-89 Lancerin nykiminen

-Mikkeri-

New Member
Liittynyt
15 Kesäkuu 2008
Elikkäs, ostin tossa viime tiistaina -89 Lancerin, toimi nii perkeleen hyvin ostaessa, meni päivä nii auto alkoi nykimään. Vaihdoin Ilmanputsarin, Bensansuodattimen, virranjakajan kannen + Pyörijän, Tulpat, tulpanjohdot ja puolan. Kylmänä toimii jonkin verran paremmin, mutta sitten kun lämpiää nii alkaa hirvee nykiminen eikä auto pysy käynnissä.
Missä vika ?
 
Vs: -89 Lancerin nykiminen

ruisku vai kaasari? vaikuttaa mistä lähtee ongelmaa etsimään ;D ;D
 
Vs: -89 Lancerin nykiminen

epäilen että ryyppy jää päälle,se kun on melko yleinen vikapesäke noissa kaasareissa.eli kato onko läppä täysin auki kun kone lämmin. ;)
 
Vs: -89 Lancerin nykiminen

ja sit ne perinteiset alipaineletkut kannattaa katsoa läpi, tai miksei vaikka saman tien uusiakin :)
 
Vs: -89 Lancerin nykiminen

Tuntuu vaan jotenkin että se on virtapuolella. Eihän virranjakajan sen akselin väljä kuulu olla? Jakajasta rupes kuuluun hirveetä meteliä kun se hakkaa näköjään kanteen, eli se virranjakaja kannattais varmaan seuraavaks uusia.
 
Vs: -89 Lancerin nykiminen

no juu jos kerran kovasti väljää jakajassa,sillon uusiksi.MUTTA MUTTA jos jakajan akselissa ei pahemmin väljää niin vaikka pyörijä ja kansi vaihdettu uusiin niin onko VARMASTI sopivat??? näissä kun tarvike osat on sitä sun tätä,ja välttämättä ei sinnepäinkään mitä kuuluis olla!

ja miksi tää jakaja ois väljä vaan lämpimäs koneessa ::) ??? ??? ::)kuten aikasemmin kerroit että kylmänä toimii miltein ok ;)

ps. onhan näillä 89 malleilla jo ikää,mutta ekan kerran kuulen että jakaja ois noin väljä :seina
ja itellä reilut 20 lanceria ollu ja menny ja melkein kaikki yli 300tkm ajettuja
 
Vs: -89 Lancerin nykiminen

No se voi kyllä olla että ei se siitä johdu. Noh, huomenna tulee ammattimies kattoon sitä, itelle riittää ihan just :D Auto toiminu 5h ja ollu mulla viikon :seina
 
Vs: -89 Lancerin nykiminen

Itellä kans pientä nykimisongelmaa, lähinnä ihan pintakaasulla. Jos polkasee kaasua niin lähtee nykimättä kiihtymään ja toimii taas hetken ok. Autona ihan -89 1.3 karvalakki "special" tarroilla (karseen rumat).
Sitä miettiny alkaisko kaasarin kalvo olla vaihtokunnossa tai jos jotain roskia olis päässy kaasarille. Äidillä kun aikoinaan oli Mazda 323:ssa kaasarissa roskia jotka aiheutti nykimistä, kävi huollossa ja mainitsi asiasta, naureskelivat vaan että ei voi olla, koittivat kaiken mutta eivät huomanneet nykimistä (joka tuli ihan ajaessa, ei tietenkään parkissa kaasutellessa). No isähän sitten putsasi kaasarin, olihan siellä koivun norkkoja yms kun auto koivun alla oli yleensä parkissa.
 
Vs: -89 Lancerin nykiminen

No sitähän on koitettu kyllä... Pitää varmaan jatkaa harjottelua enempi.
 
Vs: -89 Lancerin nykiminen

Jos nykii ainoastaan pintakaasulla/tasakaasulla, niin 99% todennäköisyydellä virranjakajan alipainesäätimestä kalvo hajalla.
Omasta Lancerista (-89, 1.5 kaasari) vaihdoin ensin kaikki sähköosat, mutta ei vaikutusta. Syttyennakkon ja seokset säädin kohdalleen -> ei muutosta.
Kun konerempastakin vain 10 tkm aikaa, jolloin myös kaasari tuli putsattua ja kaikki alipaineletkut uusittua, alkoi tulla tikkuja kynsien alle :seina.

Alipainesäätimen olin jo unohtanut, kun aiemmin Mitsu-huollossa ollut kaveri muisteli, että alipainekalvon hajoaminen on ollut kaasari-Lancereiden tyyppivika. Varastoa kaivamaan ja vasta neljännestä jakajasta löytyi ehjä kalvo! Jakaja vaihtoon ja tasakaasunykiminen saman tien poissa. :peukku

Tuohan on helppo testata: virranjakajan kansi pois, alipaineletku kaasarin päästä irti (siis se jakajaan menevä :p), ja letkua imemään ;D. Imemällä pitäisi säätimestä jakajaan tuleva tappi liikkua ja jakajanpohja kääntyä.

HUOM! Ja kalvo on ehjä ainoastaan silloin, jos imetty alipaine ei katoa itsekseen!!
 
Vs: -89 Lancerin nykiminen

Olipa hyvä ohje. Ite en tosin oo mikään autonkopaaja joten onnistuukohan :D
Ei toi nykiminen sinänsä muuta ku vähän ihmetyttää, sen verran pientä. Pitää toki vinkkiä koittaa jos jaksaa/muistaa joku päivä.
 
Takaisin
Ylös Bottom