-99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi ja lamppuongelmat!

MitsuBitch

New Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2012
Tässä ollaan etsitty umpioita meidän galanttiin, -99 2,5l, V6, EA5A/264 (mitä tämä sitten tarkoittaakin???) mutta ei vaan tunnu löytyvän ??? Varaosaliike ilmoitti että polttimotyypin pitäisi olla H4+H1 mutta meidän gallussa onkin H7+H1!

Tämähän on jälkituontimasiina jonka on huomannut varaosien saatavuudessa ja hinnassa..... Ainut osoite mistä osia tuntuu löytyvän on Mitsubishin liike.

Onko kellään järkeviä vinkkejä mistä galanttiin saisi uudet umpiot täysin hakkautuneiden tilalle, vai käykö jos vaihtaa sellaset H4+H1 umpiot ja tekee hieman sähkötöitä?

Valot on aivan onnettomat muutenkin ja tuntuu lähes itsemurha hakuiselta ajaa tolla pimeässä :mad: Lisäpitkät on sentään jo pöydällä odottamassa...
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi?

http://www.ladu24.ee/et/ladu1/2480/0/380144
http://www.ladu24.ee/et/ladu1/2480/0/380143

Vasak = vasen
Parem = oikea

Edit: Niin ja piti sanomani että lähettävät kyllä Suomeen ja varsin inhimillisillä toimituskuluilla kunhan vain laittaa sähköpostia ja pyytää tarjouksen toimitettuna Suomeen. Englanniksi onnistuu ainakin tilaaminen, ehkä jopa suomeksikin voi kokeilla.
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi?

MitsuBitch sanoi
Tässä ollaan etsitty umpioita meidän galanttiin, -99 2,5l, V6, EA5A/264 (mitä tämä sitten tarkoittaakin???) mutta ei vaan tunnu löytyvän ??? Varaosaliike ilmoitti että polttimotyypin pitäisi olla H4+H1 mutta meidän gallussa onkin H7+H1!

Tämähän on jälkituontimasiina jonka on huomannut varaosien saatavuudessa ja hinnassa..... Ainut osoite mistä osia tuntuu löytyvän on Mitsubishin liike.

Onko kellään järkeviä vinkkejä mistä galanttiin saisi uudet umpiot täysin hakkautuneiden tilalle, vai käykö jos vaihtaa sellaset H4+H1 umpiot ja tekee hieman sähkötöitä?

Valot on aivan onnettomat muutenkin ja tuntuu lähes itsemurha hakuiselta ajaa tolla pimeässä :mad: Lisäpitkät on sentään jo pöydällä odottamassa...

H7+H1 on kai ihan normaalia tuommoisessa, itellä ainakin on samanlaisilla umpioilla. Itse laitoin 75w H1 xenon muunnossarjat pitkiin :D ..ei tarvii lisäreitä, ois kuulemma ihan 50w:kin riittäneet mainiosti.
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi?

Kiitoksia vastauksista, noita xenoneja ollaan katsetu kyllä mutta niin tietysti tekisi mieli tuupata rahaa tollasiin Halo projector lamppuihin jos vaan olis kahisevaa laittaa palamaan :p

Lisäkysymykseni vielä: Onko umpio kuitenkin sama mikä löytyy kaikkien varaosapuljujen hyllystä, vaikka onkin eri polttimotyypit? Eikai nyt niin mahdottomaksi ole tehty osien hankintaa että olis eri mallinen umpio lyöty tähän käkkänään??
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi?

Luulen että H4/H1 malli mitä varaosaliike tarjosi on vanhemman galantin (<96) ajovalo
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi?

^Indeed, epäilen että varaosaliikkeessä kädettivät (kuten tavallista).

Laillisia(=e-hyväksyttyjä) halo projectoreita tuohon tuskin löytyy ja nämähän aiheuttaa aina vaikeuksia katsastuksessa. Tilaat vaan ne uudet vakioumpiot, ne on bolt-on. Ja jossei tunnu valoteho riittävän niin sitten vaikka ne 50w xenonit pitkiin.

Edit: Ja osathan on näihin kohtuu halpoja, ei todellakaan tarvitse hakea timanttitiskiltä kaikkea. Omasta lähivaraosaliikkeestä on löytynyt miltei kaikkea ja kohtuuhintaan. Lisäksi voi katsastaa vaikkapa seuraavat osoitteet (jos kielitaito loppuu kesken niin google translate auttaa):

http://www.fuerst-autoteile.de/
http://autmo.ee/Mitsubishi/Galant-1996-2003-varuosad

Eikä sillä ole osien suhteen mitään väliä onko jälkituonti vai orkkis suomiauto. Samat roinat niistä löytyy, joskin jälkituonneissa hieman enemmän lisävarusteita.
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi?

Ja noita xenoneita jos tilaa, niin ei sit kannata ottaa tuolta euro1supplysta mitään(vaikka ne kovasti mainostaakin netissä), ite tein sen virheen ja lähettelivät viallist tavaraa, toimitusaika venyy 2vkosta 2kk ja aspa vastailee heikohkosti randomilla maileihin hirveitä selittelyviestejä..

Lopputuloksena sain toimivat valot keulille, vasta kun tilasin ruotsista: http://www.oljebaren.se

edit: mielenkiinnosta katselin, niin motonetinkin sivuilla tyrkyttävät varaosana tuota vanhemman mallin umpiota ???
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi?

He he heh kyllä tää mitsun valaistus on jännä juttu. Umpioissa on siis H7+H1, varaosaliike ilmoitti että pitäis olla se H4+H1... Tarkempi tutkailu paljasti että ihan oikeesti mitsussa on H7+H7 joka on jollain adapterilla muutettu pitkien H7---> H1:ksi ??? Vähän sellanen raaps raaps tunne ton auton kanssa välillä...

Enihau, mitsun keulalla keikkuu nyt hella comet ff300 lamput ja oli mukava kruisailla Jyväskylästä Pyhtäälle, kun ei satanut enää lunta. Menomatka ei ollut ihan niin mukava... Lauantai yönä 04 kun sinne lähdettiin :p.

Toinen pointti mikä valaistuksessa olikin mukava ylläri.... lisäpitkien asennus (suunnaton määrä kirosanoja)

Kaavion mukaan asennettiin, kytkimet ja kaikki (kuten laki vaatii) noooh ei siinä muuta mutta pitkät paloi AINA. Puhelu veljelle joka epäili samaa kuin itsekin, releelle on menny piuhat väärin. Ajeltiin sitten perjantai iltana ennen yöllistä reissua veljen luokse, joka tarkisti kytkennät, vaihteli piuhoja ja kokeili jopa toista reletta, mutta pitkät vaan palaa koko ajan...

tässä kohtaa voin todeta ettei ton auton kanssa mikään onnistu ilman jumalattomia ongelmia.....

Seuraava etappi veljen tallille lämpimään katsomaan missä vika. Erinäisten kytkentöjen ja vaihtelujen jälkeen virrat päälle ja valot... Jee ne pelaa!!!! virrat pois ja...... HaHAAA lisävalot syttyi :seina :seina :seina Siinä sitä seisottiin avaimet kourassa valojen paistaessa kauniisti... Alkoi usko loppua. Tästä kuitenkin veljeni joka jotain tietää noista päätteli että vaihtorele on ongelma, ja kääntää väkisin virran lampuille... Sen jälkeen putosin kärryiltä liitännöissä, virta otettiin vissiin suoraan lampun kautta, sekä akulta ja jokin jutttu että saatiin rele hämättyä... klo 20 valot pelas ja sammuikin kuten piti... Kiireesti kotiin pakkaamaan reissua varten elukoita ja eväitä ja kyllä monesti kiiteltiin lisäpitkien tuomaa suurempaa valkeutta :)
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi ja lamppuongelmat!

^Olisikohan tässä ollut ongelmana se että Mitsut taitaa ohjata sähköjä maapiuhan kautta? (Ts. plussalta tulee jännitteet aina ja valojen palaminen/palamattomuus ratkaistaan sillä maadoitetaanko virtapiiri vaiko ei.)
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi ja lamppuongelmat!

Joo 8G galanteissa on ajovaloumpioille 2 kpl H4 kantaisia liittimiä, umpioissa on oikeasti H7 + H1 kannat plus adapterit että pysyy kiinni ja että H4 liitin sopii
Ja kuten DaJackal totesi niin ongelma on että +12 V menee sekä pitkille että lyhyille kun lyhyet päällä, pitkät ohjataan maadoituksen kautta
Ihan normi sulkeva rele siihen käy, kytket vaan 85 ja 86 navat suoraan pitkiin liittimeen, ei ole väliä miten päin. Napa 30 akuun ja 87 lisävaloihin :peukku
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi ja lamppuongelmat!

ja 85 tai 86 kierrättää kabiinin puolelta jos haluaa katkaisijan väliin.

Joskus on otettu pitkien merkkivalolta katkaisijalle plussa ja sieltä releelle ohjaus ja miinus sitten suoraan etulampulta
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi ja lamppuongelmat!

Mä laitoin ihan suoraan akulta virrat paksummilla kaapeleilla noille xenonballasteille jne. Ainoastaan se heräte releelle auton omien pitkien maajohdosta.
Juuh, ja tosiaan toi maaohjattujen valojen kytkentä: muuten samoin kuin normi plusohjauksessa, mutta ne vastakkaiset 85 ja 86 vaihtaa paikkaa.

Tuossa siis plusohjauksen kaavio: http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_387.jpg
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi ja lamppuongelmat!

petevuan sanoi
Juuh, ja tosiaan toi maaohjattujen valojen kytkentä: muuten samoin kuin normi plusohjauksessa, mutta ne vastakkaiset 85 ja 86 vaihtaa paikkaa.

Tuossa siis plusohjauksen kaavio: http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_387.jpg

Ei kai noiden napojen vaihtaminen mitään vaikuta, nehän menee vain kelan läpi ja se sama kummin päin ne on.

MitsuBitch sanoi
Seuraava etappi veljen tallille lämpimään katsomaan missä vika. Erinäisten kytkentöjen ja vaihtelujen jälkeen virrat päälle ja valot... Jee ne pelaa!!!! virrat pois ja...... HaHAAA lisävalot syttyi :seina :seina :seina Siinä sitä seisottiin avaimet kourassa valojen paistaessa kauniisti... Alkoi usko loppua. Tästä kuitenkin veljeni joka jotain tietää noista päätteli että vaihtorele on ongelma, ja kääntää väkisin virran lampuille... Sen jälkeen putosin kärryiltä liitännöissä, virta otettiin vissiin suoraan lampun kautta, sekä akulta ja jokin jutttu että saatiin rele hämättyä... klo 20 valot pelas ja sammuikin kuten piti... Kiireesti kotiin pakkaamaan reissua varten elukoita ja eväitä ja kyllä monesti kiiteltiin lisäpitkien tuomaa suurempaa valkeutta :)

Tämän kytkennän haluaisin nähdä :eek:
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi ja lamppuongelmat!

Uge sanoi
Ei kai noiden napojen vaihtaminen mitään vaikuta, nehän menee vain kelan läpi ja se sama kummin päin ne on.

Vaikuttaa sen verran, että jos ne on väärinpäin(eli kytketty samoin kuin plus-ohjatuille valoille) niin silloin kun pitkät pitäis olla sammuksissa niin ne palaa ja päinvastoin..
..meinas joskus taannoin mennä itellä sormi suuhun ton maaohjauksen ja lisävalojen kanssa, niin käytiin paikallisesta autosähköstä kysymässä toi ja tuolleen ne selitti homman, että vaihtaa vain noi 85-86 päittäin ja toimii 8).
 
Vs: -99 2,5l V6 galantin polttimotyyppi ja lamppuongelmat!

Melkein kaikki tavalliset releet toimii vaikka vaihtaa 85 ja 86
Löytyy toki releet missä on suuntausdiodi, silloin syntyy oikosulku jos kytkee 85 ja 86 väärinpäin
Jos sellainen rele käytetään pitää tarkistaa kytkentäkuvasta miten päin kytkeä 85 ja 86, ei välttämättä mene niin että 85 on maa ja 86 on ohjaus
 
Takaisin
Ylös Bottom