-91 GTiLancer PA-pumppu ong.

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Nyt tarvittaisiin apuja ohtsikon mukaisessa mitsussa...

Vaimo rupesi valittelemaan, että bensan haju tulee koppiin... Varsinkin kun rajummin :mad: kiihdyttää... ???

Eikun kokeilemaan ja lopulta selvisi: kun kattoluukku oli auki tuli koppiin alipaine mikä veti ilmaa takapenkin alla olevan "luukun" kautta (minkä alla tankin anturi on).
Sitten teippasin luukun roudarilla hyvin kiinni ja haju katosi.

Mutta koska haju oli ajoittain todella voimakas päätimme vaimon kanssa, että korjaan vian :p

Tankki tyhjäx ja pois --> tankki pahasti ruosteessa. ja kaikki ruiskupumpulta lähtevät putket myös. ja laippa minkä alla pumppu on. Eli joka paikka :mad:

Kosteasta läiskästä päätellen vuoto on laipan ja tankin välistä... ehkä myös lähtevässä putkessa.
(3 putkea, miksi. ja yhdessä "sulku venttiilejä" kaksi???)


Mutta koska nuo putketkin on pahasti ruosteessa ei niihin oikein voi luottaa...
Uusi pumppu... (jos ei kallis ::) )

KYSYMYS: tuleeko uuden pumpun mukana tämä laippa missä putket on kiinteinä?
vai tuleeko pumppu laippaan erikseen.
mahtaako laippaa saada jostain?

ja... uskaltaako niihin putkiin luottaa jos niitä ei uusi...
Jos vain tiivistäisi laipan.


Huomenna soittelen ympäriinsä ja tulen viisaammaksi.
Mutta monella varmasti on kokemusta pa-pumppujen tiimoilta.
jos joku vain jaksoi lukea tämän ja vielä vastata.
kuviakin otin kun saisi ne nettiin...

kaikki vinkit tulisi tarpeeseen, kiitoksia jo valmiiksi

Mika
 
ei tartte ostaa ainakaan alkuperäis pumppua: n.750€ ja koko tankki missä pumppu tietenkin mukana: 1000€
 
hmm... omaan C62 koppaiseen lankkuun bensapumppu maksoi 65€, oli tosin tarvikeosa...
 
Oliko ehkä kyseessä kaasari mallisen pumppu?

Kysyin myös tarvike pumppua:
Heillä ei ollut mitään kirjaa mistä näkisi millainen pumppu tälläisessä mitsussa on.
Jos kyseessä olisi Boschin pumppu niin vanhaa mallina käyttäen saisi uuden.

Mutta tuskin on Boschilainen... denso ehkä ???

Laipan pultit on niin ruosteessa etten uskalla avata...
 
Juu, kaasarivanhus oli kyseessä. Pikkuisen eroa oli alkuperäiseen verrattuna, putkien kohdat olivat hiukan eri kohdissa. Niinjuu, siitä en tiedä onko kaasarin ja ruiskun pa-pumpuilla eroa.
 
Sain kuin sainkin laipan irti. Hyvillä siirtoleukapihdeillä kiinni mutterista ja tadaaa! :D

Tietysti rostoffia rutkasti!

Mahtaisiko olla mahdollista uusia lähtö ja paluu putki...
Eli rälläköidä vanhat pois ja hitsata uudet tilalle...

Aika monta mutkaa putkissa on niinkin lyhyellä matkalla...

Mielipiteitä, kiitos :)


lisäys: samalla tuli "korjattua" pumpun maadoitus, joka myös mainittiin tuossa aikaisemmassa P-A pumppu ongelma aiheessa : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=2899.msg21386#msg21386
 
Takaisin
Ylös Bottom