Kun dieselin hinta nousi melkein bensan hintoihin ja silti joutuu maksamaan isoa käyttövoimaveroa, niin on alkanut mielesssä pyörimään, josko kevään korvilla vaihtaisi tuon pajeron L200:een vm 99-05. Mites kestäviä nuo 2-kopan L:t on? Ilmeisesti niissäkin on kansivikoja kun moneen alle 300 tkm on jo tehty kansiremontti kun nettiautossa kattelin niitä? Onko noissa 2,5l TDIC-moottori sama kuin 2Gen pajeron 2,5 TDIC-malleissa vaiko joku muu moottorityyppi? Onko tuo 100 heppanen 2,5tdic puhdikas, jaksaako esim. vetää rivakasti asuntovaunua kuten nykyinen 2,8TD pajero? Entäs vaihteisto, onko sekin canter-pohjainen loota kuten pajerossa? Entä, kuinka laiska/pirteä mahtaisi olla 100 heppanen L200 automaattilaatikolla? Minkälainen kulutus noissa L:ssä on? Entäs tuo neliveto systeemi, ei taida superselectiä löytyä, vastaako easy-select sitä vai onko se sellainen perinteinen "tönkkö" neliveto ilman keskitasuria? Tällaista nyt alkuun. Kyselen lisää kun mieleen tulee.. eukku