-87 TD L200 ei lataa

mehtis

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2009
eli kyseessä -87 vuoden l200 mitsu 2.5 diesel koneella. kesken ajon loppu lataus, samalla sekunnilla sytty latauksen sekä pa suodattimen merkkivalo. laturi vaihettu eikä auttanu mitään. polttoainesuodattimen alapäähän menee ne 2 johtoa, ovat kerran menneet poikki aivan sieltä juuresta ja on tinattu paikoilleen. toinen johto tuntuu nytten heiluvan että taitaa olla irti. voiko tämä olla syynä siihen ettei lataa? en enään muutakaan syytä keksi
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

Oletko konkreettisesti mitannut ettei lataa? merkkivalo nyt voi palaa paristakin eri syystä.
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

jälki asennettu volttimittari ei näytä ku 11.5 volttia auton ollessa käynnissä. valot ku laittaa päälle putoaa 11v, lisäpitkät päälle nii putoaa alle 11voltin. sitten ku laittaa vielä katolle laitetut hakuvalot päälle nii onki jo lähempänä 10 volttia. tänään laitoin apuvirroilla käyntiin tuon ruoskan, niin kauan ku kaapelit oli toisessa autossa kii mittari näytti lähes n.13 volttia.

on myös käyty ajelemassa ja kuormitettu laturia noilla valoilla nii jännite laskee vaan. mutta ruukaako näissä yleensä palaa samaan aikaan tuo polttoainesuodattimen merkkivalo laturinvalon kanssa?
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

Laturin tyyppiä tuntematta voin kuitenin sanoa, että ei takuulla lataa ;D. Lisäksi joissakin latureissa on tapana sytyttää noita merkkivaloja muistakin asioista. Esim 700-sarjan Volvo ja Hiacen 3. versio sytytivät lähes kaikki merkkivalot jos hiilet (tai hiili) loppui. Voi siellä olla vettäkin jos on dieseli. Noita voi kyllä korjata itsekin, mutta tässä tapauksessa olisi kyllä hyvä samalla vaihtaa laakerit ja hiilet. Jos ei tunnu oikein "tutulta" voit viedä pelkän laturin autosähkökorjaamoon tai kysellä liikkeistä olisiko tehdaskorjattua vaihtolaturia. Yleensä sen panttimaksun saa palauttamalla vanhan liikkeeseen. Jos eBaysta on ostellut tavaraa, kannattaa ehkä katsella saksan eBaysta. Ainakin Mondeo III:n saisi halvemmalla kuin kotomaasta kun tuossa katselin ::).
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

Missäs kunnossa mahtaa akku olla, irrota johdot akusta ja mittaa ettei olis sökö. Ku akku kualee on aivan sama paljonko laturi tuuppaa.
Oletkos katsonut onko latauspiuha ehjä alusta loppuun ja moottorin runkomaadoitus kunnossa.
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

molemmat akut on ostettu marraskuussa että tuskin niissä vikaa. latauspiuha vaikuttas olevan kunnossa, voihan siihen varmaan laittaa toisen piuhan kaveriksi. runkomaadotusta en oo kattonu, missä välissä se johto mahtaa olla?

pitää tänään koittaa jotenki mitata että lähteekö laturilta virtaa. sitten tarkistaa se maadotus ja tarkistaa se suodattimen piuha että onko se irti..
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

Jossain ajoneuvoissa on kyllä myös latauksen sulakekin olemassa ja se ohjaa säädintä. Kattoppa löytyykö sellanen sulakeboxista, olis ainaski helppo korjata.
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

Katsoppa laturiin menevät ne pikkujohdot,ei olisi ensinmäinen josta moiset piuhat on poikki. Tuo on aika monella ollut syy latauksen yht´äkkiseen loppumiseen.
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

Nuhapumppu sanoi
Katsoppa laturiin menevät ne pikkujohdot,ei olisi ensinmäinen josta moiset piuhat on poikki. Tuo on aika monella ollut syy latauksen yht´äkkiseen loppumiseen.

Eli ota se koko johtokyrpä auki laturilta akulle/sulakkeelle asti. Tuppaa olemaan melko haperoa tavaraa siellä kuoren sisällä kun öljyt muhittanu muovin pilalle.
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

on ne pikku johotki tutkittu. toinen on L eli valot ja toinen S on heräte. molempiin tulee virtaa virtojen ollessa päällä. eli tuskin niissä mitään vikaa on.

miten monta volttia laturin pitäis ulos pukata. tuo vaihettu laturi on haettu purkaamolta, kuulemma ovat testanneet sen. otin laturilta akulle menevän johon irti, auto käyntiin ja tökkäsin mittarin laturin persiiseen kiinni. 1,6 volttia.. eikös sieltä pitäis tulla lähemmäs 13v? eli onko tuokin sökönä vai voiko joku maatto vika aiheuttaa tuollasta?

uuskin laturi nii pirun kallis, 250e vaihtokamppeen hinta. ei opiskelijan tuloilla sellasia hankita :seina
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

mitempä sitä muuten testaa jos se on akussa kiinni? sillon se näyttää samaa lukemaa mitä akun navoista mitattuna. tyhjä käynnillä se tuon 1,6 volttia näytti.

kävin koeajollaki tänään, noin 2 kilsan lenkin heitin. lähtiissä akun navoista mitattuna oli 12.88v ja takasi hallille tultua oli 9.6v. ei lataa ei..

tuo motonetin laturi alkais olemaan inhimillisessä hintaluokassa
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

Ihan siitä akulta mittaamalla sen saa sittenki. 14.5 paikkeilla taitaa pajerossa olla akun navoilla kierroksilla.
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

Motonetistä vaan tilaukseen: näyttää maksavan 123,90 euroa + pantti (palauttamalla vanhan laturisi saat pantin hinnan takaisin) - tuskin sitä mistään paljon halvemmallakaan saa. Se ei ole paha hinta korjatusta laturista ja kestää todennäköisesti -87 mallisen auton loppuiän. Näkyi olevan kaksi kappaletta varastossa Motonetin nettimyynnissä eli Turun liikkeessä.
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

Laturin normaalituoton rajat on 13,6-14,4V ajossa. Kyä taitaa sun vaihtolaturis olla sökö, taisivat vedättää siä purkaamolla.
Se moottorin maadotus kannattaa välillä kyllä kattoo, tuppaa hapertumaan rungon päästä ja saattaa korroosio estää kunnon kontaktin.
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

Pääsulakkeet tsekattu? Ainakin pajerossa on lataukselle oma 80A sulake.
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

rattiakselin vieressä olevat sulakkeet katottu. muualta en ees löytäny sulakkeita?? missä ne isommat sulakkeet on?
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

Monissa autoissa ne isommat sulakkeet ovat siinä heti akun tuntumassa, kun akusta lähtevää + johtoa alat seurailemaan nin eiköhän löydy.
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

rupesi toimimaan ku laitto sen motonetin laturin paikalleen :driver
 
Vs: -87 TD L200 ei lataa

mehtis sanoi
rupesi toimimaan ku laitto sen motonetin laturin paikalleen :driver
Niinpä. Yleensä tuo käytetyjen osien on pientä itsepetosta. Osa toimii vasta "peruskorjauksen" jälkeen. Pitäisi olla hyvin perehtynyt tuotteeseen että voisi onnistua pitemmällä tähtäyksellä ::).
 
Takaisin
Ylös Bottom