4g64 kampiakseli

kari jappi

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2010
moron,olisko tietoo mitä 4g64 100mm iskulla oleva kampura kestää ,missä noin raja jos ruvetaan oikein ahtamaan t kapo Tuolta taitas löytyä? Phantasm Motorsport+kampura myyntipuolella.
 
Vs: 4g64 kampiakseli

vakio 4g64 kampurat ei kestä yhtään mitään... vakio koneestakin saa poikki.
valitettavan heikkoa ovat :'(

vähän väärälle alueelle? siirtäskö joku oikeeseen?
 
Vs: 4g64 kampiakseli

No ei se kampura nyt poikki mene ellei jotakin ole todella pahasti pielessä, joko valmistusvikainen osa tai asennusvirhe tmv.
Ei noita 4g64 kampuroita ole maailmalla tehoilla niin paljoa rikki saatu. Ehkä sitten kannattaa harkita jotain muuta strokeria jos muutenkin vetää takokamaa kaikki.
 
Vs: 4g64 kampiakseli

jcarlson sanoi
No ei se kampura nyt poikki mene ellei jotakin ole todella pahasti pielessä, joko valmistusvikainen osa tai asennusvirhe tmv.
Ei noita 4g64 kampuroita ole maailmalla tehoilla niin paljoa rikki saatu. Ehkä sitten kannattaa harkita jotain muuta strokeria jos muutenkin vetää takokamaa kaikki.

ainakin noi 6pulttiset on heikkoja niitä on napsunu paljon, mulla meni yksi... syytä ei löytyny miksi meni.
kone pysy käynissä kun meni 1 päästä nätisti poikki, 1500rpm alkoi rapisemaan :seina

ja jos nyt en pahasti puhu omiani niin tällä foorumilla on 3 henkilöä katkassu tuollaisen vakion vaparin kampuran...
 
Vs: 4g64 kampiakseli

Tuota noin,asiaa sivuten,eikait vaan 4g63:n kampparit katkeile niinkuin nuo ??? Nimim.Teinkö jo v*tusti turhaa työtä..
 
Vs: 4g64 kampiakseli

4G64:ssa on selkeästi huonompi kankisuhde kuin 4G63:ssa. Lisäksi 6-bolt akselit on tehty alunperin matalaviritteiseen ja matala(mpi) kierroksiseen sovellukseen. Siihen vielä ynnätään se tosiasia, että moniko noista katkenneista akseleista oli uudehkoja tai vähän ajettuja? Epäilen ettei monikaan. Summa summarum: usean osatekijän summana 6-bolt 4G64 akseleita on katkeillut vuosien saatossa, varmastikin suhteessa enemmän kuin 4G63:n akseleita. Katkeavatko ne ahdetuissa herkemmin, en tiedä, mutta epäilen, että kierrättämistä ne eivät kestä (ahtamattakaan) niin hyvin kuin 4G63 akselit.
 
Vs: 4g64 kampiakseli

Niko Päivinen sanoi
4G64:ssa on selkeästi huonompi kankisuhde kuin 4G63:ssa. Lisäksi 6-bolt akselit on tehty alunperin matalaviritteiseen ja matala(mpi) kierroksiseen sovellukseen. Siihen vielä ynnätään se tosiasia, että moniko noista katkenneista akseleista oli uudehkoja tai vähän ajettuja? Epäilen ettei monikaan. Summa summarum: usean osatekijän summana 4G64 akseleita on katkeillut vuosien saatossa, varmastikin suhteessa enemmän kuin 4G63:n akseleita. Katkeavatko ne ahdetuissa herkemmin, en tiedä, mutta epäilen, että kierrättämistä ne eivät kestä (ahtamattakaan) niin hyvin kuin 4G63 akselit.

mulla 197tkm ajettu lohko&kampura :'(
 
Vs: 4g64 kampiakseli

..ja ainakin ne kaksi 6-bolt 4G64 katkeamista jotka tiedän, olivat ns. nähneet ratapäiväkäyttöä.

Jos meinaa vähänkin rankempaan käyttöön tehdä konetta (kuten minä), niin kyllä aftermarket billet-akseli on hankintahinnastaan huolimatta halpa vakuutus koneelle. Eikä noita 6-bolt 4G64 vakioakseleitaan nykyään tahdo mistään halvalla (tai ylipäätään) saada, siihen vielä koneistukset päälle.... ja silti on riski, että se katkeaa. Us-Partsista saa ainakin kolmea eri 4G64 6-bolt* billet akselia, Scat, Eagle ja "no-name". Billet on ainakin se johon itse lähden seuraavaksi strokerin kohdalla. Kestävämpi, kevyempi, uusi. Mitäs sitä nyt enää voi muuta vaatia? ;D

*taitaa olla myös 7-bolt
 
Vs: 4g64 kampiakseli

Niko Päivinen sanoi
..ja ainakin ne kaksi 4G64 katkeamista jotka tiedän, olivat ns. nähneet ratapäiväkäyttöä.

Jos meinaa vähänkin rankempaan käyttöön tehdä konetta (kuten minä), niin kyllä aftermarket billet-akseli on hankintahinnastaan huolimatta halpa vakuutus koneelle. Eikä noita 6-bolt 4G64 vakioakseleitaan nykyään tahdo mistään halvalla (tai ylipäätään) saada, siihen vielä koneistukset päälle.... ja silti on riski, että se katkeaa. Us-Partsista saa ainakin kolmea eri 4G64 6-bolt* billet akselia, Scat, Eagle ja "no-name". Billet on ainakin se johon itse lähden seuraavaksi strokerin kohdalla. Kestävämpi, kevyempi, uusi. Mitäs sitä nyt enää voi muuta vaatia? ;D

*taitaa olla myös 7-bolt

Mitä hintaluokkaa muuten on nuo billettiversiot 4G64:stä?
 
Vs: 4g64 kampiakseli

Kyllähän noilla 4g64 kampuralla stroukatuilla 4g63 evon padoilla on ajettu ihan reiluilla tehoilla hyvällä menestyksellä. Tietty niitä on hajonnutkin, mutta ainahan ne riskit kasvaa, kun tehoja nostetaan. Ja rahalla saa vähän lisää luotettavuutta, kuten aina. Osa pitää tuota jopa parempana mitä halvat billetit, mutta tiedä sitten. Paras pitää vakiona ;D

Britit pitävät tuota käsittääkseni kelvollisena alle 600hv kokoonpanoissa. Tietty käyttötapa/kierrosalue merkkaa.
 
Vs: 4g64 kampiakseli

Ilmeisesti ero lienee sitten 6-bolt vs 7-bolt 4g64 kampuroissa, 7-pulttiset tuntuu olevan ihan käypää tavaraa mutta 6-pulttiset voi olla surkeita.
 
Vs: 4g64 kampiakseli

Ilmeisesti ero lienee sitten 6-bolt vs 7-bolt 4g64 kampuroissa, 7-pulttiset tuntuu olevan ihan käypää tavaraa mutta 6-pulttiset voi olla surkeita.

Mahdollisesti. Tosin, noista 7-bolt strokereista ei ole niin kauheasti Suomessa materiaalia. Kaiketi tässä kohtaa pitää sitten luottaa brittien havaintoihin....
 
Vs: 4g64 kampiakseli

Katotaan sitte ku saa luisukikottimen kuntoon että kestääkö 6bolt kampura missä vielä on aikamoinen naarmu yhessä kauluksessa.

Noh, sitte ku se porsii ni takoja sisälle :D
 
Vs: 4g64 kampiakseli

UITTO- sanoi
Katotaan sitte ku saa luisukikottimen kuntoon että kestääkö 6bolt kampura missä vielä on aikamoinen naarmu yhessä kauluksessa.

Noh, sitte ku se porsii ni takoja sisälle :D

kyllä nossa kaulat kestää...
muta katkeevat yleisesti jakopäänlaakerin jälkeen siitä 1sen kampivarresta(mitenkä tuon selitää)
ja mulla ja kaverilla napsahti samasta kohden, molemilla pysty ajamaan mutta kolisi hirveesti
vaikka kampura poikki, jakopää pyöri mukana ja kone kävi kolinan kanssa
 
Vs: 4g64 kampiakseli

7bolt 4g64 kampura kestotestissä vähä isommalla teholla :)

http://www.lancerregister.com//showthread.php?t=391286
 
Takaisin
Ylös Bottom