Laitetaan nyt tänne arvausleikki pystyyn... Loppuviikosta sitten selviää tulos.
Kyseinen Lancer sytytteli aiemmin muutamia kertoja kylmänä CE-valoa ja pientä pykimistä tuntui sillä hetkellä. Oletin, että vika on lambdassa ja sen vaihto oli lähitulevaisuuden suunnitelmissa. Viime viikolla kuitenkin tuli pariin otteeseen tyhjäkäyntiongelmia ilman CE-valoa ja auto meinasi sammua. Kaasua painaessa tuntui hetken, että tukehtuu, mutta saman tien lähti vetämään normaalisti.
Viime viikon lopulla alkoi sitten tyhjäkäynti humppaamaan aika lailla. Vaihdoin hetkeä aiemmin uuden akun ja ajattelin sen liittyvän tyhjäkäynnin opetteluun. Tavallista vaikeamman käynnistymisen jälkeen kävi siis ensin hetken normaalisti ja sen jälkeen kierrokset laskivat niin alas, että meinasi sammua --> kierrokset nousi taas ja parin humpan jälkeen sammui kokonaan. Kaasuun reagointi muuttui entistä huonommaksi. Viikonloppuna tsekkailin imuvuotoja ja jaon, mutta niistä en vikaa löytynyt. Tänään oli tarkoitus hakea tulpat ja tulpanjohdot ja alkaa tutkimaan autoa kunnolla, kun tuntui, että joku pytty tipahtaa välillä pelistä pois, mutta sepä päätti puutua aamulla kokonaan tien varteen parin sadan metrin ajon jälkeen tuprauttaen kevyesti sinistä savua. Auto kävi tyhjäkäyntiä vaivalloisesti eikä kaasun painaminen nosta kierroksia.
Lomamatkan takia en jouda autoa paremmin nyt tutkimaan, joten hinaan sen tänään huoltoon tarkempaan syyniin, mutta nyt voi arvausleikki alkaa viasta ja sen seurauksista. : ;D
Kyseinen Lancer sytytteli aiemmin muutamia kertoja kylmänä CE-valoa ja pientä pykimistä tuntui sillä hetkellä. Oletin, että vika on lambdassa ja sen vaihto oli lähitulevaisuuden suunnitelmissa. Viime viikolla kuitenkin tuli pariin otteeseen tyhjäkäyntiongelmia ilman CE-valoa ja auto meinasi sammua. Kaasua painaessa tuntui hetken, että tukehtuu, mutta saman tien lähti vetämään normaalisti.
Viime viikon lopulla alkoi sitten tyhjäkäynti humppaamaan aika lailla. Vaihdoin hetkeä aiemmin uuden akun ja ajattelin sen liittyvän tyhjäkäynnin opetteluun. Tavallista vaikeamman käynnistymisen jälkeen kävi siis ensin hetken normaalisti ja sen jälkeen kierrokset laskivat niin alas, että meinasi sammua --> kierrokset nousi taas ja parin humpan jälkeen sammui kokonaan. Kaasuun reagointi muuttui entistä huonommaksi. Viikonloppuna tsekkailin imuvuotoja ja jaon, mutta niistä en vikaa löytynyt. Tänään oli tarkoitus hakea tulpat ja tulpanjohdot ja alkaa tutkimaan autoa kunnolla, kun tuntui, että joku pytty tipahtaa välillä pelistä pois, mutta sepä päätti puutua aamulla kokonaan tien varteen parin sadan metrin ajon jälkeen tuprauttaen kevyesti sinistä savua. Auto kävi tyhjäkäyntiä vaivalloisesti eikä kaasun painaminen nosta kierroksia.
Lomamatkan takia en jouda autoa paremmin nyt tutkimaan, joten hinaan sen tänään huoltoon tarkempaan syyniin, mutta nyt voi arvausleikki alkaa viasta ja sen seurauksista. : ;D