-93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

pena

pajero 2.5tdic 1993
Liittynyt
20 Marraskuu 2009
Sijainti
hämeenlinna
Potilas siis 2.5tdic 1993 pajero ja uus kytkin laitettu mutta tyhjäkäynnillä pitää kauheeta rötkotusta ja kun painaa kytkimen melkein pohjaan ääni loppuu. Voisko olla painelaakerissa jotain vikaa vaikka sekin on uus? Tamgearsin paketti kyseessä ja luistaakin vedätyksessä joutu syötöt pudottaan normiin niin loppu luistaminen. Tarkotus vaihtaa toinen kytkinpaketti mutta heti ei ole aikaa ja olis kiva tietää ton äänen syntyperä.
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

muitaakseni levyn saa myös väärin päin,voisko nii olla?
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

Jotkut painelaakerit näkyy pyörivän kokoajan asetelman mukana, joten tässkin voi olla kyse siitä.
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

Muutama ihan perus kyssäri aluksi,tulihan asetelma varmasti putsattua rasvoista,ja samoin vp,sekä myöskin hiottua,onko entinen kytkin luistanut,jos niin tarkistitteko vp:n kunnon?
Levyä ei muistaakseni ainakaan 1gen:issä väärinpäin,se booriholkki ottaa kiinni vauhtipyörään.
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

ei ole entinen kytkin luistanut ja kaikki putsattiin ja kasattiin oikein. Toi on vaan vanhaan asetelmaan verrattuna pirun löysä toi uusi asetelma että myyty joku paska valeon asetelma tamgearssista. Lupas ottaa pakettinsa takasin mutta kauhea työ taas edessä. Ja toi perhanan rotkotus alkaa ottaan päähän.
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

Mulla oli l200 asetelmassa vikaa ihan uutuuttaan, luisti aika helposti mutta vaihto uuteen onnistui takuuna, ja sain vielä järeemmän asetelman tilalle, AD lle kiitokset siitä


Tapatalk@iPhone
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

ei hämeenlinnan seudulta sattuis löytyyn innokasta ja edullista kytkimen vaihtajaa,. Itellä ei vaan nappaa? :seina
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

Mulla ainakin roklottaa kans tyhjäkäynnillä ja melko uusi qhn kytkin. Kytkinakseli on horoksi kulunut, liekkö se siellä kalkattaa. Mutta kun ei vaikuta kulkuun niin antaapa paskan olla. ;D
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

Se on vaan kumma juttu että vanhalla kytkimellä ei roklotellu ollenkaan?
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

Kuulin että kytkimen vaihto helpottuu 89% kun tekee pitkät pultit jonka varassa vetää laatikon taakse. Ei tartte puottaa laatikkoo alas. Muistaakseni laatikon nosto oli jokseenki vit**mainen.
Onko joku kokeillu?
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

on varmasti hyvä konsti.oon teheny homman lattialla kaverin kans,enkä tee toiste.alumiinista sorvasin keskitintapin että se eres meni kerrasta.pois saa mutta takasin laitto vaati hermoja ja niitei oo.
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

kipparit sanoi
Kuulin että kytkimen vaihto helpottuu 89% kun tekee pitkät pultit jonka varassa vetää laatikon taakse. Ei tartte puottaa laatikkoo alas. Muistaakseni laatikon nosto oli jokseenki vit**mainen.
Onko joku kokeillu?
Ei tarvi mitään pultteja tehdä vaikka ei puotakkaan maahan. Se laatikko liukuu hyvin siinä jakiksen alla olevan palkin päällä riittävästi kytkimen vaihtoa ajatellen ja ei sovi putoamaan sieltä alas. Kytkimen keskitys helppo parilla tipalla pikaliimaa kytkinlevyyn ja keskitys asetelmaan.

Ei se alas laskeminenkaan paha rasti oo ku käyttää vähän "munuaisia"... Etuovista sivuikkunat auki ja kakkosnelonen lankku auton läpi. Lankkuun ketjutalja ja operoi sillä laatikkoa niin kivaan asentoon ku haluaa vaihdekepin reijästä.
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

Laatikon irrotus voi olla viisasta dieselissä etenkin jos on esim nelipilarinosturi käytössä. Itse päädyin moottorin irrotukseen, jonka nostin tonnin ketjutaljalla pois. Tuossa 2,6 litran rivikoneessa on bensakoneena aika vähän purettavaa ja kytkinkopan siivous ym huollot on helpompi tehdä. Lyhyt Pajero mahtuu lisäksi autotalliin työn ajaksi.
 
Vs: -93 2.5 TD pajeron kytkimestä.

Omakohtainen kokemus on,että laatikko on näppärämpi irroittaa maajalassa kuin nosturilla JOS EI ole käytettävissä kunnon laatikko nosturia,ei tipu ainakaan korkealta ;D Laatikko irtoaa paikoiltaan 2miehen voimin ~20min ja menee paikoilleen ~30min,ja nämä omakohtaisia aikoja.
 
Takaisin
Ylös Bottom