6bolt vs 7bolt

aukka

Klipsi
Liittynyt
8 Toukokuu 2010
Sijainti
Uusikaupunki
Nii elikkäs mitä eroa näissä koneissa on.
Koska nyt saisin halvalla 6bolt koneen ecliin ja vanha oli 7bolt.
Onko kannattavaa ??
 
Vs: 6bolt vs 7bolt

Nyt ehkä tarttis vähän lisää infoa että mistä tuo 6-bolt on peräisin. 90-92 Eclipse, Galant, mikä? Jos on Eclipsestä niin sovituksen ei käsittääkseni pitäisi tuottaa suurempaa tuskaa. Galantin tapauksessa saattaa tulla ongelmia(?). Mr mmc voisi tietää tästä enemmän?

Periaatteessahan 7bolt on herkkä crankwalkille ja 6bolt ei, mutta en tiedä onko asialla juurikaan merkitystä kun ilmeisesti nyt puhutaan vaparikoneesta. En siis henkilökohtaisesti usko, että tuolla vaihdolla ainakaan mitään suurempaa etua saat. Toki jos 6bolt irtoaa halvemmalla kuin 7bolt ja sovitus ei ole ongelma, niin eipä siinä mitään huonoakaan ole.
 
Vs: 6bolt vs 7bolt

Niissä on hyvinkin paljon eroa: alakerta, kansi, imusarja, anturointi.

http://www.4g63turbo.com/tech/eclipse-6bolt-swap.html

Linkistä saa jotain käsitystä eroista ja swapin työmäärästä. Jonkin verran hommaa on, ei mene ihan heittämällä.
 
Vs: 6bolt vs 7bolt

ei tarvis saada ku 1 mäntä ja kiertokanki 7bolt koneeseen.
joten sopiiko 6bolt kampiakseli 7bolt lohkoon?

ja mitä eroa on 6bolt ja 7bolt kansissa ?
 
Vs: 6bolt vs 7bolt

Niko Päivinen sanoi
Niissä on hyvinkin paljon eroa: alakerta, kansi, imusarja, anturointi.

http://www.4g63turbo.com/tech/eclipse-6bolt-swap.html

Linkistä saa jotain käsitystä eroista ja swapin työmäärästä. Jonkin verran hommaa on, ei mene ihan heittämällä.

Tuohan käsittelee hieman erilaista swappia. Käsitin että nyt oltaisiin vaihtamassa koko konetta (jopa miltei kaikkine apulaitteineen), jolloin käytännössä merkkaa lähinnä moottorinkannakkeiden sijainti (pitäisi olla samoissa paikoissa tai ainakin lähellä) ja voimansiirron yhteneväisyydet (käsittääkseni sekä 6bolt että 7bolt on sama vahdelaatikko, joten pitäisi senkin puolesta sopia).

(Edit: Olihan siellä alempana myös "block and head swap" juu. Se siis onnistuu tuonkin mukaan inhimillisen pienin muutoksin.)

Jos taas kysymys oli sillä silmällä, että meneekö 6bolt ja 7bolt osat heittämällä ristiin niin siinä sitten muuttujia riittääkin. Läheskään kaikki ei todellakaan mene.

Lohkoissa on eroa. Yleisin 6bolt swappi on juuri tuo että 7bolt turbosta vaihdetaan koko alakerta 6-pulttiseen, jolloin crankwalkin uhkalta vältytään. Kannessakin on eroa, mutta ne on toisiinsa sovitettavissa. Muistaakseni nokka-akselin anturin vahtamisen jne taitaa vaatia. Päivisen linkissä lienee aika kattavasti kerrottu tämäkin asia, itse en jaksanut koko artikkelia lukea.

DSMtunersista:

1G 6 bolt head: Large runners, 1G thermostat housing, and 12mm Head bolt Holes

1G 7 Bolt head: Large runners, 1G Thermostat housing, and 11mm Head bolt holes

2G Head: Smaller runners, 2G thermostat housing and 11mm, head bolt holes.

...eli 1g:n tapauksessa ainoa ero olisi kannenpultin reikien koko.
 
Takaisin
Ylös Bottom