4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

aavikko-mursu

2JZ-GTE - Forged by god himself
Liittynyt
27 Huhtikuu 2009
Sijainti
Seinäjoki
terppa moro hei, tosiaan joo, hakua koitin käytellä mutta ei kovin hyviä vastauksia tullut että kuinka saisin nämä paineet ihmismäiselle tasolle.. lämpimillä öljyillä 3000rpm matka-ajossa paineet 5,6bar... tyhjäkäynnillä yli 2bar. kylmillä öljyillä lähtis menemään mittari toista rinkiä jo, neulan rajotin estää menemästä toista kierrosta.. nyt on alkanu maistumaan öljy tälle kapistukselle aika rankasti, haisee ö palaneelle mutta ei tule sinistä. eikä merkkaa reviiriäkään öljyllä. 8dl menny öljyä 400kilsalle. mietin että voisko turbon lakrut päästää läpitte jonnekkin turbiini tai kompura puolelle öljyä. anteeksi sekava kirjoitus, vähän väsyttää. :seina
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

No jos nyt vaikka nukut välissä ja kerrot huomenna uudestaan mitä asiaa oli. Kuten tuossa sanoitkin, ei tuosta ota mitään selvää.
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

noniin eli. otin tuosta galantista ne tasapaino-akselit pois. ja sen seurauksena nousi öljynpaineet aika hillittömästi. tahtoo ne öljynpaineet takasin pienemmäksi.. millä keinoin ja kuinka tämä mahtaisi onnistua? JA luulen että noiden paineiden kasvun seurauksena turbon laakerit on alkanu kusemaan? voiskohan se pidellä paikkaansa?

E: Muistaakseni joku puhu jostain öljynsuodattimenjalan porttauksesta joskus? ellen oo nähny unta.
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

Käänsitkö nä ne laakerit TP-akselin pois otossa niin että ne tukkii ne TP-akselin kanavat?
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

Sulla on siinä öljysudin jalassa kaksi isolla kannalla olevaa "pulttia",toisen alla termari (jos kys kampessa moista),ja toisessa tuo paineventtiili/kanava.

Eli joudut sen jalan purkamaan palasiksi.

Se on ovaalin muotoinen reikä,ja se muoto kannattaa säilyttää..

Itse jouduin porttaamaan sitä jotain parisen milliä,että tuli siedettävät paineet.
Muistaakseni kolmisen kertaa jouduin paketin avaamaan,joka kerta uusilla tiipparilla..


EDIT:
Niin ja voihan sitä YRITTÄÄ myös löysempää jousta venttiilille,mutta itse en ainakaan saanut "stabiiliksi" sen toimintaa,kokeilin useilla eri jousilla,ja aina joko kylmä/kuumapaineet meni reisille..
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

käänsin laakerit juu. muutenhan kannessa ei vissiin paljoa öljynpainetta enään olisi. täytyypä tutkia kuinka se homma oikein tuolla on. termari näyttäs olevan eli se on se messinkinen mötikkä? täytyypä tutkia. millä porttasit kanavaa? tiipparilla tarkoitat tiivistettä?
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

aavikko-mursu sanoi
termari näyttäs olevan eli se on se messinkinen mötikkä? täytyypä tutkia. millä porttasit kanavaa? tiipparilla tarkoitat tiivistettä?
Kummatkin ne on messinkimötikän näköisiä,toinen ihan pulttikantainen,toinen "kupukantainen".

Vingulla jossa oli kivipala,eli hyvin vähän kerrallaan poistin matskua.

Jep,tiippari->tiiviste.
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

http://www.4gtuner.com/topic/18772-oil-pressure-readings/

http://www.dsmtuners.com/forums/articles-engine-fuel/319342-oil-pressure-relief-valve-porting.html
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

tjoo kattelin linkkejä ja aloin kummastelemaa.. tässä kuvassa olevat http://www.dsmtuners.com/forums/attachment.php?attachmentid=90415&thumb=1&d=1283352435 hylsyn vieressä oikealla oleva palikka. niin näyttää kovin vieraalta. galantissa ei taida olla tuollaista? mutta idean sain että mitä pitää suurentaa.. myöskin kohta että jäähdytys putki pitäisi ottaa irti? miksi? eikö se jalka lähde irti siitä ilmankin? öljyt tietenki valuttaa mäkeen ensin. tällä hetkellä on tiiviste liimalla tilkitty tuo.
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

Tuo palikka näyttäisi öljynpaineanturilta.

4g63 turbossa kiertää jäähdytysneste suodattimenjalassa eli tuossa kuvassa näkyy... http://www.dsmtuners.com/forums/attachment.php?attachmentid=90413&thumb=1&d=1283352435

Nythän on kai kyse galantin gti koneesta eli ainakin omassa on saman näköinen kun tässä... http://img39.imageshack.us/img39/3020/portedoilfilterhousing.jpg
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

jepander! niihän se taitaa ollakkin. vois yrittää vkl aikana porttailla.
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

Hmm tuli tässä mieleen, että mites tämä paineongelma on hoidettu niissä moottoreissa jossa ei ole noita tasapaino akseleita ollenkaan? Siis alkuperäisesti.
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

Ilotalo sanoi
Hmm tuli tässä mieleen, että mites tämä paineongelma on hoidettu niissä moottoreissa jossa ei ole noita tasapaino akseleita ollenkaan? Siis alkuperäisesti.
Kys autoissa EI ole tp-akseleita ollenkaan..
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

ST sanoi
Kys autoissa EI ole tp-akseleita ollenkaan..

no se selvisi jo kysymyksestä, mutta miksi niissä moottoreissa öljynpaineet eivät ole pilvissä? Sitä kai haettiin takaa.
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

nostokurki sanoi
no se selvisi jo kysymyksestä, mutta miksi niissä moottoreissa öljynpaineet eivät ole pilvissä? Sitä kai haettiin takaa.
Lohko/öljykavat erilaiset.
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

ST sanoi
Lohko/öljykavat erilaiset.

Eli juuri tuota 6-bolt lohkoa ei ole tehty ilman tasapainoakseleita, mutta silti siihen saa OEM sarjan jolla sen saa poistettua. Onko se kanavaero sitten siinä öljypumpun laipassa, öljyjalassa vai öljynpaineventtiilissä?
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

rööri pistettii 8,8 -> 10mm. asettu mukavasti. tyhjäkäynnillä 1,4bar lämpösillä. edellisen päälle 2barin sijaan. :eek:fftopic koitin vittuillessani pyöräyttää asfaltilla tuota. pyöri. :)
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

Tyhmä kysymys mutta mitä haittaa siitä voi olla jos tyhjäkäynnillä paineet ovat 2 bar ja 6 bar on jo 3200 rpm kohdalla? Ei kuitenkaan nouse lämpimillä öljyillä yli ~6.5-7 bar vaan pysyy siinä kierrosrajoittimeen saakka.

Syytä huolestua ja jos niin miksi? 12 tonnia ajettu melkein näillä paineilla 5W-40 öljyllä, mutta nousee vähän nopeammin nyt 10W-50 öljyllä.
 
Vs: 4G63 tp-akselit pois, ö-paineet pilvissä. kanavan porttaus??

ast sanoi
Tyhmä kysymys mutta mitä haittaa siitä voi olla jos tyhjäkäynnillä paineet ovat 2 bar ja 6 bar on jo 3200 rpm kohdalla? Ei kuitenkaan nouse lämpimillä öljyillä yli ~6.5-7 bar vaan pysyy siinä kierrosrajoittimeen saakka.
No itsellä oli +7b jo 4trpm kohdalla,ja jatkoi vaan nousuaan..

Ilotalo:
Se OEM"poistokitti" on peräisin 4G61:sta,jossa ei ole tp-akseleita,mutta lohko taas on samantyyppinen,siksi sieltä tuo tumppi+sokea stefa löytyy.
 
Takaisin
Ylös Bottom