-82 Galantin kampi-akselin mutteri?

jmk-galant.82

Galant sigma -77 6G72TT
Liittynyt
1 Tammikuu 2005
Sijainti
Pirkanmaa, Tampere
Ongelmana on kampi-akselin päässä oleva mutteri..
onko se väärän puoleisella kierteellä vai miten sen saa aukeamaan ja mihinkä momenttiin se pitää lopuksi vetää???

M;issä sijaitsee kyseisessä -82 galantissa pää-sulake?

:seina muuten se auto olisi jo kunnossa... :driver

Edit: OTSIKKO :seina
 
Re: MITEN...?

No eikös se konsti ollut että viitosvaihde silmään ja toinen polkee jarrua kabiinissa ja toinen vääntää mutteria auki hillittömällä varrella ;D

Tai jotain sinnepäin... ::)
 
Re: MITEN...?

Hmmm no eikös remmi otetakin pois tommosten toimepiteiden ajaksi yleensä, vai oonkos ihan väärin käsittänyt ???
 
Re: MITEN...?

Hmm ainiin joo ;D

Tässä taannoin olikin muistaakseni yksi threadi, olikohan nimimerkki "weldor" kyseli samaa asiaa, kyseessä oli -90 Lanceri muistaakseni. He olivat jo itse ehtineet kokeilla kyseistä touhua mutta sillä seurauksella että hihna katkesi, sitten neuvoimme juuri tämän toimenpiteen eli vitosvaihde päälle ja kaveri polkee jarrua kabiinissa kun toinen aukoo mutteria ja avot kun aukesi paljon näpsäkämmin. :) Sitä jarrua sitten oikeasti pitää polkea niin paljon kuin jalasta lähtee ja samaan aikaan toinen vääntää mutteria auki niin paljon kuin käsistä lähtee, ja kaiketi vähintään yhtä tiukkaan pitänee laittaa takaisinkin ;D Jos jollain on tarkemmat momentit niin kertokoon mielellään :)

:peukku
 
umhm, mistä remmistä tässä puhutaan :eek:
ainakin omissa mitsuissa se alempi pyörä on ollut aina kiinni 4 pikkupultilla,

ja jos kyseessä on jakohihna, niin sen ison pultin ei pitäisi estää jakohihnan vaihtamista.. (se irroittaa sen pyörän joka pyörittää sitä hihnaa)

mun mielestä omassa takaveto gallussakin oli sama homma.. :nykii

(nim. ite pari kertaa sen rattaan irroittaneena ja tajunneena että eihän sitä tarvinnutkaan..)
 
Tarkoituksena on siis vaihtaa jako-hihna, mutta en tiedä miten se muovi tulee pois sieltä rattaan takaa?
siksi siis ymmärsin että tarvii irrottaa laturin remmille tarkoitettu ratas/rattaat.

Siinä oli neljä pientä ruuvia mutta ei se tunnu muutakun hieman liikkuvan paikalla, mutta ei tuu pois?
 
Jos aiot vaihtaa myös tasapainoakselin hihnan niin se iso pultti on avattava myös. Mutta tuon laturin/vesipumpun siivapyörä pitäis lähteä kun irrottaa ne 4 pulttia sieltä siivapyörästä. Saattaa olla että se ahdistaa keskiöstään vähän ja ei sentakia lähde suosiolla irti. Kevyttä naputtelua vasaralla siivan kylkeen ja jotain ruosteenirrotusainetta. Jossei lähde suosiolla niin se iso pultti auki siitä siivapyörästä niin alkaa lähtemään kyllä.

Ja tietysti vesipumpun hihnapyörä on kans irrotettava. Neljällä pultilla sekin. :)
 
Siinä isossa pultissa on muistaakseni ihan normaali kierre ainakin 4G63:ssa.

Miten se hihna voisi katketa pulttia väännettäessä? Eihän siihen tule mitään rasitusta tuossa kun konetta pidetään paikallaan voimansiirron avulla. Kampiakselin tai kardaanin jos väännät poikki niin olet vääntänyt jo aika kovaa :)

Mitä sulakkeisiin tulee niin niitä tuskin on muuta kuin sulakerasiassa. Ainakin Lancerissa on akun takana sivuseinässä kiinni kyllä neljä "fusible link" nimellä kulkevaa johdonpätkää joiden tarkoitus lienee toimia sulakkeena.
 
Tuolla on aika helposti sovellettavat ohjeet : http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/tasapainoakselit
 
Takaisin
Ylös Bottom