-91 Lancer 1.5Glxi hyytyy kiihdyttäessä

C

c1150

Guest
eli ihan samat viat kuin aiheessa http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7651.0 eli oisko se vika sitten polttoaineen saannissa?

Bensansuodattimen vaihdoin, tarkistin sytytys ennakon ja tein vikakoodin lukijan, jonka mukaan kaikki ok. Voiko ton koodinlukijaan sit luottaa, et ei olis esim. ecu tai ilmamäärämittari rikki? Ecu vaihdettu uutena osana 2 vuotta sitten (kuitissa lukee säätöyksikkö mut sama laite kai..) ja virranjakaja vuosi sitten.

Takki vuotaa ilmeisesti hiukan, koska täyteen tankatessa ohjaamossa tuoksahtaa bensa. Täyttöputki ei kuitenkaan ainakaan vuoda ja muuallakaan putkissa ei näy vuotoja, voisiko tankin oleva "reikä vaikuttaa noin paljon auton toimintaan? Laittamassani linkissä puhutaan imutken sihtipussista, missä kohti autoa se sijaitsee??

Kysykää ihmeessä jos jokin asia jäi epäselväksi ja vastailkaa ihmeessä jos on pienikin aavistus viasta, Kiitos jo kaikille etukäteen!!! :peukku

Meinaa nimittäin mennä hermot ton romun kanssa ja merkkiliikkeeseen ei opiskelijabudjetilla ole varaa mitsua viedä :seina :'(
 
Mitä tarkoittaa tuo että ecu on vaihdettu uutena osana? Onko siis tosiaan ostettu uusi, vai onko kyseessä purkamolta ostettu osa? Jos purkamo-osa, vika on todennäköisimmin ecussa. Jos taas ihan uusi, olisi mielenkiintoista nähdä, missä kunnossa täysin käyttämätön vuosia hyllyssä seissyt ecu on.... ::)
 
Esku sanoi
Mitä tarkoittaa tuo että ecu on vaihdettu uutena osana? Onko siis tosiaan ostettu uusi, vai onko kyseessä purkamolta ostettu osa? Jos purkamo-osa, vika on todennäköisimmin ecussa. Jos taas ihan uusi, olisi mielenkiintoista nähdä, missä kunnossa täysin käyttämätön vuosia hyllyssä seissyt ecu on....  ::)

Kyllä ecu oli ilmeisesti ihan uusi osa, jonka edellinen omistaja osti (kuitin mukaan hinta 1300€ ja risat!!). Käytin autoa merkkiliikkeessäkin korjattavana ku en itse enää keksinyt vikaa (putsailin tankit jne.). Korjailivat yhteensä 6,5 tuntia (onneksi veloitus "vain" 3 tunnista), eikä vikaa löytyny. Onneksi sain vaihdettua auton pois viallisena, vielä kohtuu hyvällä välirahalla!! Täytyy sanoa et eipä ole ennen mihinkään autoon syntyny tällasta vihan tunnetta!! Autosta eroon pääsyn jälkeen olen yöni saanut nukutuksi paljon rauhallisemmin :D

Suosittelen kaikille samanlaisen mitsun omistajille auton myymistä/lahjoittamista ;)
 
Mites ESKU,toi konkka vaikuttaa?
Ku mullakin on tossa pientä hyytymistä kun alottaa kiihdyttään,se tosin häviää (ja tämä voi johtua huollonkin puutteesta..) kun on hieman saatu vauhtia "lisää"..
Meinaan siinä jakajan kyljessä olevaa (puolalle tarkotettu) jonka pitäis poistaa käyntihäiriöit jne..

Eihän konkkien pitäis mennä miksikään MUTTA..
 
ST sanoi
Ku mullakin on tossa pientä hyytymistä kun alottaa kiihdyttään,se tosin häviää (ja tämä voi johtua huollonkin puutteesta..) kun on hieman saatu vauhtia "lisää"..

Sullahan on Lancerissa kaasarikone?
Ettei johtuisi pienillä kierroksilla "ötköttely" laihasta seoksesta? Onko seos säädetty vapaavirtaussuodattimen asennuksen jälkeen?
 
Kaasari kaasari..
Eipä oo seosta vielä säädetty,viikonloppuna menos tekeen "perushuollon",jonka jälkeen vasta käytän mittarilla.

Mut oma arvio olis että käy liian rikkaalla,kun lämpimällä koneella "polkasee" 2t tai yli kierrokset,päästää kaasulta niin ampuu vaimeesti.
Ja toisaalta tuntuu niin tukkoselta,et enpä senkään puolesta usko et kävis laihalla.

Niin,ja kun ton filtterin vaihdoin,niin tuntu et se vanha putsari ois uinu bensas,sen verta rupes hetkes jo tallin nurkaskin haiseen..

EDIT:Niin,tulipahan mieleen että tekihän se originaalifiltterilläkin samaa..
 
Eipä sen konkan pahemmin mitenkään pitäisi vaikuttaa, paitsi että katkojan kärjet ottavat kyytiä, jos se on hyytynyt. Tai jos se on oikosulussa, niin sytytykselle käy kummia... voihan tuon mitata. Tai ryöstät naapurin ladasta toisen ja kokeilet sillä.
 
Esku sanoi
paitsi että katkojan kärjet ottavat kyytiä, jos se on hyytynyt.

Tai ryöstät naapurin ladasta toisen ja kokeilet sillä.
Niin,en oo vielä kattonu,mutta onko tässä muka kärjet?
Jos ei tässä kärkiä ole,niin heitän sillä konkalla vesilintua..

EDIT:Huh,ei oo kärkiä,josta seuraakin kymysys mitä se konkka siinä tekee?Jos sillä olis toimintaan parantavaa vaikutusta,niin eiköhän sellainen olis galluskin..Jotain keltasta "putua" näytti olevan jakajassa,mutta ei näyttänyt että olisi tullut hapettumasta.?No,pitää huollon jälkeen kattoo tekeekö vielä samaa.

RAXU:Olikos sulla siinä matukassa kärjet?
 
Aikoinaan oli Mazda joka hyytyi totaalisesti kun tämä jakajan vieressä oleva konkka päätti hajota. Korjaamokaan ei asiaan osannut mitään sanoa, pari tuntia tutkivat tuloksetta ja onneksi sitten maksuttakin.

Asia korjaantui kun sain vinkin kokeilla toisella konkalla, hain romikselta osan, paikallinen mazdaliike tilasi saksasta uuden mutta toimitus kesti kuukauden eikä ollut aikaa odotella
 
Niinpäjuu.. eihän niissä taida kärkiä olla. Eipä ole minkään sortin kokemusta kaasarimitsuista. Ne on ihan liian yksinkertasia ;D
 
Eipä ollu mitään vaikutusta konkalla..
Mut nyt rupes kulkeen todella huonosti..
No,huomenna tarkastaan seokset.
 
Totta tuokin,mutta en usko että tässä vuotaisi tankki,tosin en ole vielä tyhjentänyt sitä..

Olikos näin vanhan mallin säiliös vielä karkeasuodatinta?

Muistanko oikein,eikös tentun tankkiin laitolla päässy hetkeks ongelmista eroon,sillähän tuon helpoiten testais.
 
Voihan se olla, että kaasarissa on tippa vettä... se tippa jos "hytkyy" siellä tyhjäkäyntisuuttimen suulla, niin se alkaa seosta ärsyttämään. Kahdessa kaasarivehkeessä ollu tämä ongelma. poistuu tentulla, jos ei oo katalasaattoria. Sellasella ihmeaineella, jos on. ihmeainetta saa "asiantuntevista myymälöistä"...
Ajatella, yksi pieni tippa vettä joka ei mahdu pieneen reikään, mutta menis kyllä sinne suurempaan, jos vain löytäis tien ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom