-97 V6 Galantin kytkin

Dewill

New Member
Liittynyt
8 Elokuu 2005
Sijainti
Varkaus/Kuvansi
Auto galant 2.5 v6 vm 97- Uutta probleemaa puskee. Koneesta kuuluu "rohinaa" tai "kohinaa", mutta kun painaa kytkimen pohjaan, niin ääni lakkaa. Vika voimansiirrossa ? Kytkimessä ? Onko muilla Galantin omistajilla ollut vastaavaa ongelmaa ?
Ääni kuuluu myös moottori jarrutuksen yhteydessä varsinki 2-vaihteella. Muutoin auto pelaa ei äkise vastaan. Ehkä snadia tökkimistä rajummassa kiihdytyksessä.
jos teillä ollut sama probleema, mitä olette tehneet ? millä kustannuksilla ? :seina
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

painelaakeri?

Yleensä oireilee mm. juuri ääntelemällä vain kytkin yläasennossa.
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

Riippuu teetkö itse vai korjaamolla. Etukäteen jo kyselin GDI:hin kytkinpaketin hintaa, niin paineasetelman kanssa se on reilun 300€ pläjäys tarvikkeena, joten ei mahtane olla V6:seen sen halvempi. Joskus kyselly merkkiliikkeestä, niin ei ollut juurikaan tarviketta kovinpaljoa kalliimpi. Laatikko rempoista mulla ei oo haisuakaan, kun ei ole koskaan semmosia tarvinu mihinkään tehdä.
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

joo itsekkään en ole ollut yhdenkää laatikon kans purku tai korjaus hommissa ? tuntematon alue mulle. Mutta todennäköisesti isompi homma edessä noviisille. Ja sitten kun tilat rajoittuu kotipihan parkkipaikkaan, niin taitaa olla korjaamo keikka edessä ja nipistys kesälomarahoista. auts ! :seina
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

Iso homma. Itsellä oli sama juttu. Muutama laakeri oli laatikosta mennyt. Kannattaa hoitaa kuntoon ennen kuin mitään kerkeää hajoamaan kunnolla.
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

onko toi kohina ääni kovakin? ja otsikon vois laittaa joksikin vähän selvemmäksi. kiitän
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

Ei se ääni niin kova ole. jos mankka on kiinni, niin sen kyllä selvästi kuulee hiljaisella nopeudella ja varsinki moottorijarrutuksessa ja tyhjäkäynillä.
Mä mietin, että onko tää tyyppivikaa ? vai mistä juontaa tämä ongelma ? Ku galanteissa noi automaattilaatikotkin kuulemma epävarmoja pitemmän päälle. Joo sori huono otsikko, hätäpäissään keksin.
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

No ite en alkais vielä tyyppiviasta puhumaan, mutta se on kyllä yhteispiirre Mitsun laatikoissa, että ratin ja penkinvälistä voi paljon vaikuttaa sen toimivuuteen. Mulla on GDI:ssä 260 tkm ajettu loota ja ei ole ollu sen lootassa mitään ongelmia, vaikka tuolla on hinattu isohkoa jarrullista kuomukärryä toistakymmentätuhatta kilometriä ja kuormaakin on ollu kärryssä parhaimmillaan 2400kg+kärrynpaino. Kytkinkin on vielä alkuperäinen. Niin ja on tuossa ollu toistatuhattakiloa painava asuntovaunukin yhden lomareissun verran perässä.
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

Mutta harmittava takaisku on, koska toi remontti tulee todennäköisesti olemaan hintava setti. Oujee perhana.
Mutta minkäs teet, kun autolla ajaminen on auto kuluttavaa toimintaa. mullakin tulee vuodessa paljon kilsoja, joten ihan ymmärrettävää, ettei mikää kestä ikuisesti. Pakko korjata, niellä ja kestää.
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

Semmonen vihje, että kun laitat sen lootan kuntoon, niin laita siihen Mitsun omat öljyt eikä mitään mobiileja, redlinejä tms. Ite oon uudesta asti käyttäny aina niitä Mitsun omia öljyjä ja niillä se on toiminu hyvin. Ei hajuakaan minkä valmistajan öljyjä ovat, mutta hieman kalliimmat kuin tarvikeliikkeen tavara. Koska sitä menee kuitenkin niin vähän ja vaihtovälikin suhteellisen harva, niin sillä kustannuserolla ole paskaakaan väliä.
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

P.Kaunisto sanoi
onko toi kohina ääni kovakin? ja otsikon vois laittaa joksikin vähän selvemmäksi. kiitän

No sanotaan näin, että omalla kohdalla tuo vika oli kummitellut jo jonkin aikaa. Varsinkin kiihdyttäessä kuulostaa melko traktorimaiselta jurinalta. Siihen sitten turtui kuitenkin, varsinkin kun tuon GDI:n äänimaailma nyt ei muutenkaan ole kauneimmasta päästä. Siinä vaiheessa tajusin asian kun ääni alkoi kuulumaan tyhjäkäynnillä 2x kovempana aina kun kytkin oli ylhäällä. Eli jos painat kytkimen pohjaan ja jurina häviää / auton äänimaailma muuttuu, ovat laakerit sököt. Tuon remontin jälkeen tuo alkoi jo kuulostamaan autolta ::)

Ai joo, vielä sen verran, että älkää sotkeko tuota jurinaa nakutukseen. Itsellä oli ilmeisesti sen verran pahassa jamassa jo laakerit, että konepellin alla kuunnellessa tuntui kuin venan nostimet nakuttaisi. Ensin ajattelin, että ne olivat menneet, mutta sitten tajusin tuon kytkin homman. Yleensä popit sen verta kovalla ettei tullut aiemmin huomattua.

Mitä vaikutukseen tulee niin huhheijaa miten tuntuu, että "tehoa" tuli lisää ja kuminauhamainen fiilis katosi. Laatikko ei enää pääse elämään joka suuntaan kun laakerit eivät enää ole väljät. Ja kyllä muuten GDI:kin voi käydä nätisti uusilla öljyillä kun ei mitään ylimääräistä ääntä kuulu taustalta ;)

EDIT: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=31852.0;topicseen

Tuossa muuten tuo oma toikkini aiheeseen liittyen. Tätä toikkia voisi muuten jotenkin nimetä uudelleen / yhdistellä juttuja kun tuntuu, että ollaan tultu siihen pisteeseen missä nuo laakerit alkaa poikimaan yhdellä jos toisellakin. Tyyppivikaan en ota kantaa, mutta tällä lantulla on vedelty isoa Soliferin asuntovaunua ja mittarissa on 262tkm. Ainoat viat tähän asti olleet kaasuläppäkotelon uusiminen takuuseen joskus vuonna nakki (auto ollut perheessä kaaaauan), EGR toki tulpattu jonka johdosta venannostimetkin ovat kestäneet, tukivarret uusittu. Tuohon viribemmiin verrattuna korjausten lista on varsin vaatimaton ::)
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

Moro!

Mulla v6 Galantti ja kytkin petti to iltana kerrasta. Nesteet eivät häipyneet mihinkään, mutta kytkin poljin jäi liki pohja-asentoon eikä vaihdetta saa enään silmään. Autolla ajettu 190tkm, mutta kun ostin auton laakeroitin vaihteiston ja uusin koko kytkinpaketin samalla. Ja tämän operaation jälkeen ajettu vasta 35tkm mistä matka-ajoa ainakin 80%. Eli tapahtui näin, kaverini kuskasi minua ja seuraavana päivänä huomasi että kytkin jäi pohjaan kun oli palauttamassa autoa. Minkäänlaista ääntä ei ole pitänyt.
Mistä tuota vikaa kannattaisu ruvata hakemaan ja minkälaisia kytkinpaketteja olette asentaneet? race.fi myy ainakin useampaa settiä.
Vuosimalli oli -99.
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

Jape/79 sanoi
Moro!

Mulla v6 Galantti ja kytkin petti to iltana kerrasta. Nesteet eivät häipyneet mihinkään, mutta kytkin poljin jäi liki pohja-asentoon eikä vaihdetta saa enään silmään. Autolla ajettu 190tkm, mutta kun ostin auton laakeroitin vaihteiston ja uusin koko kytkinpaketin samalla. Ja tämän operaation jälkeen ajettu vasta 35tkm mistä matka-ajoa ainakin 80%. Eli tapahtui näin, kaverini kuskasi minua ja seuraavana päivänä huomasi että kytkin jäi pohjaan kun oli palauttamassa autoa. Minkäänlaista ääntä ei ole pitänyt.
Mistä tuota vikaa kannattaisu ruvata hakemaan ja minkälaisia kytkinpaketteja olette asentaneet? race.fi myy ainakin useampaa settiä.
Vuosimalli oli -99.

Mitäs jos nostaa sen polkimen väkisin ylös, mitäs sitten tapahtuu? Nouseeko?

Omassa oli sellainen vika että työsylinterin tiivisteet oli menneet ja siksi jäi välillä poljin pohjaan. Nosti vaan ylös (ei tartte ihan kauheesti voimaa, eli jos ei meinaa yhdellä kädellä nousta ni sit on jotain enemmän mekaanisesti p**kana) niin rokkasi taas hetken. Nesteitä ei hävittänyt juurikaan kun oli niin pieni vika. Osasilta löytyi uus tiivistesetti sylkkään ja hintaa oli 10e. Niiden tiivisteiden vaihto + sylinterin hoonaus on korjaamolla maks 1-2h homma, eli jos olisi näin onnellisesti käynyt niin ei tule kalliiksi. :)

Jos kuitenkin paketti menee uusiksi niin saksan ebaysta löytyy alta 200e.
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

DaJackal sanoi
Mitäs jos nostaa sen polkimen väkisin ylös, mitäs sitten tapahtuu? Nouseeko?

Omassa oli sellainen vika että työsylinterin tiivisteet oli menneet ja siksi jäi välillä poljin pohjaan. Nosti vaan ylös (ei tartte ihan kauheesti voimaa, eli jos ei meinaa yhdellä kädellä nousta ni sit on jotain enemmän mekaanisesti p**kana) niin rokkasi taas hetken. Nesteitä ei hävittänyt juurikaan kun oli niin pieni vika. Osasilta löytyi uus tiivistesetti sylkkään ja hintaa oli 10e. Niiden tiivisteiden vaihto + sylinterin hoonaus on korjaamolla maks 1-2h homma, eli jos olisi näin onnellisesti käynyt niin ei tule kalliiksi. :)

Jos kuitenkin paketti menee uusiksi niin saksan ebaysta löytyy alta 200e.

250e maksaa suomessa kytkin paketti ;)
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

Mr mmc sanoi
250e maksaa suomessa kytkin paketti ;)

Motonetissä oli hintaan 177,50€ ja oli 2kpl saatavana koko puljussa. Poljin nousi kädellä kuin tyhjää vaan ja painuu samalla alas. Tuntuu kuin olisi hivenen vastetta aivan ala-asennossa. Tai passaako tuo paketti yleensäkään? Levy olis numeron mukaan sama. http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/841478/2
Mistä saa hintaan 250€?
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

http://www.ebay.de/itm/LuK-Kupplung-Mitsubishi-Galant-V-VI-2-0-2-5-V6-/370543820340?pt=DE_Autoteile&hash=item564621fe34

Postikulut lienee jotain 20-30e luokkaa.
 
Vs: -97 V6 Galantin kytkin

Tuolta Saksasta tilaamalla ei tulisi juuri säästöä tuohon Mätänetin hintoihin, mutta voisko olla kuitenkin laadukkaampi. Soitin veholle ja kysyin käykö -97 mallin kytkin -99 malliin ja sanoi että käy. Valmistaja vaan vaihtunut 11/97 ja heidän tietokannasaan oli myös numerot samat. Siis juuri saman sarjan myyvät 96-99 valmistettuihin galluihin. Alkuperäinen setti veholla oli karvan alle 600€. Tarvikekytkimen takuu oli 1 vuosi tai 20tkm.
Edit; soitin kylläkin Delta-autoon.
 
Takaisin
Ylös Bottom