- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
Eli, kun tiedetään että alakertojen pitäisi olla samat 16v ja 8v counterparteissaan kaikissa etuvetolohkoissa vuotene 1992? asti, eli ns. 7-pulttiseen asti?
poislukien mahdolliset erot öljyruiskujen jne kanssa (meitin 8v turbo lohkossa on)
Männät on toki erilaiset, ja kun sovitetaan 16v mäntiä 8v koneeseen (8v kangilla) niin tarvittavat toimenpiteethän on venttiiliura mäntään (on keskustelu aiemmin), ja ainoa muutos kankiin (ovat muuten samanlaiset, 21mm tapinreijällä jne?) kangen yläpäähän koneistus joka muuttaa tapin "tiukan" sovitteen ns. kelluvaksi (mitkä ikinä termit ovatkaan, paremmin tietävät korjatkoon).
Summa summarum. Tarkoitus olisi nyt päivittää kankivaurion vuoksi nämä 8v turbon kanget 16v kankiin, (Manley H-beam), joten ajattelin kysäistä että ongelmaa ei liene ole?
Syy päivitykselle, onko järkeä koneistaa sarjaa kankia 16v männille jos koneistuksen hinnalla saa uudet.
Bonuskysymyksenä, tasapainohihnan poisto, mitä käytännössä poistuu kun asennetaan tuo jenkkien balance shaft eliminator, yksi kpl hihnoja ainakin? Englanniksi kitin sisältö: riittääkö? "This Balance Shaft Eliminator Kit from comprised of Clevite block off bearings, an OEM mitsubishi stubby shaft, and an OEM mitsubishi block off plate for your front cover!", eli koska paketissa on laakerit, niin ilmeisesti sielä vielä jotain pyörii, eli hihna ei lähde?
Laakereiksi olisi tulossa Clevitet tai timanttitiskiltä orkkikset.
Ja vielä kuva vauriosta:
poislukien mahdolliset erot öljyruiskujen jne kanssa (meitin 8v turbo lohkossa on)
Männät on toki erilaiset, ja kun sovitetaan 16v mäntiä 8v koneeseen (8v kangilla) niin tarvittavat toimenpiteethän on venttiiliura mäntään (on keskustelu aiemmin), ja ainoa muutos kankiin (ovat muuten samanlaiset, 21mm tapinreijällä jne?) kangen yläpäähän koneistus joka muuttaa tapin "tiukan" sovitteen ns. kelluvaksi (mitkä ikinä termit ovatkaan, paremmin tietävät korjatkoon).
Summa summarum. Tarkoitus olisi nyt päivittää kankivaurion vuoksi nämä 8v turbon kanget 16v kankiin, (Manley H-beam), joten ajattelin kysäistä että ongelmaa ei liene ole?
Syy päivitykselle, onko järkeä koneistaa sarjaa kankia 16v männille jos koneistuksen hinnalla saa uudet.
Bonuskysymyksenä, tasapainohihnan poisto, mitä käytännössä poistuu kun asennetaan tuo jenkkien balance shaft eliminator, yksi kpl hihnoja ainakin? Englanniksi kitin sisältö: riittääkö? "This Balance Shaft Eliminator Kit from comprised of Clevite block off bearings, an OEM mitsubishi stubby shaft, and an OEM mitsubishi block off plate for your front cover!", eli koska paketissa on laakerit, niin ilmeisesti sielä vielä jotain pyörii, eli hihna ei lähde?
Laakereiksi olisi tulossa Clevitet tai timanttitiskiltä orkkikset.
Ja vielä kuva vauriosta: