-88 lanccu käy laihalla?

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Jep,eli huollon/v.v.filtterin asentamisen jälkeen kävin päästöt tarkastuttaan,tyhjäkäynnillä ok,paikallaan ku nostaa kierroksia niin käy hieman laihalla,eli luultavasti kuormalla käy koko ajan laihalla.
Syöttöö nostettiin 1,5%,enempää ei kuulemma saa ruuvattua.
Mitäs tolle vois tehdä "halvalla",koska kummemmin en käyttöautoon jaksa rahaa laittaa..

EDIT:Niin,ja kylmänä/ryyppy päällä pitää kierroksia antaa enemmän kuin ennen että jaksaa lähtee liikkeelle.
Ja kun lähtee/vaihtaa vaihdetta oli kone kylmä tai lämmin,niin "miettii" hetken ennen kuin alkaa kiihtymään,ja muutenkin hieman tukkoisen tuntunen.
 
No ei tässä kohtaa tule muuta mieleen kun ne kuuluisat alipaineletkut ja varsinkin se imusarjan letkulähdössä oleva tulppa.
 
korsma sanoi
ja varsinkin se imusarjan letkulähdössä oleva tulppa.
Mikä tulppa?
Pintapuolisesti tarkastettu letkut,näyttää olevan ok.
Toisaalta,onko varmaa että saa säädettyä seoksia tarpeeksi isolle,kun vakiokaasareissahan tulee aina jossain se raja vastaan,ja tuossahan on se filtteri..
En jaksais käydä kaikkea läpi jos ei saakkaan syöttöö tarpeeksi isolle.
Mutta luulenpa että jostain vuotaa,koska kuitenkin tukkonen jo lähdössä.
Pitääpä tarkastaa ku saa syylärin..
 
http://www.paskanmyivat.com/Lancer/VVfiltteri/photos/huohotin.jpg

ko. tulppa näkyy jopa kuvassa ;D imusarjassa 4.pytyn kanavassa. Näyttäs sulla siinä ainakin "hattu" olevan mut koitappa onko se kiinni kunnolla.
E. muistin kans, että omassa oli kaikki 3 tuohon myöskin kuvassa näkyvään (bensaletkun vieressä näkyy) muoviseen T-kappaleeseen tulevaa letkua kovettunut päistään täysin "hölöiksi"
 
Kiitoksia,pitääpä tarkistaa.
Kaippa se on vaihdettava nuo samantien,sama vaiva kun niitten tarkistamisessa..
Mitäs varten tossa i.sarjassa edes on tollanen "ulostulo"?
 
Doddiin..
Vaihdettu ap-letkut,eipä paljon auttanu,mut onpahan uudet.
"ILMIÖ" 1:
Mietti ennenkuin kiihty->syttyennakko poskellaan,nyt säädetty 10 asteeseen,luultavasti säädän lisää kunhan ilmiö 2 on korjattu.
"ILMIÖ" 2:
Käy liian laihalla (vieläkin)->AINAKIN huohottimen venalla tekemistä asiaan,gallun varaosamosasta toimiva tilalle.
Tosin eipä oo poissuljettu se Nikon ehdotus vedestä tankissa,mutta korjaan nämä ensiks ja sit hutkitaan lisää..

Ja vaikka letkut olikin pintapuolisesti kunnossa,niin melkein jokainen rikkoutu pois ottaessa.

MUTTA,toimii jo paljon paremmin,melkein kuin pitäiskin..
 
niitä alipaineletkuja EI PYSTY kunnolla tarkastamaan muuten kuin irroittamalla ne ja taivuttelemalla ne läpi. Monesti on paikoillaan priiman näköinen letku paljastunut täysin haperoksi kun sen ottaa käteen ja taivuttelee...
 
Ja vaikka vanha letku olisikin ehjä, se on tod.näk. päistä kovettunut ja takaisin pistettäessä ei ole enää tiivis.

Ainakin 4g13 koneelle 10 astetta ennakkoa on selvästi liikaa, kokeilun mukaan käy näteimmin ja kulkee parhaimmin ennakon ollessa jotain 5-6 asteen luokkaa, tehtaan suositus 4 astetta.
 
Niko Päivinen sanoi
Monesti on paikoillaan priiman näköinen letku paljastunut täysin haperoksi kun sen ottaa käteen ja taivuttelee...
Näinhän kävi suurimmassa osassa,nyt pitäis ainakin "muutaman" vuoden kestää,on hieman tuhdimpaa ja laadukkaampaa..
Aika heikkoja kyllä mitsujen ap-letkut,kun jo 17 vuoden päästä murtuu..

EDIT:Tässäkin oli 4 astetta,nyt tosiaan tuon verran ja vieläkin hieman miettii,mutta käyhän tää vielä laihalla,eli sit ku oon saanu seokset kuntoon niin sit vasta säädän "priimaks" ennakon.
 
Tuossa pari tuntia sitten tankilla ollessa tuli mieleen,että eipä ole kertaakaan muuten ollu sihahtanut tankki,eli luultavasti vuotoa jossain on,82,5% tod.näköisyydellä syöttöputkessa,kuten oli galluskin.
No,kävin hakeen tenttua,n.15min venailin ja ajoin n.15km,ja eipä kyllä vaikuttanu mitenkään.
Eli jos vettä olikin,niin eipä ole vaikuttanut.
Tällä hetkellä "ainoa" mikä sen voi aiheuttaa olis huohottimen vena,vaihdan v.loppuna.

Niin,ja siinä seoksia tarkastellessa mulle tokastiin että vaikkei olekkaan vielä hirveästi ajettu,niin voi olla jo niin kulunut kaasari,että tyhjäkäyntisuutin on riittämätön..
Voiko pitää paikkaansa,ku galluskaan ei ollu tyhjäkäynnin puolelt ongelmia,vaikka oli yli puolet enemmän kilometrejä?
 
Huomenna vaihdan ton venan,saas nähdä auttaako,

MUTTA,

tuli mieleen pitkästä aikaa (mietin kyllä tekovaiheessa,hieman unohtunu),että voiko toi v.v.filtterin "kotelon" jyrkkä kulma kaasarin päässä aiheuttaa niin pahaa pyörteilyä että sekoittaisi imusarjaan asti "tehtaan suunnittelemat" virtaukset?!
 
Enpäs tiedä auttoko venanvaihto,MUTTA..

Äsken töistä lähtiessäni (l.tila n.10astetta),ryyppy päällä ei mitään,yli 2tn kierroksilla alko nakuttaan..
Kun kone hieman lämpesi,niin nakutus poistui.

Johtuuko tämä PELKÄSTÄÄN siitä,että ennakko on vieläkin sen 10 astetta,vai onko jotain muutakin mitä pitäisi katsoa?!
Huomenna taas kerran säädätykseen,ja ajattelin samalla laskea tuon ennakon 6 asteeseen.
 
Taispa venan vaihto auttaa,eipä käy enään laihalla,nyt käy niinkuin pitäiskin.Vielä en laskenut tuota ennakkoo,jos käy hyvin näin,niin en laskekkaan.

Mikähän tuon eilisen nakutuksen olisi voinut aiheuttaa?

Niin,ja tänään teki jo kolmatta tai neljättä kertaa jälkikäyntiä (2-3kk/4tn km aikana),mistäs lähteä vikaa selvittämään?
 
jälkikäyntiä voi aiheuttaa väärä ennakko, karsta palotilassa, huonosti toimiva katkaisusolenoidi kaasarissa (se tyhjäkäyntipiirin katkaiseva), väärän lämpöarvon tulpat....
 
Niko Päivinen sanoi
jälkikäyntiä voi aiheuttaa väärä ennakko
Ennakkoohan tuossa on vielä aika reilulla kädellä,ja niinkuin tuossa edempänä kirjoitin,niin eilen nakutti kylmänä,eipä tehnyt sitä tänään.
Muuten ei ole nakuttanut,joten en ole laskenut sitä vielä,mutta kaippa sitä sit pitää laskee hetken päästä.

Katkaisusolenoidi (?),siis se joka on kierteillä kiinni siinä kyljessä/johon menee 1kpl s.johtoa?
Sama osa on varmaan tossa gallun kaasarissa,samoja kaasareitahan ne ilmeisesti on?

Karstasta en ole varma,tuota kun en polje.

Tulpat on oikeat,ja vähän aikaa sit vaihdetut (Hauska juttu sinänsä,että ollu 2 mopossa,kevarissa ja noissa kummassakin mitsussa samat tulpat..).

Uskoisin vian olevan tuossa solenoidissa,koska on tehnyt ennen "huoltojakin" tuota muutaman kerran.

Pitäiskö varmuuden vuoksi tarkastaa v.lukon pohja?
 
ei tarvitse tutkia virtalukkoa vielä, jos vikaa on, niin se luultavasti löytyy konehuoneen puoleisista liitoksista. Pistät kaverin puikkoihin kääntelemään virtavainta ja kuuntelet / tunnustelet itse konehuoneessa solenoidia: jos se naksuu avainta käännellessä, sen pitäisi olla OK.

En tiedä muuten lisäisikö imusarjan alipainevuotokin tuota jälkikäyntiä... eikös sulla ollu seokset laihalla muutenkin? Tutki (edelleenkin) ne letkut tarkkaan (irrota ja taivuttele) ja muut tiivisteet.
 
Joo,pitää tarkastaa toi solenoidi.
Seokset on nyt kunnossa,vika oli huohottajan venassa.
AP-letkuthan vaihdoin kunnollisiin,ja liitokset ovat 110% tiiviitä.
Muut tiivisteet on "tarkastettu" putsissprayllä,ja eipä kaasuanalysaattorinkaan mielestä missään vikaa ollut..
 
Colt ei ole koskaan edes meinannut käydä jälkikäyntiä laihasta seoksesta huolimatta... kylmänä on käynyt monta vuotta kyllä hieman koputtaen mut en ole antanut asian häiritä. Karstojen poistosta olen huolehtinut ;)
 
Enpä ole vieläkään muistanut vaihtaa tuota solenoidia,mutta jatkaa edelleen tuota jälkikikäyntiä,pari kertaa taas tehnyt.
Viimeksi tänään "nopean" käännöksen jälkeen kun sammutin niin örähti,ja jos oikein muistan,niin joka kerta hieman nopeemman ajon jäljiltä jos samantien sammuttaa niin jälkikäy..
Niin,ja senkin huomannut että jos starttaa lämpimän/melkein lämpimän koneen,niin ennen/vähän liikkellelähdön jälkeen t.käyntikierrokset ovat todella alhaiset.
Voisiko olla mahdollista että kaikesta huolimatta tuo vena jäis jumiin aina välillä?
 
Vieläkin unohtunut toi vaihto,tälläkin viikolla käyny pari kertaa tallilla..
Tuli eräästä muusta topicista mieleen,että mitä jos kone on niin karstainen että sen vuoksi rivakamman ajon jälkeen jälkikävisi?
 
Takaisin
Ylös Bottom