4g93T

IsmoTheKotka

New Member
Liittynyt
21 Heinäkuu 2003
Sijainti
Vantaa
Kun tuolla on nyt noist galanttien turbotuksista juteltu, niin oisko tohon lanceriin mitään jakoa saada puhallinta? Johonkin maihinhan kyseistä lanceria on viety 1,8 turbo koneella,190hv. Haluan sellaisen myös itselleni :)

Luulis muitakin hieman kiihottavan 8)

vai onko se niin että kun ei suomeen oo sellasii tuotu niin ei onnistu, tää on kyllä niin vittumainen maa autoilijan kannalta :mad:
 
Eiköhän se ole sama juttu kun useissa kärryissä, ei löydy sitä tyyppihyväksyntää tjmsp...

Jos tuohta löytyy niin varmasti saat minkä tahansa auton suomeen kilpiin.... ;D
 
eikös tuosta ollu jo puhetta aikaisemmin mivecin kanssa kun siitä kyseltii ni eihän sitäkää saa laittaa ja just toi tyyppi hyväksyntä puuttuu joka maksais 1200 euroo muistaakseen ja eikä välttämättä sekään riitä mulle ne ainakin sano akessa ettei myöntäis muutos lupia miveckiin tai tohon 1,8 gti turboon :-[ mut enemmän tietoo löytyy jostain tuolta aikaisemmista topiceista
 
joo ja tyyppihyväksyntähän on ihan eriasia kun se päästömittaus hässäkkä joka maksaa sen reilu tonnin / laaki, ja ei välttämättä kerralla edes onnistu...
 
löytyi muös Ake:lta "suomenkielinen" dokumentti auton/moottorin muutoksista :eek:
http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf

Eli onko tuonkaan mukaan mahdollista saada konetta vaihdettua :-[
kannattaa lukea varsinkin 5 § Moottorin vaihto
Lainauksia jotka jäivät "askarruttamaan"

Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moot-toreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Mui-den kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistajan tai valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunto siitä, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen.

7 § Vähäpäästöisen auton moottorin vaihto ja muuttaminen

Moottorin vaihdon tai muutoksen (esim. ahtimen tai välijäähdyttimen asennus, ns. lastuviritykset) jälkeen vähäpäästöisen auton (myös ns. vapaaehtoisesti vä-häpäästöisen autoverohelpotusta saaneen auton) tulee täyttää autoa alun perin koskeneet tai myöhemmät vähäpäästöisyysvaatimukset. Käyttövoiman muuttuessa vähäpäästöisen auton tulee täyttää autoa alun perin koskeneet tai myöhemmät vähäpäästöisyysvaatimukset (aina vähintään en-simmäiset voimaan tulleet vähäpäästöisuusvaatimukset).

olisiko mitään saumaa ;D
 
mitenkäs se nyt menikään... ::)
mutua ->

Eikös noi suostu siihen mutta sun on todistettava että se moottori on oikeesti 4g93t kone eli itse turbotukset ei käy.
 
nytpä tuleekin mieleeni 4g63:nen :-*
kun sitähän on euroopassa ja jenkeissäkin 8)
ja vielä valmiiksi vähäpäästöisenä ;D
 
Sitä taas ei oo ollu tossa korissa, mutta vaikuttaako se asiaa... joo ei jaksa kyllä nyt helpompii projekteja löytyy .....
 
Takaisin
Ylös Bottom