-95 lancerin "tukehtuminen"

T

TTu

Guest
Apua kaipaisin seuraavaan asiaan.

Eli -95 1.6 glxi lanceri on kyseessä, ja seuraavaa vikaa tyrkkää..

Auton ollessa liikkeellä ja kierrosten ollessa alle 2tuhatta, ja siitä sitten kiihdyttämään, niin tuntuu että hetken niinku tukehtuis. Eli niinku nykii. Esimerkkinä vaikka ku pyöriii liikenneympyrässä ja siitä kurvaa pois. Ja tämä poistuu ku kierrokset kohoaa yli sen n.2tonnin. Jos kytkimellä on avittanut niin selviää lähdöistä ymym.

Mielestäni tätä ei tapahdu kylmällä koneella.

Olen vaihtonut uudet tulpat+johdot, ilmanputsarin -> ilman tulosta.

Olisiko se vika nyt sitten siinä ecussa vai mitä.
Kertokaas........ :-[
 
Itsellä auto ei toiminu kunnolla 3000 kierroksen yli ja kiihdytys ei onnistunut kuin pintakaasulla. Kaikki viat korjautu ecun huollolla.
 
Nyt sitten rakkine lopetti toimintonsa tyystin...

Eli eilen suoraan ajosta jätetty auto ei sitten aamulla lähtenyt käyntiin....

prkl..... Kuulostaako edelleen ecu jutulta vai?

Jos niin missäs se nyt sitten sijaisikaan ja mommenen on ja lähteekö irti ku vaan ottaa...

T: amatööri
 
Voipipa olla molemmat. Ainakin kannattaa kurkkia se ecukin saman tien. Ja huoltaa. Eipä tartte sitä sitten enää miettiä. Ikinä.
 
Tepi sanoi
ei oo ecu vaan "virranjakaja" nokkakepin päässä... tyyppivika.

Mitenkäs tuo osa lähteepi irti. Ei kellää kuvaa mutikasta?


Ecussa ei ollu ainakaa silmämääräisesti vikaa...
 
Ee.... ecussa harvemmin on silmämääräisesti vikaa. Se kun ei toimi valolla vaan sähköllä...

Kyllä se cps irtoaa ihan pultit avaamalla ja vetämällä se ulos. Kannattaa merkitä, missä asennossa se tulee ulos, että saa sitten samassa asennossa takaisin ilman koneen pyörittelyä.

Sikäli mikäli ajattelit mulle lähettää korjattavaksi, laita sitten molemmat palikat samaan pakettiin.
 
Tuon näkönenkö se laitos nimeltä CPS on?

http://www.meaa-mea.com/products/p_crankshaft.asp

Ilmeisesti...... sit pitä enää löytää se sieltä jostain....
 
Termos!

No eihän se nyt ihan tuonkaan näköinen ole. Itselläni on kutakuinkin tuommoinen, mutta mullapa onkin Subaru..

Elikkä sulla on siinä, tosiaankin nokka-akselin päässä, semmoinen isohko mötikkä, metallirunkoinen, jossa taisipa olla musta muovinen kansi. Parilla kohtalaisen isolla pultilla kiinni. Halkaisija ehkä 8 senttiä tai sinne päin. Et voi erehtyä, on se sen verran iso.

Toi siis, jos siinä on suorasytty.. jos taas siinä on ihan virranjakaja, niin se anturi on siellä sen jakajan sisällä.

..emminä noista malleista tiiä... :-X
 
Huomenna pitäs rupee sit aukoo paikkoi..

Vielä pari lisäkyssää, koska edelleen itse kurikka cps on hämärä.

Onko nyt sitten kummal puolel? jne..jne...

kiitos.. voi kuulostaa säälittävält mutku ei oo mitää hajuu kyseisest murikast ni tää on vähä tämmöst hakemist..
 
Osat irrotettu ja odottavat pääsyä hoitoon....
kommentoin sitten miten kävi..
 
dodii... odotus on päättynyt.... tarkastuksessa oli ecu sekä jakaja....

todellinen vikai löytyi loppujenlopuksi jakajasta. Puola, joka veteli viimesiään, ja oli aiemmin rikkonut "kipinän vahvistajan"......


tai jotain sinnepäin....

MUTTA NYT TOIMII....... :driver

KIITOS vielä kerran esku...
 
Takaisin
Ylös Bottom