4wd farkku lancer ostos/harvinaisuus kysymys lisätty

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
eli otsikon mukainen laitos tuli haettua tänään. startilla dynan kyytiin ja 65km kotiin . no kotipihassa piti pikkasen koittaa lähteekö kipinälle, ja läks hän se. 5 vuoden seisonnan jälkeen. seuraavana vourossa jakopään tarkistus ja mahdollisesti uudet hilut jakopäähän,sen jälkeen jääradalle mars ;D

toki uusin öljyin ym perushuolto (vasta 181 tkm mittaris)

ps.mitä muuta kantsii ottaa huomioon?
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

niin ja joo,siihen lootan päälle/kylkeen tulee muutama alipaine letku(+yks alipainemötikkä)(ehkä kasa piuhojakin)

ei kai tuo oo vielä niitä alipaine 5 vaihteisii(eikös jotku vanhat coltit/lancerit ollu vitosen suhteen alipaineella?)? vai liittyykö tuo hässäkkä siihen lukko systeemiin joka tossa on(napista napalukot)?

kyllähän tähänkin tutustun paremmin ennenkuin tuhoon mutta pikaisena tietona aina parempi ;D
 
Vs: 4wd farkku ostos

Itselle ei ainakaan avautunut mistä autosta mahtaa olla kysymys. Saattaa helpottaa vinkkien saamista.
 
Vs: 4wd farkku ostos

tarkennuksena: 88 vm jääradalle ostettu neliveto farkku kaasari koneella .(sokkona ostin ja kotipihassa höräytin käyntiin.(vanhoilla bensoilla) tarkoitus huomenna jakopää avata ja katsoa(25tkm ajettu)mutta 5v seissy. eikös se ole niin että tässäkin se pahuksen tasaus remmi on mikä väärin asennettuna aiheuttaa n 3tuhannen kierroksen kohdalla tärinää?

näin olen ymmärtänyt.tämäkin tarvis kyllä laittaa,ettei heti porsi sillätarkoitus olisi pidempään polkee radalla ympyrää.vai onko se ilman muita investointeja otettavissa pois? joskus olin lukevinani että siihen saa jonkin "kitin" mitsulta poistaakseen ton tasausremmin?
 
Vs: 4wd farkku ostos

LANCER LANCER,gallut ehkä yleisempii mutta tää on lanceri,joita 2 muutenkin 2-3vuotta nuorempina pihassa ;D(pikaseen katsottuna hivenen eri tekniikalla ???)
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

ei oo alipaine vitonen tossa, vaan liittyy tohon napista päälle lukkoon ne alipaine kellot sun muut vermeet laatikon päällä(nelivedon lukko,en vielä paremmin perehtynyt)ja nyt siihen öljyt vaihdettu suodattimineen sekä uudet jäähynesteet(järjestelmä tosi paskanen ja ruosteinen) eikä tossa tunnu olevan tasapainoremmiäkään jakopäässä ja muutenkin jakopää näyttää ok.lta ;D

vielä nastat alle ja jäälle paiskomaan :)
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=2694.0

<-Nelivetolöpinää.

TP-akselit: anna olla paikoillaan, jos siellä sellaiset on. Ei siellä välttämättä edes ole niitä, vaikka olen kyllä nähnyt sellaiset (yhdessä) 4G37 lohkossa. Jos TP-akselit on lohkossa, siihen ei taida saada mitään poistokittiä, ellei kävisi niin hyvä tuuri, että 4G6# koneiden poistokitti kävisi suoraan. Ja jos siellä on tuoreet hihnat paikoillaan, niin TP-akseleista ei ole mitään haittaa. Hyvin ne on budjettiraaserissakin pyörineet, ja sillä on kyllä ajettu radallakin.

Laatikko: aika hyvä kysymys.... uudemman Lancerin lootakuvissa ei näy ainakaan mitään alipainehärdellejä. Periaatteessa se voi olla se vitosen kytkentä TAI keskilukon kytkentä. Jos se alipainerasia on lootan etupuolella, niin veikkaisin sen kytkevän viitosvaihteen. Jos taas kulmavaihteen luona tai lootan takapuolella (tasauspyörästön tienoilla), niin silloin se liittynee keskilukkoon. Tietty äkkiähän sen huomaa jos vitonen ei kytkeydy: keppi liikkuu, mutta kierrosluku pysyy samana.

EDIT: saitkin näköjään jo selvitettyä ne piuhat
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

Niko Päivinen sanoi
Jos TP-akselit on lohkossa, siihen ei taida saada mitään poistokittiä, ellei kävisi niin hyvä tuuri, että 4G6# koneiden poistokitti kävisi suoraan.
..vai miten se oli.?


NIMENOMAAN 4G63 lohkon TP-akseleiden "poistokitti" on PERÄISIN 4G37 lohkosta,jota siis on saanut joko akseleilla tai ilman.



Ja itse olen sitä mieltä että pois vaan,kunhan jaksaa sitten tehdä kys homman kunnolla!
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

Eikös se 4G63 poistokitti ole peräisin 4G61 koneesta? En ole tuollaisesta kuullutkaan, että se olisi 4G3# sarjan koneesta peräisin.

EDIT: ja ainakin "balanceshaft journal diamater" on erilainen 4G6 ja 4G3 koneissa, eli laakerit eivät ainakaan käy ristiin. Eli koko kitti ei ainakaan voi tulla 4G37 koneesta.
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

Niko Päivinen sanoi
Eikös se 4G63 poistokitti ole peräisin 4G61 koneesta? En ole tuollaisesta kuullutkaan, että se olisi 4G3# sarjan koneesta peräisin.

EDIT: ja ainakin "balanceshaft journal diamater" on erilainen 4G6 ja 4G3 koneissa, eli laakerit eivät ainakaan käy ristiin. Eli koko kitti ei ainakaan voi tulla 4G37 koneesta.
Piti oikein tarkistaa,ja väärinhän muistin..

Eli 4G61 on oikea kone,josta ovat.

http://www.vfaq.com/mods/balance-shafts.html
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

No anyways, eli valmista kittiä tuskin saa.

Tosin tuohan nyt olisi muutenkin 4G63 swapin paikka. Jopa SOHC konekin veisi jo Lanceria aika paljon paremmin kuin tuo kaasari 4G37.
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

mikko412 sanoi
ei oo alipaine vitonen tossa, vaan liittyy tohon napista päälle lukkoon ne alipaine kellot sun muut vermeet laatikon päällä(nelivedon lukko,en vielä paremmin perehtynyt)

Se alipainekello on juurikin keskitasauslukolle (päällekytkettynä= pökkelöneliveto)
Itse olen ajellut jo usean vuoden tuollaisella Lancerilla jäällä. Viimevuonna se piti paivittää ,tehonpuutteen vuokse, Galantin 2,0 GTI tekniikalle.
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

JOPPE sanoi
Se alipainekello on juurikin keskitasauslukolle (päällekytkettynä= pökkelöneliveto)
Itse olen ajellut jo usean vuoden tuollaisella Lancerilla jäällä. Viimevuonna se piti paivittää ,tehonpuutteen vuokse, Galantin 2,0 GTI tekniikalle.

ilmeisesti voimansiirto kestää enemmänkin jäällä polkemista jos ei vielä oo levinny sullakaan.taitaa mennä tolla gti:n tekniikalla melko mukavasti.voishan ton omankin keulalle pannua vaihtaa,mutta täälläpäin jäällä rällättävä juuri sillon kun pystyy. ;D viimetalveksikin oli kupla varattu piikkipyörillä tohon leikkiin mutta ei ollu jäätä :seina eli kupla osiksi ja paaliin. nyt taas tänätalvena mahdollista ajaa,ja nyt ton nelikon löysin(siis leikkimiseen)2 muuta 4wd:tä ihan nätimpään ajoon :)
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

Joppen kyydissä istuneena täytyy todeta että rankasti kevennetty Lanceri menee todellakin hyvin tuolla 2.0 GTI koneella :peukku
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

ny olis nastat alla,piikkejä saa tarjota 13 tuumasena ja vieläpä jarrut herkistettynä :driver

katotaan jos kaverin kans viikonloppuna jäällä ::)
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

jäällä tuli poljettuu,oli ihan mahtava verrattuna edellisvuoden ladaan.meni paljon mukavammin kun etu/ takavetoset pysy perässä vaikka toisilla oli piikit alla mutta vajaavetosia ajokkeja.

toinen kyssäri:mahtaako näitä 4WD lancereita olla vuonna 88 paljonkin tullu maahan? melko harvinaisilta kuitenkin vaikuttavat.
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos/harvinaisuus kysymys lisätty

huomenna taas tarkoitus paiskoo,jos vaan aikataulut sopii.

melko mukava tosiaan jo tolla koneella,tosin aika ajoin tuntuu loppuvan tehot kesken.mutta välillä tarvii jarrutella kun siviili kotterot tulee perä edellä vastaan radalla :nykii
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos/harvinaisuus kysymys lisätty

OT: Missäpäin ajelette?
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos/harvinaisuus kysymys lisätty

jäällä tuli poljettuu,mutta tuli nykimis ongelma.noin tunnin ajon jälkeen :'( tuntuu että puutuus heti kun tasakaasulla pitäs mennä. koto pihassa tuli tota räplättyy tovi ,ja nyt tuntus taas toimivan.(kaasaria tuli puhallettuu paineilmalla,mistä lie letkuista) katsotaan joskos seuraavalla jäärata kerralla toimii ::)
 
Vs: 4wd farkku lancer ostos

mikko412 sanoi
jäällä tuli poljettuu,oli ihan mahtava verrattuna edellisvuoden ladaan.meni paljon mukavammin kun etu/ takavetoset pysy perässä vaikka toisilla oli piikit alla mutta vajaavetosia ajokkeja.

toinen kyssäri:mahtaako näitä 4WD lancereita olla vuonna 88 paljonkin tullu maahan? melko harvinaisilta kuitenkin vaikuttavat.

Nostetaanpa vanha topicci pinnalle :) Elikkä tuolla pihalla majailee 2xkyseisiä lancereita (tosin vuosimalli -87), toinen kilvissä ja toinen varaosaluovuttajana. Ihan hauska peli tuo on metsästys/kalastus/autosuunnistus ajokkina. Ja ilmeisesti nää on suht harvinaisia, kun ainakaan voimansiirron osia ei oikein löydy tarvikkeena (siksi hankin tuon toisen varaosiksi). Vielä kun sais sen napin takana olevan lukon toimimaan... Jos jollain olisi tähän sähköjenkaaviota, niin ottaisin mielelläni vastaan. Netistä olen yrittänyt penkoa tuloksetta.
 
Takaisin
Ylös Bottom