-89 lancerin mankan vaihdossa pulmia..

T

t252pe

Guest
elikkäs haluaisin vaihtaa autossa olevan jvc toiseen jvc:hen koska nykyisessä ei ole cd aukkoa muuta kuin vaihtajan muodossa peräkontissa.. aijon ottaa vaihtajan pois kokonaan ihan turha vehje.. no aloitin hommat pienen tutkinnan jälkeen tulin tulokseen et enköhän itse tästä selviä.
no kytkennät väri väriin ja loput saman alle. :) minkä jälkeen tuloksena et mankka lähtee päälle mut ääntä ei kuulu..
kokeilin irtonaisella kaiuttimella jokaista kaiutin lähtöä mut ei pihaustakaan vaihdoin kaiutinta eikä sittenkään.. mikä juju tässä nyt vois olla?? kerrankin on niin päin et mankka toimii mut ääni ei. kun aikaisemmissa "hifi" asennuksissa on ollu niin etten ole meinannu saada mankkaa toimiin..
 
Vs: -89 lancerin mankan vaihdossa pulmia..

Oletko varma että se soitin on ehjä? Mulla oli soittimen kans sama ongelma, vika oli että soittimesta oli pääteaste rikki. Uusi maksoi jotain kympin luokkaa + postiennakko toisen kympin
 
Vs: -89 lancerin mankan vaihdossa pulmia..

eli vanhasta lancerista se on otettu mut eihän sitä koskaan voi olla varma onko se menny tässä vuoden sisään rikki..

olin taas tallissa tutkailemassa tilannetta eli autossa on nyt jvc:een kasetti soitin mikä pitäis vaihtaa saman merkkiseen cd soittimeen.. ero cd versiossa kasetti versioon on että kasettimallissa on kaksi kapeaa liitintä ja cd mankassa yksi vähän leveämpi..
cd mallia en saanut toimiin vaikka kuinka kokeilin mutta vanhan kun laitoin takaisin pelittää heti voisiko siellä olla jokin kytkentä juttu mitä en vaan ole tajunnut?? siellä on valmiiksi joitakin apiko liitäntöjä tehty.. ihmettelin että kaiuttimelle lähtevän harmaan parin toinen piuha on jaettu kahdeksi?? mikä mahtaa olla tarkoitus? tuskin nyt kaiutin kolmea piuhaa tarvitsee..

vai onko tosiaan niin että soitin on menny paskaksi..
 
Vs: -89 lancerin mankan vaihdossa pulmia..

Jos on piuha jaettu kahdeksi niin voi olla asennettu samaan piuhaan useampi kajari. Väärillä kajareilla voi ainakin saada sen pääteasteen rikki, autosoittimeen kuuluu 4 ohmiset kajarit. Jos soittimeen syttyy valot ja kaikki napit toimii siten että näytöllä näkyy tarkoitus kun painelee nappeja ja säätää ääntä niin näkyy näytöllä, mutta kajareista ei kuulu mitään, vaikka ne on kytketty, niin voi olla tosiaan se pääteaste rikki. Mulla ainakin oli mp3 soittimesta. Vaihdoin uuden pääteasteen niin alkoi toimia. Jos esim. soittimen heräte on kytkemättä niin soittimeen ei syty edes valoja
 
Vs: -89 lancerin mankan vaihdossa pulmia..

Kuullostaa siltä, että soitin on hajonut. Ja hajoaa uusikin, jos et näytä kytkentöjä ammattimiehelle.. Ei kannata uhrata kovinkaan montaa soitinta, jos ei VARMASTI tiedä mitä tekee.
ps. maadoita soitin erikseen kunnolla, siellä vakiojohdoissa ei ole maadoitusta laisinkaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom