-90 gti dyna-4 galant hyytyi

Eikä kannatakkaan, se ei ole missään yhdessä vastuksessa, vaan jossain noista prommipiireistä.. (tai sitten siellä on yksi ainoastaan)

Ainut mitä sille pystyy tekemään juottotaitoinen sälli ilman erikoisempia työkaluja, on vaihtaa ne elkot mitä tuolta löytyy hieman tuoreempiin. :)
 
No onko noi kolme konkkaa vuotanut allensa ?

Esimerkki:

http://www.full-boost.net/vr4/electronic/ecu/images/P1010132.jpg
 
ei näyttäs olevan konkat vuotanu.en voi kyllä varmaks sanoa ei oikein niitten alle nää.

mulla meni aikasemmin jakosuotimista konkat niin ne turpos niin paljo että hajos se muovi ympäriltä,nämä ei näyttäs olevan turvonneet.

mikä noista on prommipiiri tai elko? ???

ps:ei toimi tuo linkki ainaskaan mulla
 
nyt toimi toi linkki.ei mulla mitään tommosta möhnää näy tossa pinnalla.

mikä osa sitä bensapumppuu ohjaa.osais etes oikeesta kohasta katella tätä ecua näkyskö mitään.


http://i70.photobucket.com/albums/i111/jamppu_/ecu.jpg

tossa ecu isompana.

niin ja käyneekö tuon tilalle se paksumpi malli tosta ecusta?
 
Jos ei ole konkat vuotanut alle, niin lähtisin kyllä etsimään vikaa muualta !

Onko sulla ajonestollista varashälyytintä ?
Ootko koskenut ennen vian ilmentään konehuoneen liittimiin ?

Mitkä on nyt ne tarkat oireet `?
 
elikä auto lähtee käyntiin.mut sammuu alta 5s.rele toimii niin,että virrat päälle niin toinen rele naksahtaa päälle sit ku starttaa menee toinen päälle,sammuu ku lopetta starttauksen.toinen rele pysyy kokoajan päällä.ei anna virtaa pumpulle ollenkaan ku on virrat päällä.sillon tulee virta ku starttaa.

tossa on ekalla sivulla toi samixin juttu,joka on ihan samanlainen.

ei hälytintä

onko se muuten niin,että jos rele on rikki,niin se ei raksu ollenkaan?tai jompikumpi ei raksu.
 
Siis relehän voi pitää napsetta, mutta se ei sitä silti tarkoita että se saa aikaiseksi suljetun virtapiirin.. jos esim ne toisiopuolen koskettimet on hapettuneet, niin sähkö ei kulje.. vaikka ensiö saisikin kiskastua ne yhteen..

Ja elkot mistä aikaisemmin puhuin, on juurikin konkkia.. (ElektroLyyttiKOndensaattori)
 
tossa kuva konkan juuresta.kyllä se näyttää sittenkin vuotaneen.

http://i70.photobucket.com/albums/i111/jamppu_/IMG_0069.jpg

ps:en olis älynny ellei muuan tyyppi täältä ois laittanu mailii ja sanonu missä on vika ;)

tota ruskeeta mikä on tossa 1c104 ympärillä ei nää silmällä.mut kameralla menee ihan tommoseks ruskee keltaseks ???
 
Ei näytä ollenkaan pahalta. Konkkien irrotus ja putsaus -> uudet konkat niin vois toimia taas 15 vuotta ;)
 
Ois kyl oikeestaa itekki voinu vaihtaa GTi:hin noi konkat.. nyt kun se ois viel pois ajosta.. toisaalta, eipä siinä kauaa mee kun ite tekee.. :)
 
Vs: -90 gti dyna-4 galant hyytyi

Dyny ei vieläkää starttaa (tämä ei siis juttusarjan alkuperäinen keskustelun aihe, vaan toinen dyny)

Ecun konkat vaihdettu 2 kertaankin jo.. edelleen check engine valo ei vilahdakaan kun virrat kääntää ON-asentoon.
Laina-eculla auto starttaa kuin palmun alta...Eli ecu vika vaiko pystyykö MPI rele tähän vaikuttamaan?
Voiko eculle enään muuta tehdä?
 
Vs: -90 gti dyna-4 galant hyytyi

Onko ecussa eprom?

Eiköhän se vika ole ecussa kerta toisella eculla auto toimii.
 
Vs: -90 gti dyna-4 galant hyytyi

Slider sanoi
Onko ecussa eprom?

Eiköhän se vika ole ecussa kerta toisella eculla auto toimii.

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/dyny/ecu/ ei ole prommia.. kuvat ennen korjauksia
 
Vs: -90 gti dyna-4 galant hyytyi

Taidan tänään vähän mittailla piruuttani:

If what gets power? If the ECU is getting power on 102/107 but doesn't turn on the CEL, it's bad.

Somewhere around here I posted how/what goes on to turn on the ECU. Here it is:

No CEL during the first five seconds after you turn the car on indicates that the ECU isn't powering up.

Make sure you have 12v at the MPI fuse on the positive battery terminal?
Then check to make sure you get 12v at pin 103 on the ECU. It comes from the room fuse #19 next to drivers left foot.

The ECU expects to get 12v at pin 110 from the ignition switch when you turn it to run. In response it will pull ECU pin 63 and 66 low to turn on the MPI relay. The MPI relay then applies 12v to ECU pins 102 and 107 and the ECU if it's working correctly will boot up, turn the CEL on while the rest of the dash lights go through bulb check and then turn the CEL off.

If you don't have 12v at pin 10 of the MPI relay the ECU will not power up. If you don't have 12v on pin 103 for backup power the settings for long term variables like fuel trims will reset each time you turn the car off.
 
Vs: -90 gti dyna-4 galant hyytyi

Harri K sanoi
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/dyny/ecu/ ei ole prommia.. kuvat ennen korjauksia
Joo, mietin että jos se olisi jotenkin korruptoitunut niin voisi olla senverran äly kateissa myös että CE valokaan ei syty.
 
Vs: -90 gti dyna-4 galant hyytyi

Uudemmassa galantissa kyllä ainakin jos CE ei pala kertoo että on jo major malfunction numnut. :D (Ja tyyliin ekana ketjussa)
 
Vs: -90 gti dyna-4 galant hyytyi

Eniten ihmettelen mitä ois voinu tapahtua. Monikin on tuota boksia katsonut ja todennut että todella hyvännäköne dynyn boksiksi, konkkien vuoto lähes olematonta.

Viimeinen kerta kun ko. boksi on käynyt tapahtui seuraavaa:
oisko ollut helmikuu 2011 käynnistin auton apuvirralla kun oli syksystä asti seissyt lumikasan alla. Käyntiin lähes kuin palmun alta. Auto kävi tuon vajaan tunnin ja ajelin hetken takapihalla sillä että jarrut yms avautui täysin. Siirsin takasin säilytyspaikkaan ja sammutin. Huomasinkin että jäi vähän "vinoon" auto ja päätin käynnistää uudelleen niin tapahtui seuraavaa: NAKS ja virrat katos kokonaan kojelaudasta, merkkivalot eikä mikään palanut. Ajattelin et hetkonen ja avasin konepellin ja liikautin akkukenkää joka oli löysällä ja kuulin et virrat tuli takas. Auto käyntii normaalisti ja siirsin sitä vielä.
Tämän jälkee meni 2kk:tta ja taas oli aika siirtää autoa niin eipä enään lähtenyt millään käyntiin ja tässä tilassa ollaan. Ihmettelen mikä olisi "ohjelman" hajoittanut.
Lainaboksil tosiaa lähti käyntiin silloin sitte heti kyllä.
 
Vs: -90 gti dyna-4 galant hyytyi

"korjattu" ecu testattu toisessa autossa, ja ei toimi siinäkään...eli kaput se on...
"uuden" etsintään...
 
Takaisin
Ylös Bottom