93-> lancer etuvalojen avaaminen

Territorial_

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2006
Sijainti
Imatra
Elikkä nyt pitäs saada helppiä tuohon lancerin lasin kuvun irroittamiseen.. sama vilkkuihin.
Olis tarkotus irroittaa nuo lasit lampuista ja vilkuista, kiillottaa ne fareclan kanssa ja maala lamppujen sisältä kaikki heijastamattomat osat mustalla.
samalla aattelin angel renkaat tehdä tuonne.

Lähteeköhän noi iha varovasti lämmittämällä vai pitääkö uskaltaa näyttää enemmän lekaa.
 
Etuvalot laitat uuniin johki 125 asteeseen, välillä otat lampun syliin ja kokeilet VAROVASTI leveellä ruuvarilla vähän vääntää siitä lasin ja rungon välistä, jos ei irtoo niin vähäksi aikaa takas uuniin.
(Jotkut kyllä puhuu et 150astetta ja 15min. mut mulla ei pokka ainakaan riittäny edes kokeilla :))

Sit ku se lasi on irti ni teet ne hommat mitä piti ja sen jälkeen lasi suurinpiirtein paikoilleen ja uuniin taas siksi aikaa että liima rupeaa sulamaan ja saat puristettua lasin pohjaan asti, niin että saat ne metalliklipsit kunnolla paikoilleen.
Mä vielä vetelin sikaflexillä sen sauman ympäriinsä ettei varmaan vuoda.

Vilkut olikin sitten kinkkisemmät kun en ensin huomannu et se "lasi" on liiman lisäksi metalli tapeilla yläreunasta kiinni.
Eli kaivat ensin ne tapit (n.1cm) pois sieltä rungosta ja sen jälkeen pikkuhiljaa kuumailmapuhaltimella TAKAPUOLELTA lämmittämään reunoja ja taas kokeilua milloin liima rupee sulamaan, se irtoaa yläreunastaa enin, kun alareunassa on ne muovi"lukitukset"

Vilkut mä liimasin siten takas että kaavin ne vanhat liimat pois ja sikaflexillä kiinni, voishan sitä kokeilla josko se vanha liima rupeis sulamaan ennen vilkun lasia tai runkoa, vaan sitäkään en viitsinyt kokeilla :)

Jokainen saa kokeilla omalla vastuullaan, saattaa olla hankala homma mutta kannattaa tehdä ;)
Varovasti lämmittely on valttia täs hommassa, vilkut ottaa hel**tin helposti siipeensä
Nimim: yhden uuden vilkun tilasin

Liitteenä kuva vilkusta
 
Kiitoksia kiitoksia :) enemmän ku hyvät ohjeet.
Pitäs vielä löytää pleksi tankoa et sais ne enkelit väsättyä
 
Mulla on 93 lancer ja siinä ei ainakaan ollut mitään tappeja noissa vilkuissa. maalasin ne oranssit morkulat sisältä hopeeksi niin tuli fiksumpi. Kuumailmapuhaltimella vaan lämmitin pikkuhiljaa ja availin meisselillä laidoilta mut varovainen saa olla ettei se "lasi" hajoa.
 
Bete_84 sanoi
Mulla on 93 lancer ja siinä ei ainakaan ollut mitään tappeja noissa vilkuissa. maalasin ne oranssit morkulat sisältä hopeeksi niin tuli fiksumpi. Kuumailmapuhaltimella vaan lämmitin pikkuhiljaa ja availin meisselillä laidoilta mut varovainen saa olla ettei se "lasi" hajoa.
No ne oranssit "morkulat" kannattaa sieltä samalla purkaa kokonaan pois jos kerran sen lasin purkaa irti :peukku

Mutta mä nyt oon purkanu viidet vilkut ja kaikissa on ollu ne tapit :) Ja se eka vilkku mikä meni rikki niin toinen niistä lasissa olevista korvista joitten läpi se tappi menee niin antoi periksi mutta toinen ei ja lasi män samantien halki :)
 
Territorial_ sanoi
Kiitoksia kiitoksia :) enemmän ku hyvät ohjeet.
Pitäs vielä löytää pleksi tankoa et sais ne enkelit väsättyä
Joo kokeilehan tehdä yhdet niin nähdään miltä näyttää :)
Mäkin mietin niitä, mut tohon Coltin keulille ei mun mielestä sit kuitenkaan ois ne sopinu ku ois ollu turhan "keskellä" mut ties jos ne sit valmiina näyttäis hyvältä niin voishan niitä sitte koittaa :)
 
Yhdeltä jenkkifoorumilta kerran lukenut tämmösen vinkin, jos keittäis vettä ja pitäisi vilkkua vähän aikaa siellä vedessä.

Toimivuudesta en osaa sanoa, kun en ole vielä päässyt niin pitkälle, että tarvisi kokeilla.
 
itte aattelin vesihioo 1000 paperilla noi vilkkujen lasit kummaltakin puolelta ja vetää sitten kunnon 2 komponenttista lakkaa päälle.. (kummallekkin puoelle) Tuleekohan noista silloin kirkkaammat kun normaaleista?

E hyväksynnät jäis vielä näkyviin :)

Mitenköhän ajovalojen pinnasta/lasista sais naarmut pois..
Uskaltaakohan noita hioa 1000-1500 vesihiomapaperilla ja sen jälkeen kiillottaa koneella?
 
Vilkut,takavalot yms kiillottuu todella NÄTISTI Fareclalla (G3).

Eli kastelet karvalaikan (porakone),ja siihen Fareclaa.Katsoit vain ettet "kuivana" poraa.

http://www.paskanmyivat.com/Galant/Kori/photos/takavalosunshine.html
 
Takaisin
Ylös Bottom