, nyt on vähän arvaamalla merkit paikallaan mutta käy kuitenkin. Lisäksi venttiilinvälykset, perusennakko, kannenpulttien kiristysjärjestys ja momentit. Momentit löysinkin haulla, mutta kiristysjärjestys jäi hukkaan. Tasapainoakselien laitosta korpela onkin tehnyt loistavan ohjeen, kiitos. :) Jos tämmöinen "koontitopikki" ei miellytä niin lukkoa sit vaan.

Eli momenteista aloitetaan: Kiitos Päiviselle.

tehtaan manuaalista (1983) otettu, ei erottele vaparia ja turboa, eli kiristysmomentit lienevät samat:
kannenpultit: kylmä 89-98nm, kuuma 98-107nm
nokkapukit: 19-20nm
kiertokangen mutterit: 49-51nm
runkolaakerit /kampiakselin pukit: 49-53nm
kampiakselin päähihnapyörä, se ISO pultti: 79-98nm
"front case" eli koneen etulevy: 20-26nm
vauhtipyörä: 128-137nm
öljypumpun kansi:15-21nm
 
Vs: 4G63 tekniset tiedot

Tohon nokan ajotukseen semmonen yleispätevä vinkki, jolla saa koneen ku koneen käymään on että, molemmat venttiilit on yhtä paljon auki ykk:ssa tai jos ei satu "hampalle" ni imu himpun enempi auki jotain 0,5mm max. pitäis toimia :peukku :peukku
 
Vs: 4G63 tekniset tiedot

A.Pirinen sanoi
Tohon nokan ajotukseen semmonen yleispätevä vinkki, jolla saa koneen ku koneen käymään on että, molemmat venttiilit on yhtä paljon auki ykk:ssa tai jos ei satu "hampalle" ni imu himpun enempi auki jotain 0,5mm max. pitäis toimia :peukku :peukku
Juurikin tuota menetelmää tuli käytettyä. ;) Käy vaan sen verran huonosti etten tiiä nyt onko sytkä pielessä vai jako. Sytytysennakko kohdalleen olis semmonen lähtökohta mutta en haulla osaa löytää. Laitoin korvakuulolta 5 astetta/800rpm. Käynti tasoittui jonkin verran. Venttiilivälykset arvioin 0,3mm. Voi kyllä olla sit ihan mettässäkin. Seoksia ei kannata edes mittailla ennen kuin muut asiat on kunnossa.
 
Vs: 4G63 tekniset tiedot

Ja meiti haluais aina kirjata sen johonkin ylös mutta en oo ikinä muistanut, mikä perhana se oli 4G63:en öljypohjan pultin halkasija (siis se kuparitiivisteen halkasija, kun ostan aina liian ison tai liian pienen) ;D
 
Vs: 4G63 tekniset tiedot

J. Puhakka sanoi
Ja meiti haluais aina kirjata sen johonkin ylös mutta en oo ikinä muistanut, mikä perhana se oli 4G63:en öljypohjan pultin halkasija (siis se kuparitiivisteen halkasija, kun ostan aina liian ison tai liian pienen) ;D
14mm.
 
Vs: 4G63 tekniset tiedot

Mitsuissa ainakin ittellä on kylmänä ollu ventiilit näin imu 0.15 ja pako 0.25mm. Ainakin Galantin ja Lancerin venttiilikopan päällä lukeepi noin =)
 
Vs: 4G63 tekniset tiedot

ja edelistä lainaten eikös ole nuo arvot lämpimässä koneessa oikeat?? :peukku
 
Vs: 4G63 tekniset tiedot

ainakin tuossa lancerissa lukee tarrassa Cold engine valve mesurments =)... enpä tuota sitten niin tiiä
 
Takaisin
Ylös Bottom