'89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Repl1c4

Volvo 850 T5 Sportswagon
Liittynyt
27 Tammikuu 2008
Sijainti
Lievestuore (JKL:n nurkilla)
Hyvää iltaa.

Poistakaa jos löytyy vastaava threadi, mutta itse en ainakaan löytänyt, vaikka monesti etsin...mutta asiaan.

Autoni oli alunperin '88 2.0i 8v -koneella pyörivä GLSi Galanti. Kerkesin n. 4500km ajella kunnes kytkin ja vaihdelaatikko korkkasi. Tilalle sitten löysin tutulta romuttamolta apparin puolen keulakolaroidun '89 GTi Galantin. Äitin kihlattu kävi siitä ensin hakemassa kytkimen ja lootan, mutta samana iltana soitin, että mitä koko roska maksaa. Hinnaksi tuli yhteensä 150€ (Ei paha). ---2 viikkoa eteenpäin--- Kaikki vermeet on vaihdettu, mutta kävi ilmi, että oikeanpuoleinen vetoakseli on ottanut "vähän" kipeää. Kumit rikki ja sisempi nivel särki, yksi laakeri on auton siirtelyssä johonkin hävinnyt.

Tänään sitten päivällä pyörin Jyväskylässä, ensin Varaosamaailmaan kysymään onko niveltä. "Ei oo... ulompi kumi on. Kysy Autobestiltä (merkkiliike)." Autobestille sitten kysymään akseli kainalossa. "Joo...kyllä täältä löytyy. Hintaan 232€ ja pitää tilata lentorahtina kun ei näyttäis olevan suomessa yhtään." En tilannut... Soitin tämän jälkeen Motonettiin, eikä ollut sielläkään, mutta kävi ilmi, että 92-93 1.6 Lancerissa on mitoiltaan sama ulompi nivel. Sisemmästä ei Mr. Motonet osannut sanoa.

Viisaammat kertokaa. Mistä siis tähän hätään vetoakseli tai pelkkä sisempi nivel? Kiinnostaisi tietää, että käykö jonkun muun Mitsun vetarit/nivelet? Käykö 4wd vastaavien vetarit etuvetoiseen? Ilmeisesti 8v -koneen vetarit ei käy. Itse en ole vertaillut, mutta "isot pojat" sano. Itse olen vasta oppimisvaiheessa tässä autotekniikassa, joten ei vielä tietotaito riitä juuri muuhun kuin työkalujen ojenteluun. :)

Jos jollain löytyy vetoakseli, josta saa olla vaikka ulompi nivel rikkipoikkisärki niin tarjouksia otan erittäin mielelläni vastaan. Kyseessä siis apukuskin puoli.

Kiitos jo etukäteen. :peukku

PS. Mitä 2.0i 8v -tekniikasta voi pyytää? Koneella ajettu n. 348tkm. Juuri vaihdettu jakopuolen hihnat yms. Ainoastaan siis vaihdelaatikko ja kytkin paskana.

EDIT: Lisäyksenä, että olen kyllä surffanut läpi purkaamoiden nettisivuja ja varaosa.fi -sivusto. Halvin oli taisi olla 125€. Tarkoituksena on vain, että saisi kyseisen "vian" korjattua mahdollisimman halvalla.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Olet siinä oikeassa että tuota kyseistä osaa on todella vaikea saada....Omaani vaihdettiin turhan takia moinen kun etsittiin eräälle tärinälle syytä, eikä muuttunut mikskään, luultavasti siitä olikin väljänä laatikon puolelta jotain. Noh, joka tapauksessa, mulla taitaa kyllä olla kuskin puolelta yks vetoakseli gti galanttiin, jossa ulompi nivel kolistaa. Mutta nyt kokemuksien perusteella se sisempi oli s kunnossa. Etsit varmaan siis tripodiyhdistelmää joka tulee akselin päähän?

Sitten kun se on keulakolaroitu auto, niin usein tosiaan niissä on noita niveliä paskana ja toinen mitä katsoisin on nokkapyörien kunto, omastani ja kaverin gti:stä oli aikanaan nokkapyörät säröillä ja kaverin auto oli varmasti ainakin mällätty.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

ONGELMA KUVATTUNA



Eikö tuohon saa pelkkää neulalaakeria vaihdettua? Tuntuu käsittämättömältä vaihdattaa koko nivel tai vaihtoehtoisesti ostaa uusi akseli. ???

"Noh, joka tapauksessa, mulla taitaa kyllä olla kuskin puolelta yks vetoakseli gti galanttiin, jossa ulompi nivel kolistaa. Mutta nyt kokemuksien perusteella se sisempi oli s kunnossa." Eikös sisemmän pitäisi olla kummassakin akselissa sama?

Nokkapyörät näytti olevan hyvässä kunnossa. Varmaksi en sano, koska en liiemmin niitä tutkaillut. Autoa ei ollut kovin pahasti kolaroitu = konepelti ja lokasuoja oli vielä ehjiä. Puskuri ja apparin puolen rengas oli taittunut alle. Nokkahihna, kiristimet yms. vaihdettu ent. "oikean" omistajan mukaan viime keväänä. "Löysin" hänet netistä ja kyselin autosta niin siinä yhteydessä kertoi. Sanoi myös, että "eli juu kone on muten hyvä kun vaan viittii kannen koneistaa ja tasapainoakselin hihnapyörää pyöräyttää 360 astetta niin johan kaikki pelaa :)". Tasapainoakselin hihnapyörähän liittyy koneen tärinään/heilumiseen, am I right? Ei se minun mielestä kyllä suurempia heilunut. Tuo kannen koneistamisesta mainitseminen viittaisi kylläkin seuraavaksi kertomaani vikaan.

Yksi vika ainakin on mikä pitäisi korjata. Kone tiputtaa nestettä. Siihenhän on kolme vaihtoehtoa, eikö? Vesipumppu, letku tai kansi. Kansi on vaihdettu ko. autoon 13tkm sitten, että se voi olla siinä se vika. Autosta/koneesta löytyi todella kattava huoltohistoria. Voin sitä kirjoitella tännekin jos jotakuta kiinnostaa.

Eräältä purkaamolta löytyi vetoakseli, mutta laittoivat, että ei ABS. En ole kyllä aiemmin kuullut, että niissä olisi mitään eroa? GTi josta kone otettiin oli ABS-jarruilla, mutta omassa gallussani ei ole. Käykö purkaamon ko. vetoakseli silloin?
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Niin sitä mää meinasin että se sisempi on tod näk sama....noita kumeja saa kyllä motonetistä....muistaakseni oli sama ku nelikossa, en nyt mee vannoo....enkä muista irrotettiinko se kupista mutta jos irrotettiin niin kaikki on kyllä tallessa, eikä uus kumi kuiteskaan pahaa tekis.

Mulla pitäis olla se akseli tuol jossai varastoituna...

Kuulostaapa helpon oloiselta "kuhan viittii kannen koneistaa" Noh se tp -akseli: Siellä on se öljypumpun akseli sitten väärällä kierroksella, sen takana on samalla akselilla välitettynä toinen tp akseleista. Ja se ei oo siis joka kierroksella oikein. Haulla lisää.

Ei siellä laatikon päässä oo mitään abs:n viittaavaa :)
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

oikean puoleinen etuvetari saattaa olla sama nelikos ja etuveto- GTi- mallis mutta vasemman puoleinen on täysin erilainen..

Se ABS:n hammaskehä on sielä vetonivelen ulommas pääs, eli siinä joka tulee pyörännapaan kiinni..
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Sain kuin sainkin ostettua nyt sitten koko vetoakselin. Aamulla soi puhelin, että pörssin ilmoituksen perusteella olisit vailla tällaista. Uudessakaupungissa sijaitseva purkaamo TH-Auto ja osa myi vetoakselin hintaan 85€ + mh-kulut. Eikai se nyt kovin paha ole. Kunhan saa auton kuntoon. Se pitäisi katsastaakin tämän kuun loppuun mennessä.

Sain selville myös sen mitä eroa on abs:n vetarilla ja normaalilla. Juurikin tuo mitä ylemmässä postauksessa sanotaan. :)

Jos kuitenkin löytyy joltain (esim. mystinengalant) se sisempi nivel niin olen halukas sopuhintaan sen ostamaan. Saapahan korjattua tuon rikkinäisen akselin. Jännä homma tuon kumin kanssa, että Hämeenlinnan Motonet sanoi, että ei ole sisempää kumia ollenkaan, mutta varmaan tarkoittivat omaa varastoaan, koska nettisivuilla se kuitenkin näkyy 3-4:ssä eri liikkeessä olevan hyllyssä.

Kannesta haluaisin tietoa, että mitä kannattaa vaihtaa samalla? Järkihintaan kuitenkin. Monia satoja ei ole varaa käyttää, enkä tiedä kannattaako kun koneesta ei suurempia takuita ole. Katselin vaan tuossa noita tiivisteitä, että motonetiltä ei löydy minkään liikkeen varastosta esim. yläpuolen tiivistesarjaa. Ilmeisestikään motonetin kautta ei saa tilattua mitenkään myöskään seuraavia:

KANNENTIIVISTE: 2,0 GTI Ei saatavana
VENTTIILIKOPAN TIIVISTE: 2,0 GTI Ei saatavana
VENTTIILINVARREN TIIVISTE: 2,0 GTI Ei saatavana
PAKOSARJAN TIIVISTE: 2,0 GTI Ei saatavana
IMUSARJAN TIIVISTE: 2,0 GTI Ei saatavana
ÖLJYPOHJAN TIIVISTE: 2,0 GTI Ei saatavana


Mistä yleensä GTi:hin saa erikseen tiivisteitä jos tarviisi? Taas tietämättömänä kysyn, että kattaako koneen täydellinen tiivistesarja kaikki nuo edellä mainitut? Tuolla ei kylläkään GTi-koneeseen ole ko. sarjaa.

Kannen koneistamisesta sen verran kysyisin, että minun tarvitsee ostaa siis "vain" tuo yläpuolen tiivistesarja, että saa kannen kasattua takaisin "oikein"? Kenellään tietoa mistä sen saisi hyllytavarana? Projektilla on sen takia vähän kiire kun se on lainatalli missä auto on ja kyseessä on käyttöauto. Kannen koneistaminen ei kuulemma Jyväskylässä Kantasella ole liian kallista. Kaveri arveli, että 20-40€ varmaankin ja olen kuullut, että siellä on osaavaa porukkaa. Kannen suoristamisesta kysymys: Voiko sen homman kusta? Pappani tänään mainitsi, että perhetuttu (alkoholisoitunut) kotikorjaamon omistaja oli hankkinut kannen suoristamiseen tarvittavan aparaatin. Epäilen vain siis ihmisen ammattitaitoa ko. asiaan, mutta voiko siinä kusta jotenkin, että onko väliä minne sen kannen kiikuttaa?

...taas kilometrin mittainen postaus. Pyydän anteeksi. ;D Toivottavasti joku jaksaa lukea. :peukku
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Saattais löytyä tuo sisänivel... +löytyy myös UUSI vetarin suojakumi
Muistaakseni AD-varaosamaailmasta sai koivusen kautta tilattua GTI:n yläpään tiivistesarjan ???
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

suosittelen että haet ne venttiilikopan tiivisteet mitsulta, ei maksa oikei hirveitä ja on sellasia mitkä varmasti sopii ja kestää siellä.. mun autoo näytti olevan suunnillee 50e, VK-tiiviste, tulpanreikien tiivisteet ( 4kpl), ns. "puolikuu" ja se täyttökorkin tiiviste..
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Mielellään luovun omastakin kun ei oo tuota kyseistä autoakaan enää.. :'(
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Mystinengalant ja Samix tarjouksia pikaviestitse tai miksei tännekkin. Halvempi tietysti voittaa. ;) Kummallakin nyt ilmeisesti sama osa on, eli sisänivel ja siihen kumi. Ulomman kumin kerkesin jo AD:lta tilaamaan hintaan 27€. :-\ Tai voihan sen jättää sinne eikä käy siellä ikinä...tai sitten ei. :p

Mitään hajua mitä tuo yläpään tiivistesarja maksaa? Tai mitä kannattaa maksaa. Motonet varmaankin halvin jos saisi sieltä??

mikki87 noiden lisäksi siis tarvitsisin vielä kannentiivisteen? Meillä on vaan Jyväskylässä aika sikakallis merkkiliike. Tai kai ne on kaikki.

Muistaakseni AD-varaosamaailmasta sai koivusen kautta tilattua GTI:n yläpään tiivistesarjan Kuka/mikä on Koivunen?

Haluaisiko joku kommentoida tuota kannen koneistamis/suoristamis-asiaa, että onko väliä missä/kuka suoristaa? Koska tämä tuttava olisi varmaan puolet halvempi.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Minusta varsinkaan 16V-kantta ei kannata ihan kyläseppien harjoituskappaleeksi antaa,voihan homma onnistua vaikka itse
tekemällä mutta on siinä pilallemenemisen vaara,helposti voi syntyä "viidenkympin säästöllä viidensadan vahinko"... :( :)
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

samitsu sanoi
Minusta varsinkaan 16V-kantta ei kannata ihan kyläseppien harjoituskappaleeksi antaa,voihan homma onnistua vaikka itse
tekemällä mutta on siinä pilallemenemisen vaara,helposti voi syntyä "viidenkympin säästöllä viidensadan vahinko"... :( :)

Iso kiitos. :peukku Kyllä vähän näin arvelinkin, että kannattaa suosiolla maksaa vähän enemmän. Noita kansia ei varmaan kovin montaa miljoonaa enää ole.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Repl1c4 sanoi
Mystinengalant ja Samix tarjouksia pikaviestitse tai miksei tännekkin. Halvempi tietysti voittaa. ;) Kummallakin nyt ilmeisesti sama osa on, eli sisänivel ja siihen kumi. Ulomman kumin kerkesin jo AD:lta tilaamaan hintaan 27€. :-\ Tai voihan sen jättää sinne eikä käy siellä ikinä...tai sitten ei. :p

Mitään hajua mitä tuo yläpään tiivistesarja maksaa? Tai mitä kannattaa maksaa. Motonet varmaankin halvin jos saisi sieltä??

mikki87 noiden lisäksi siis tarvitsisin vielä kannentiivisteen? Meillä on vaan Jyväskylässä aika sikakallis merkkiliike. Tai kai ne on kaikki.

Muistaakseni AD-varaosamaailmasta sai koivusen kautta tilattua GTI:n yläpään tiivistesarjan Kuka/mikä on Koivunen?

Haluaisiko joku kommentoida tuota kannen koneistamis/suoristamis-asiaa, että onko väliä missä/kuka suoristaa? Koska tämä tuttava olisi varmaan puolet halvempi.

Ei muista ulkoa mitä tuo tiivistesarja maksaa. Tosiaan jyväskylän merkkiliike (autobest) on suht kallis, eikä hinnoissa oo paljon neuvottelu varaa. Melkein kannattaa käydä varaosamaailmasta kysymässä paljon tuo kyseinen tiivistesarja maksaa. Koivunen on osien maahantuoja eli sieltä AD:lle sais tilattua tuon.

Juu, kannattaa kattoa vähän missä koneistaa kannen. Allekirjoittanut on käyttäny kansia hiomo Kantasella ja oon ollut tyytyväinen lopputulokseen. En tiedä onko hinnat muuttunu, mut joskus taannoin käytin kannen siellä, niin pesu+ koneistus oli 50€ tai jotain sinnepäin.

Jos tuosta nivelestä ja suojakumista 20€ sais, niin olis ihan jees. Kuljen päivittäin JKL:ssä töissä, et ne kulkeutuu mukana sinne asti.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

En jaksa lähtee kilpaileen. :D Jos toisella kerta on uus kumikin tarjota ja nivel + se kuppi siihen. Että se on sitten varmaan joka tapauksessa parempi. Sillä vanhalla kupillakaan ei varmasti mitään tee...


Joo ei kannata säästää väärässä paikassa, itekki aikanaan teetin korjauksia halpakalliilla....
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Ite ollaan haettu aadeeltä kaikki tiivisteet ja aina on löytyny parin pv toimituksella. Paikka siis seinäjoki, mutta sama kone.


Eikä nyt ollu niin pahan hintasiakaan tuola aadeellä
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Päivitetään...

Auto on tällä hetkellä ajokuntoinen. Pientä ja vähän isompaa säätämistä vielä. Hassu homma sikäli, että kerkesin tilaamaan sen vetoakselin niin tänään (tai siis eilen) oli baabba ja perhetuttava käynyt JKL:ssä Felkellä kysymässä vetaria. No olihan siellä, vaikka nettisivuilla ei ollut. Hinta olisi ollut 50€, mutta myyjä kertoi, että teilläpä saattaa olla jo käypänen vetari valmiina. Ottakaa tästä mitat ja verratkaa 8v-koneen vetariin. Se sitten kävikin sinne. :seina Ainakin se liikkuu sillä ihan moitteetta...ainakin vielä. :) Itse en ollut paikalla kun ko. asennusta tehtiin, mutta kuulemma mitoissa oli jostain kohdasta löytynyt 0,5mm ero.

Bensan syötössä on jotain häikkää kun ei kylmänä mene yhtään mihinkään. Lämmettyään rupeaa pikkuhiljaa menemään paremmin, mutta silti yskii. Varsinkin aluksi jos yrittää mennä kaasu pohjassa niin ei, vapauttaa pikkusen kaasua niin taas mennään vähän paremmin. Mistä johtuu? Kuvasin huonolaatuisen videon illalla testilenkin aikana. Jos siitä jotain osviittaa saisi, että mitä tarkoitan ja GTI-kollegat osaa varmaan sanoa meneekö se niinkuin pitäisi mennä. Videon pitäisi näkyä tuolta ---> http://www.youtube.com/watch?v=07VMkpjUbXI (Näköjään vielä heikompi mitä koneelta katsottuna. :-\)

Tuossa ei oikein kuule, eikä näe sitä nykimistä, mutta jospa joku ymmärtää mitä tarkoitan. Kiihdyttelyn tai normaaliajon jälkeen painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset seilaa vähän aikaa 1k-1,5k välillä n. 10-20sek jonka jälkeen asettuu normaalisti 1k:n tietämille. Tähän vinkkejä? (Tätäkin näkyy tuossa videon loppupuolella jos tarkasti katsoo.)

Ent. omistaja mainitsi myös, että tasapainoakselin hihnapyörää pitäisi pyöräyttää 360 astetta niin toimisi moitteetta. Kone ei paikallaan ollessaa tärise, mutta pienillä kierroksilla tulee sellainen tasainen jurina kaasua painaessa. Syynä tämä vai voisiko johtua "väärästä" vetoakselista?

Samix Hyvä homma. Esisopimus tehty. :) Miltä suunnalta kuljet JKL:ään? Olen ehkä tällä viikolla menossa käymään JKL:ssä, mutta viimeistään ensi viikolla. Pistä privalla puhelinnumero niin katsotaan tarkemmin.


EDIT: osku Kiitoksia tiedosta. Eiköhän nuo sitten JKL:n AD:ltäkin löydy. :peukku

EDIT2: Sen lisään vielä, että tuossa videossa tuo toimi harvinaisen "hyvin". Ja anteeksi kaikille, että puolet kirjoituksistani on off topiccia otsikkoon nähden.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Vetareissa on eroa GTi:n ja GLSi:n välillä ulommassa murroksessa, se on erikokoinen. (myös ulompi booritus voi olla).

Sisemmät murrokset käy keskenään ristiin. TS. Laatikon voi vaihtaa "lennossa".
E15 galantin vetari taas käy gti:hin kun isä äitiin, myös ulompi murros sopii.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Ainakin tuosta äänestä kuulee tosiaan sen et sulla on se alempi tp-akseli väärin, ei kannattas ajella silleen. Mulla on vanha N70:llä kuvattu video missä on täyskiihdytys kuvattuna. Täyskaasua tuolle koneelle on mun mielestä turha ainakaan antaa, se tukehtuu jos kaasun polkaseee pohjaan ennen kun on 5000rpm. Mulla tais kyllä siinä myllyssä olla aikalailla tehot tallella.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Päivitetääs tätäkin vähän.

Ensinnäkin suuri kiitos kaikille vastanneille! :peukku

Auto on nyt ajokunnossa ja toimii hyvin. Vetoja on niinku pitääkin. Olihan siinä säätämistä. Säädettiin syttyä niin ei mennyt millään kohdalleen ja käynti vaan huononi koko ajan. Insinööriopiskelijaystäväiseni siinä sitten pähkäile, että saattaa olla nokkien ajoitus päin pershettä. Niinhän ne olikin. Imunokka on 2 hammasta ylempänä. Seuraavana päivänä sitten otettiin koko jakopää auki. Laitettiin tasapainoakselin pyörät ja nokat kohdalleen niin johan meni syttykin kohdalleen. :) Tulppien vaihto oli myös ihan ajankohtaista. Ei ollut "ihan" uusimmat tulpat paikallaan.

Ainoat miinukset on, että ajon jälkeen käynti heijaa vähän aikaa 1100-1400 välillä. Siihen ei vielä syytä löytynyt. Toinen on vasta myöhemmin ilmennyt kolahtava ääni vasemman pyörän lähettyviltä. En osaa sanoa tuleeko konehuoneesta vai tuennan puolelta. Kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa kuuluu "klonk" kummankin alussa. Vetonivel se kuitenkaan ilmeisesti ei ole. Ideoita mistä voisi johtua? Vähän vaikea kylläkin täällä kuvailla varsinkaan kun tuo sanasto ja tietous ei ole ihan terävintä kärkeä. ;D
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Tyhjäkäynnin heijaamiseen voi olla yhtenä syynä ECUn resetoituminen, mikäli olette pitäneet piuhoja akusta irti.

Tuohon kolahteluun syynä voipi olla jumissa olevat jarrut. Ainakin itselläni on kumpikin etujarru vaihteeksi herkistelykunnossa ja pitävät pauketta toisinaan kiihdyttäessä, moottorijarrutuksessa ja kääntyessäkin toisinaan, mutta olen päättänyt odotella parempia kelejä niiden avaamista varten.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Heffu sanoi
Tyhjäkäynnin heijaamiseen voi olla yhtenä syynä ECUn resetoituminen, mikäli olette pitäneet piuhoja akusta irti.

Juu siis koneenvaihto suoritettiin. Kolaroidusta GTi:stä kone GLSi:hin. GTi Galantistahan on ollut akku pois siitä lähtien kun se on kolaroitu eli jotain kuukauden verran.

Tyhjäkäynti on säätämättä. Voisiko johtua mitenkään siitä? Tyhjäkäynti on vielä siellä 1300-1400 korvilla. Kovinkaan paljoa en autoista tiedä, mutta maalaisjärjellä ajateltuna voisiko olla mitään perää siinä, että "optimi"käynti olisi tuolla 1100, mutta ecu yrittää "väkisin" pitää sen siellä 1400 tienoilla? Kuulostaa varmaan typerältä pro-miehien korvaan, mutta tuollainen tuli mieleen. :)

Jarrujutusta tuli mieleen, että siihen vaihdettiin ko. kolariautosta jarrusälät. Levyt oli melkein uudet ja itselläni oli suht. loppuun kuluneet.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Repl1c4 sanoi
Juu siis koneenvaihto suoritettiin. Kolaroidusta GTi:stä kone GLSi:hin.
Kai olette sitten ecunkin vaihtanut?

~800 rpm pitäisi olla tyhjäkäynnin,kun kaikki on kunnossa ja ainoastaan ajovalot päällä sähkölaitteista.

Säätökään ei ole sitten pelkkää ruuvinkiertämistä,pitää myös sähköjen osilta tietää mitä tekee,HAKU auttaa loput.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

ST sanoi
Kai olette sitten ecunkin vaihtanut?

~800 rpm pitäisi olla tyhjäkäynnin,kun kaikki on kunnossa ja ainoastaan ajovalot päällä sähkölaitteista.

Säätökään ei ole sitten pelkkää ruuvinkiertämistä,pitää myös sähköjen osilta tietää mitä tekee,HAKU auttaa loput.

Juu, ecu ja johtosarja on myös (tietenkin) vaihdettu.

Tyhjäkäynnin säädöstä olenkin ennen tätä threadia jo ottanut selvää. :)
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Slider sanoi
Vetareissa on eroa GTi:n ja GLSi:n välillä ulommassa murroksessa, se on erikokoinen. (myös ulompi booritus voi olla).

Sisemmät murrokset käy keskenään ristiin. TS. Laatikon voi vaihtaa "lennossa".
E15 galantin vetari taas käy gti:hin kun isä äitiin, myös ulompi murros sopii.

Laatikon kyljessä on sama pooritus, mutta sitten itse murroksessa onkin eri kokoiset urat. Eli sisemmät murrokset eivät käy ristiin. Näin ainakin galant 2.0GTi 16v -89.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Auttakees ::) Minkäs kokoiset/pituiset pultit on vas.etu vetonivelen kannakkeessa ?
Pultit vain löystyneet ja kadonneet johonkin.
Pikkasen kolistelee nyt jos ajaa,kuvatus tietysti liitteenä :peukku
Autohan on 4x4 Gti 4ws -91

6226945.jpg
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Pultti on 10 mm ja pituus 41.5 mm. Luultavasti hienokierteinen kuten lähes kaikki Mitsun pultit tämän kokoisena. Kannakkeen ja lohkon väliin tulee toisen pultin alle holkki koska kierteet lohkossa eivät ole samassa tasossa.
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

Tänks :) mutta kannake on muotoiltu siten että eivät ole samassa tasossa.
10mm tiesin mutta pituus oli epäselvä.Kiitoksia vaan.Motonettiin kohta joska vaikka löytyis pultit.
Metaplan paras mutta lauantaisin kines.

edit: Vidun Moponetissä mitään ollut,vain normaali pultteja :seina
 
Vs: '89 Galant GTi 2.0i 16v DOHC Vetoakselit / nivelet

samisami2 sanoi
Laatikon kyljessä on sama pooritus, mutta sitten itse murroksessa onkin eri kokoiset urat. Eli sisemmät murrokset eivät käy ristiin. Näin ainakin galant 2.0GTi 16v -89.

Tuli vaihdettua tuosta GLSi:n murroksesta neulalaakerit GTi:n murrokseen ja tuli hyvä. Ei täristä enään yhtään.
 
Takaisin
Ylös Bottom