80-120kmh/kiihtyvyys

Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Eilen olin kuskina kunnon nokivasaralla mersu 200D ;D ja pakkohan sitä oli kokeilla ;D
paras aika oli noin 16s ja sekin puoliksi suht jyrkkään alamäkeen ;D ;D tasasella paras tulos noin 23s ;D ;D toki sen verran joutu antaan tasotusta että nelosella mentiin ku ei oikeen välitys kolmosella riittäny ;D
mutta täytynee mittailla ton dynamiiikin kiihtyvyyttä kans joskus kun muistaa
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

sen verran oli tylsää ajella keskellä suomea että ajanvietteeksi oli kokeiltava: 5.17.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

http://juggis.1g.fi/kuvat/lanttu/165_6514.flv

Kuvan lanttu 80-100 kolmosella. Yritin ottaa sitä mahd. muutaman kilsan mittarivirhettä mukaan, eli vähän 80 jälkeen ja loppu vähän 100 jälkeen. Ja ko. autoon perehtymättömille tiedoksi et lusikan isken tiskiin siinä vaiheessa kun tuo vihreä valo mittaristossa sammuu. Se on siis se eco -valo
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Racechrono toimii tähänkin tarkoitukseen, gepsipulikka ja s60 luuri ja avot... löytyy muuten aikalailla kaikki tuosta, 60 jalasta 0-200km/h:n ...saadaan karsittua liian ripeää sekkarikättä ja mittarivirheettä.

http://www.racechrono.com/?lang=fi
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Tavallisella 1 Hz GPS:llä ainakin paikaltaan kiihdyttely on melkoista arpapeliä koska heittoa aikaan voi tulla reilusti jo lähdössä hitaan päivityksen vuoksi. Vauhdissa otetut, esim. 80-120 vielä toimii kohtuu hyvin (lue: parilla kokeilulla pääsin suunnilleen samaan aikaan kuin sekkarilla kun aloitti kiihdytyksen 60:stä)

Mutta jos auto on oikeasti nopea, esim. ~2 sekuntia, niin GPS ehtii saada 80-120 km/h välillä 1-3 paikkatietoa. Revi siitä sitten luotettavia kiihtyvyystuloksia...
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Harrastepeli 2.9 sekuntia, kuvattu kameralla ja aika katsottu videosta. Mittarinopeus pitää hyvin tarkasti paikkansa GPS:n avulla testattuna. RaceChronon tulokset olivat luokkaa 3.3 sekuntia 1 Hz GPS palikalla eli alkaa heittoa tulla kun kiiihtyvyys ei ole lineaarista ja näytteitä on yksinkertaisesi liian vähän kiihdytysmatkalta tarkempaan laskemiseen...
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Täytyykin kokeilla joskus Äiteen Golffilla, 1.4 mk3 ja 40 kw :) kerkiää kepsit ja rasekronot mukaan...
Kyllä tämä on hitlerin kostoa pahimmillaan :)
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Vanhalla dyn4 paras aika 80-120, racecronolla mitattuna 6.4s. :nykii
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Mä oon mitannu omalla 1,6 carismalla 60-120km/h niin 11,7s. 80km/h olis kyllä just sopivasti kierroksilla 3.vaihteella et vois olla suhteellisesti parempi tulos 80-120.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Vakio evo3, yksin 3.1s

Lastulla 2 ukkoa kyytis 2.7s

Ja mitattu racecronolla.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Eli toi ylempänä ilmotettu ohjelma, n73 + nokia ld-1w

Tuntuu et siinä isompia heittoja oo. Ite en saisi käsisekkarilla noin samantasoisia tuloksia. Olis se siisti jos olis oikeen oikia kunnollinen mittari, muttei kaikkia viitti ostaa.

Uskon että tota ohjelmaa suunnitellessa on otettu se päivitysväli huomioon jollakinlailla.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Liian vähistä näytteistä ei vaan saa laskettua oikeaa tulosta vaikka olisi millaiset algoritmit käytössä. Prosentuaalisesti heittoa voi olla jo aika tavalla eli ei kannata absoluuttisena totuutena pitää noita arvoja.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Totta turiset. Joka tapaukses kivasti tonkii. Pitäs olla jokaisella tarkka mittari, mutta sitä ei voi varmaan vaatia.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

osku sanoi
Totta turiset. Joka tapaukses kivasti tonkii. Pitäs olla jokaisella tarkka mittari, mutta sitä ei voi varmaan vaatia.

Jos on loggeria autossa niin sillähän sen saa helposti ja tarkasti (laskemalla vaikka ei olisi kuin aika/kierrosluvut kunhan tietää kierrokset jollain nopeudella). Käväisin päivällä Ultimaten säätöjä rukkaamassa ja dataa keräämässä MAP:iin siirtymistä silmälläpitäen ja kokeilin tuon vedon aika miedoilla ahdoilla ja 2,21 sekkaa otti tuo väli kun hieman alempaa aloitti niin että oli ahtoja tuossa 80 kohdalla jo. Loggerissa on nopeus kalibroitu joten lukema on tarkka senkin suhteen (eli ei ole esim. 75-115km/h veto).

Graafi: http://mitsu3000gt.qnet.fi/pics/80-120.jpg
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Elina75 sanoi
miedoilla ahdoilla ja 2,21 sekkaa otti tuo väli kun hieman alempaa aloitti niin että oli ahtoja tuossa 80 kohdalla jo. Loggerissa on nopeus kalibroitu joten lukema on tarkka senkin suhteen (eli ei ole esim. 75-115km/h veto).

Hyvin näyttää kulkevan, tuo on jo ihan kohtuu kova aika :)

Hyvä idea tuo datalogi, siitä saa tosiaan tarkkoja arvoja. Ei ole tullut itselle mieleen vaikka olisi tuohon aiemmin ollut mahdollisuuskin...
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Mielenkiintoista, kun vertailee tuulilasin testaamaa evoIX+RRE:n viripaketti (HKS putkisto, WRC katti, valijaahyn parannuksia, tehokkaampi bensapumppu, softaviritys) 300+hp/499Nm, 80-120 tulokset: 3,1 3. vaihteella ja 3,9 4. vaihteella..
Ja taalla vakio evo3 paasee samoihin lukuihin ja moni menopeli menee alle..

Myoskin toisessa artikkelissa mainitaan tuulilasi 2/82 tehdyt testit vakio EX2000, 0-80 5,9 ja 0-120 11,3 eli 80-120 5,4sec...
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Tuulilasin testit aloitetaan nopeudesta 80 km/h. Täällä kiihdytys on yleensä aloitettu aikaisemmin eli ahdot ovat jo päällä.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Hyeena sanoi
Mielenkiintoista, kun vertailee tuulilasin testaamaa evoIX+RRE:n viripaketti (HKS putkisto, WRC katti, valijaahyn parannuksia, tehokkaampi bensapumppu, softaviritys) 300+hp/499Nm, 80-120 tulokset: 3,1 3. vaihteella ja 3,9 4. vaihteella..
Ja taalla vakio evo3 paasee samoihin lukuihin ja moni menopeli menee alle..

Myoskin toisessa artikkelissa mainitaan tuulilasi 2/82 tehdyt testit vakio EX2000, 0-80 5,9 ja 0-120 11,3 eli 80-120 5,4sec...

Ota huomioon että tuo uus lotisko painaa monta sataa kiloa enemmä ku evo3. Ja sen painon huomaa! Ja jos oikeen ruvetaan ettimään nii on mullakin putkisto, mutta käytännös vakio.

Me mitattiin tuo 80-120 lastun kans jostaki 75--> kun ei tienny sillo paljo mittari heittää

Katotaan sit miten liikkuu ku tota kutittelee :p
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

ast sanoi
Tuulilasin testit aloitetaan nopeudesta 80 km/h. Täällä kiihdytys on yleensä aloitettu aikaisemmin eli ahdot ovat jo päällä.
Toki voit jarrulla sitoa vauhdin ja nostaa ahdot tappii siten jo.
Auttaa mm. katukisoissa joskus pienessä vedossa jotain vastaan ;D ;)
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Hommasin Tempes GT. Saas nähärä miten on eroa tohon racecronoon ::)
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

osku sanoi
Hommasin Tempes GT. Saas nähärä miten on eroa tohon racecronoon ::)


Pitää olla suht tuore versio että saa suoraan noita tyyliin 80-120, ne vanhemmat osaa vaan paikalta lähdöstä mitattavat ajat, saahan silleenki toki 80-120 mut vaivalloisesti.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Njoo, pitäähän siinä miinustaa ::)

Mutta päivitän uusimpaan jos muuten on hyvä. Joku ainakin kehu et oli ajanu kennoa vastaan ja mittari kytkettynä, ni oli näyttäny kympän tarkkuudella oikeen.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Mitsu Evo 9 ja kolmosvaihteella 80-120km/h noin 2.4s. Nelosvaihteella noin 2.6s. Oli parempiakin ja huonompia. Molempia vetoja otettu 3 ja noin keskiarvo.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

No joo tulipahan kokeiltua itekki tuota kiihtyvyyttä.. 3 mittauksen keskiarvo 5.1sek. tempesillä.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

80-120 km/h: 6,9 s

80-90 km/h: 1,2 s
80-100 km/h: 2,7 s
80-110 km/h: 4,7 s
80-120 km/h: 6,9 s

90-100<1,5s>
100-110<2,0s>
110-120<2,2s>

Aloitin kiihdytyksen ihan hieman alle 80km/h, kolmosvaihteella koko veto. Koitan joskus lähteä vaikka 70km/h, koska tuossa saattoi tulla hieman nenänkaivuulisää, tai sitten ei. :D En odottanutkaan että tuo laiva e33 GTi galantti ihan evon aikoihin pääsisi, tuotahan on vielä tunattu GLSi:n laatikollakin. :)
Joskus koitan useamman vedon vielä, ja vaikkapa vitsinä tuolla GLSi:n lootalla nelosvaihteellakin.

Mittalaitteena oli Tempes GTi ja GPS -palikka on Globalsatin BT-308, missä piirinä SiRF StarII/LP (Niitä ekoja mitkä tuli navicoren mukana) Siltikin 0-100km/h ja 0-400m todettu kohtuu tarkaksi ihan oikeita mittalaitteita vastaan. Muistaakseni kymmenyksellä heitti tai vastaavaa.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Peke sanoi
Mitsu Evo 9 ja kolmosvaihteella 80-120km/h noin 2.4s. Nelosvaihteella noin 2.6s. Oli parempiakin ja huonompia. Molempia vetoja otettu 3 ja noin keskiarvo.

Mittasitko millä härvelillä ?
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Pakko oli mitata jo valmiiksi että on huomenna hyviä selityksiä tarjolla kun kaikki menevät ohi Alastarossa ;D

1989 E39A Galant Dynamic-4 GTi vanhemmalla 144 hv koneella. Mitattu Tempes GT:llä ja 1 Hz GPS palikalla.

80-120 km/h kolmen vedon keskiarvo 7.2 sekuntia, paras 6.9, huonoin 7.5.

Todella "GTi"... ::) Jääradalla sentään kiusaa tuplasti tehokkaampia ihan hyvin.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Nokia N95 8gb ja siihen asennettuna RaceChrono. Muutaman mittauksen tein Galantilla ja keskiarvoksi sain n.5,7sek parhaan vedon ollessa noin 5,5sek ja huonoimman noin 6.0sek. Tulokset on lentävällä lähdöllä mitattuja. :)
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

ast sanoi
Pakko oli mitata jo valmiiksi että on huomenna hyviä selityksiä tarjolla kun kaikki menevät ohi Alastarossa ;D

1989 E39A Galant Dynamic-4 GTi vanhemmalla 144 hv koneella. Mitattu Tempes GT:llä ja 1 Hz GPS palikalla.

80-120 km/h kolmen vedon keskiarvo 7.2 sekuntia, paras 6.9, huonoin 7.5.

Todella "GTi"... ::) Jääradalla sentään kiusaa tuplasti tehokkaampia ihan hyvin.

Mä mittasin meirän omasta dynystä aikoinaan seuraavasti:

80-120km/h 6.4s
0-100km/h 9.5s
60 jalkaa 2.9s
1/4 maili 17.3s / 120km/h --> Paras loppunopeus 134km/h
1000m 33.1s / 163km/h

Kai tota voi ajatella että ihan kohtalaanen saavutus lähes 20v vanhalta autolta, joka painaa iha kohtuu paljo ;D
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Testasin muutaman vedon Racechronolla. Ajat välillä 2,4s - 2,6s. Satelliittejä löysi vetojen aikana 10kpl. Lentävällä lähdöllä kuudestakympistä kolmosella.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

ast sanoi
Pakko oli mitata jo valmiiksi että on huomenna hyviä selityksiä tarjolla kun kaikki menevät ohi Alastarossa ;D

1989 E39A Galant Dynamic-4 GTi vanhemmalla 144 hv koneella. Mitattu Tempes GT:llä ja 1 Hz GPS palikalla.

80-120 km/h kolmen vedon keskiarvo 7.2 sekuntia, paras 6.9, huonoin 7.5.

Todella "GTi"... ::) Jääradalla sentään kiusaa tuplasti tehokkaampia ihan hyvin.

samoja aikoja tuli mullekkin,sillo ku tommosen omistin.tosin kellolla mittarista mitattuja.mutta kuiteskin,huippu gti ::) jääradalla tosiaan lysti peli ;D sinänsä harmi ku vielä hörii sitä bensaa niin maan pirusti :( mutta tosiaan kuten osku sano ihan ok noin painavalle autolle.mutta gti:n tarraa en kyllä antas liimata persieen ;D
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Elina75 sanoi
Jos on loggeria autossa niin sillähän sen saa helposti ja tarkasti (laskemalla vaikka ei olisi kuin aika/kierrosluvut kunhan tietää kierrokset jollain nopeudella). Käväisin päivällä Ultimaten säätöjä rukkaamassa ja dataa keräämässä MAP:iin siirtymistä silmälläpitäen ja kokeilin tuon vedon aika miedoilla ahdoilla ja 2,21 sekkaa otti tuo väli kun hieman alempaa aloitti niin että oli ahtoja tuossa 80 kohdalla jo. Loggerissa on nopeus kalibroitu joten lukema on tarkka senkin suhteen (eli ei ole esim. 75-115km/h veto).

Graafi: http://mitsu3000gt.qnet.fi/pics/80-120.jpg

Vanha threadi mutta kun piti käydä ennen uusia päivityksiä kokeilemassa niin nykyiset arvot 1,92s kakkosella ja 1,98s kolmosella, seokset hieman turhan rikkaalla, a/f 10 pinnassa:

http://mitsu3000gt.qnet.fi/pics/80-120%20(2).jpg

http://mitsu3000gt.qnet.fi/pics/80-120%20(3).jpg


EDIT: 3. vaihteen arvot olikin väärästä graafista, vajaat 3s sillä menee, korjatusta graafista näkee että ei ehdi ahtoja kerätä ja lähtee noilla välityksillä tuohon liian laiskasti.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Elina75 sanoi
Vanha threadi mutta kun piti käydä ennen uusia päivityksiä kokeilemassa niin nykyiset arvot 1,92s kakkosella ja 1,98s kolmosella, seokset hieman turhan rikkaalla, a/f 10 pinnassa:

http://mitsu3000gt.qnet.fi/pics/80-120%20(2).jpg

http://mitsu3000gt.qnet.fi/pics/80-120%20(3).jpg


EDIT: 3. vaihteen arvot olikin väärästä graafista, vajaat 3s sillä menee, korjatusta graafista näkee että ei ehdi ahtoja kerätä ja lähtee noilla välityksillä tuohon liian laiskasti.

Mikäs auto? :) vetää iha kivasti..
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

cubeqtio sanoi
Mikäs auto? :) vetää iha kivasti..

3000GT, euroturbot (13G) päivitetty 15G turpoiksi, plus tietty pakosysteemit, bensansyötty, seokset, sytkä, ja elektroninen ahtopaineiden säätö, jne. Tuossa aika miedoilla ahtopaineilla (12-13 psi) koska tarkoitus vain saada referenssi fmic & map päivitykselle. Loggerin mukaan nakutus nolla koko vedon, ja kun tuon verran rikkaalla niin säätövaraa kyllä hyvin tuossa. Jos viittis niin hyvä olis tietty vetää vielä vähän laihemmalla ja isommilla ahtopaineilla yksi veto, mutta ehtiikö huomenna...
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Elina75 sanoi
3000GT, euroturbot (13G) päivitetty 15G turpoiksi, plus tietty pakosysteemit, bensansyötty, seokset, sytkä, ja elektroninen ahtopaineiden säätö, jne. Tuossa aika miedoilla ahtopaineilla (12-13 psi) koska tarkoitus vain saada referenssi fmic & map päivitykselle. Loggerin mukaan nakutus nolla koko vedon, ja kun tuon verran rikkaalla niin säätövaraa kyllä hyvin tuossa. Jos viittis niin hyvä olis tietty vetää vielä vähän laihemmalla ja isommilla ahtopaineilla yksi veto, mutta ehtiikö huomenna...

Mutta kuvaa jakoon tonne "hienoin kuva mitsubishistäsi".. :)
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

cubeqtio sanoi
Mutta kuvaa jakoon tonne "hienoin kuva mitsubishistäsi".. :)

Muistaakseni jonkun kuvan sinne joskus laitoin, mutta ketju paisunut ettei sieltä enää löydä mitään...
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Elina75 sanoi
Muistaakseni jonkun kuvan sinne joskus laitoin, mutta ketju paisunut ettei sieltä enää löydä mitään...

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10949.msg158106#msg158106

hakuun sana "hienoin" ja kirjoittajaksi Elina75 ;) ;D
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Harri K sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10949.msg158106#msg158106

hakuun sana "hienoin" ja kirjoittajaksi Elina75 ;) ;D

Mä oon kato laiska ja ja .. sit kato.. ööö.. nojojo.. :)

Kiva pirssi. :)
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

2.2 sekuntia lentävällä lähdöllä 60:istä kolmosvaihteella.
Mittarina Apexi RSM GP.
Stage I Weight reduction (eli vararengas ja työkalut hukassa), puol tankkia gasoa ja ratissa 80kg räjähtävää erotiikkaa.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Tuli hieman sisäänajettua kytkintä, ja kokeiltua tuota väliä kolmosella. Kiihdytys 60km/h ->

Viisi vetoa ja ajat välillä 2,59-2,78, keskiarvo 2,68.

Tankki tyhjähkö, sää sateinen +5 ja rengastus 235/45/17. Ahtoja 1,4bar.

Mitattu Race Chronolla ja sateliittejä vedoissa 9-11 kpl.
 
Takaisin
Ylös Bottom