-77celeste 4g52 Veto huonoa ja ottaa kierroksia laiskasti

  • Viestiketjun aloittaja ylinen-85
  • Aloituspäivämäärä
Y

ylinen-85

Guest
mistä suunnalta kannattaisi alkaa etsimään vikaa kun ei oikee vedä ja ottaa laiskasti kierroksia,käynti epätasainen(ampuu kaasariin ja välil putkeen).kyseessä on 77celeste 4g52 moottorilla ja yhdellä solexilla,mahtaisko kyseisestä koneesta löytyä jakopään merkkejä. rengastin koneen ja teetin ammattikoululla kansirempan

Edit: Otsikko
 
Kyl siitä jakopäästä merkit löytyy (en vaan lonkalta muista että mistä  ;) ) Ota venttiilikoppa auki, pyörittele kampurasta merkit kohdalleen ja sihtaile nokkapyörästä et näkyykö siellä mitään koloa kiristinpultin puolella rattaan kyljessä (pieni pyöree kuoppa jos en ihan väärin muista) jos ei näy mitään, kierrä kampuraa toinen kierros ja kattele uusiks nokkapyörää. Kun merkki löytyy niin sen lähimaastosta pitäis löytyy kannesta merkki. Olisko jopa ollu kannen tasalla klo 9 kohdilla (oikaskaa jos ole väärässä)

Oikasko ne kannen siitä? Meinaan jos kannesta on plaanattu iso lastu pois, menee nokan ajotus pieleen (sytkän samalla, jos oot vaan pistäny jakajan "vanhoihin" merkkeihin) Jakoketju vielä tehostaa sitä efektiä jos se on venunu. Sun tars saada verrattuu sitä vanhaa ketjua uuteen ni näät onk se kauheesti venahtanu. Sama homma on laahainten kans, jos ne on kulunu niin sekin osaltaan sekottaa nokan ajotusta.

Virranjakajan kansi ja tulpan johdot on kumminki ehjät ja tulpan johdot oikein kytketty?  ;)
 
G52 koneen nokka rattaassa ei ole merkkeja... (ainakaan mulla ei ollut)
ainoastaan sokka joka pitää tulee ylös päin
eli klo 12.00 kohtaan... ja sekin näkee vasta kun ottaa
nokanrattaan pultin pois...
ja alhaalla T kohdassa kampuran merkki...
tp akseleiden merkkeistä en tiedä... en ole ikinä niitä asetellut...

tuo että yskii vuoron perään kaasariin ja putkeen...
syy voi olla jakajassa tai joku jetvalve/normi venttiili palanut
tai pahimmassa kansi halki jetvalve/imu ventiili välistä...

jos "räveltää" kiihdyttäessä imusarjaan on mahdolliseti jako hampaan ennakonpuolella...

muuten mulla tehtiin koneistus yms hommat mootori hiomolla ja he tuhosivat huomaamattaan jetvalve ventiilin... :seina alkoi vuotamaan ja ajossa teki sitä vastaan lyömistä... lueppa "g52 alkaa itkettää"
 
virranjakajan kokosin uusilla osilla(pyörijä,kärjet,kondensaattori,kansi sekä tulpat+johdot ja vaihdoin jakajan akselin toisesta,siin ei ole väljää oikeestaan ollenkaa.kansi on sen verran hiottu että nähtiin suoruus ja suora oli.venttiilit ja istukat koneistettiin ja venttilivarren kumit vaihdettiin.kone kyl käy kaikilla,sytty on niin aikasella ku voi olla nii sillo pelaa jotenki mut vääntö puuttuu ja kierroksia ottaa todella laiskasti.täytyy koittaa tarkistaa jako,koittaa puhdistaa kaasutin. mikä tää kyseinen jetvalve oikeen on? ???
 
Jetvelve ventiili on "lisä" imuventiili (oikee nimi vissiinkin pyörteily ventiili)se on sellanen "tötsä"
tulpan kolossa ja imukanavasta näyttää ihan kuin olisi "12valve" kone (kaks ventiilin vartta)
samaten imupuolen keinuvipu on Y muotonen ja toinen painaa jetvelvea toinen normia imuventtiiliä.

jetvalveja ei välttämättä ole g52 koneessa
mulla taas celestessä oli(orginelli 2.0 GSR)
 
ok.nyt oppi sit taas jotai uutta,en oo kyl ihan sata varma et onko tos konees niitä.talli perukoilta löytyy sellaset y-muotoset keinut oli jossai varaosa 4g52:ssa
 
Takaisin
Ylös Bottom