-99-05 L200:sta kysymyksiä

Hammer

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2010
Sijainti
Kempele
Kun dieselin hinta nousi melkein bensan hintoihin ja silti joutuu maksamaan isoa käyttövoimaveroa, niin on alkanut mielesssä pyörimään, josko kevään korvilla vaihtaisi tuon pajeron L200:een vm 99-05. Mites kestäviä nuo 2-kopan L:t on? Ilmeisesti niissäkin on kansivikoja kun moneen alle 300 tkm on jo tehty kansiremontti kun nettiautossa kattelin niitä? Onko noissa 2,5l TDIC-moottori sama kuin 2Gen pajeron 2,5 TDIC-malleissa vaiko joku muu moottorityyppi? Onko tuo 100 heppanen 2,5tdic puhdikas, jaksaako esim. vetää rivakasti asuntovaunua kuten nykyinen 2,8TD pajero? Entäs vaihteisto, onko sekin canter-pohjainen loota kuten pajerossa? Entä, kuinka laiska/pirteä mahtaisi olla 100 heppanen L200 automaattilaatikolla? Minkälainen kulutus noissa L:ssä on? Entäs tuo neliveto systeemi, ei taida superselectiä löytyä, vastaako easy-select sitä vai onko se sellainen perinteinen "tönkkö" neliveto ilman keskitasuria? Tällaista nyt alkuun. Kyselen lisää kun mieleen tulee.. :peukku
 
Vs: -99-05 L200:sta kysymyksiä

Noista diesel Mitsun kansiongelmista voisin sanoa senverran että saattaa kyse olla samasta syystä kuin muissakin dieseleissä.
Eli jätetään se tasoittava jälkityhjäkäynti tekemättä kovan ajon jälkeen, sammutetaan vaan kone lähes täydestä laukasta ja vaurion syntymiselle on näin käynnistetty lähtölaskenta. Se on sama ohje dieseleille kuin turboillekkin ettei niitä pidä sammuttaa ilman jäähdyttävää jälkikäyntiä.
 
Vs: -99-05 L200:sta kysymyksiä

ei oo kokemusta kovinpaljoa mutta 03,ja on sama kone,egr turhakkeilla.hevosvoimia enempi ku se vanhan 100+,vääntöä on saatu kehiteltyä.
välitys syö kyllä tehoa,jos vetämään rupeat.vitosella,satasen vauhdissa,vakiorenkailla se 2500rpm,pajerossa 3000rpm.
lootasta katoin että ompa samannäkönen ku 2.5 gen2 "canter" pajerossa.näiden yhtäläisyyksistä saa muakin valistaa.
eikös tuossa ole vain 4H ja 4L ja keskilukko puuttuu.kitkalukko takana.
eikös kaikissa ole turbotimer nykyään ;D
 
Vs: -99-05 L200:sta kysymyksiä

En kyllä voi suositella tuollaista vm-03 l200:sta, sellainen velipojalla on. Kuluttaa 285/70 r16 renkailla kokoajan 16-17l/100km. Aivan täysin hengetön alakierroksilla johtunee sähköohjatusta syöttöpumpusta..? Koska ei nokea alakierroksilla, viittaa siihen että ei saa kakkua. Eli ei pysty möyrimään kun pitää olla kokoajan 2000rpm jos tippuu alle tuon niin ei jaksa mennä. Turbojakin on mennyt ja se on kallis,ei tosin tästä. Ei todellakaan voi verrata 2.8 pajeroon. Laiska on ja ainakaan tällä yksilöllä ei tarvi asuntovaunua lähteä vetämään, kyllähän se vetää mutta polttoaine kulut nousee taivaisiin.. Tai sitten tästäkin on tuo turbo paskana kun se on juuttuvasiipisellä turbolla. Kyllä tuollanen mekaanisella pumpulla varustettu l200 paljon pirteämpi on ku tämä.
 
Vs: -99-05 L200:sta kysymyksiä

galantisti sanoi
alle 9 litran kulutus ja alavääntöä paremmin ku vanhassa.kävisköhän pajeron murikat bolt on ::)
Mitä??? :eek: :eek: Alle 9l?Vääntöä paremmin ku vanhassa? Mikä prkl tässä on sitte vikana? ku ei koskaan oo päässy alle 15l?
 
Vs: -99-05 L200:sta kysymyksiä

galantisti sanoi
egr ei sulkeudu ja imusarjassa karstaa ?
EGR on pois ollut jo vuoden. VGT? On nyt ilmeisesti tämä muuttuvasiipinen ahdin? Mitä siihen on tehtävissä? Ei viitsisi ihan heti uutta turboa ostaa jos ei sekään auta :( Tai toisin sanoen miten pystyy paikallistamaan ahtimeen tämän vian?
 
Vs: -99-05 L200:sta kysymyksiä

Hmm. Josko siihen asentas ahtopaineelle mittaria, niin sillä nyt sais ainaski kohtuu etullisesti pois sulkea tuon turbovian...
 
Vs: -99-05 L200:sta kysymyksiä

Josko siihen asentas ahtopaineelle mittaria, niin sillä nyt sais ainaski kohtuu etullisesti pois sulkea tuon turbovian...

Enpä ole varma saako. Yksi VGT vikainen ällä oli kerhon dynopäivillä. Vedettiin peräkkäisiä vetoja, yhdessä vika päällä, yhdessä se hävisi (tyypillistä VGT vialle). Mutta ahtopaineessa ero ei näkynyt. Älä kysy miksi, en tiedä. Maatsi selitti jotain VGT:n ahtavan vain "näennäisesti" silloin kun vika on päällä tms, en kyllä ihan ymmärtänyt miten se muka ei paineessa näy. Mutta mitatuissa painekäyrissä se ei toden totta näkynyt, sen tiedän.

Ja silloin kun vika on päällä, niin auto on tosiaan vedoton, takapyörillä jotain 15kW alle 2500 rpm....

EDIT: joo VGT = variable geometry turbo, eli juurikin se juuttuvasiipinen ahdin. Joskus niitä saa putsattua toimivaksi kuulemma, JOS vika nyt on siinä.
 
Vs: -99-05 L200:sta kysymyksiä

Niko Päivinen sanoi
Enpä ole varma saako. Yksi VGT vikainen ällä oli kerhon dynopäivillä. Vedettiin peräkkäisiä vetoja, yhdessä vika päällä, yhdessä se hävisi (tyypillistä VGT vialle). Mutta ahtopaineessa ero ei näkynyt. Älä kysy miksi, en tiedä. Maatsi selitti jotain VGT:n ahtavan vain "näennäisesti" silloin kun vika on päällä tms, en kyllä ihan ymmärtänyt miten se muka ei paineessa näy. Mutta mitatuissa painekäyrissä se ei toden totta näkynyt, sen tiedän.

Ja silloin kun vika on päällä, niin auto on tosiaan vedoton, takapyörillä jotain 15kW alle 2500 rpm....

EDIT: joo VGT = variable geometry turbo, eli juurikin se juuttuvasiipinen ahdin. Joskus niitä saa putsattua toimivaksi kuulemma, JOS vika nyt on siinä.
Vika on juuri tuollainen kuten kuvailet voimaa on tosiaan sellaiset 15kw alle 2500rpm. Täytyy käyttää huollossa jos ne näkis koneelta jotain..
 
Takaisin
Ylös Bottom